jump to navigation

Gambar keruntuhan Stadium Sultan Mizan June 2, 2009

Posted by nikmj in General, malaysiakini, National, news.
Tags: , , ,
trackback

runtuhStadium Sultan Mizan di Gong Badak runtuh pagi ini menyebabkan kira-kira 70 peratus daripada strukturnya musnah. 

Bagaimanapun sehingga kini tiada laporan mengenai kemalangan jiwa diterima dalam kejadian yang berlaku kira-kira pukul 8 pagi itu. – Utusan

 

std2Zoom bumbung yang runtuh

 

 

STADIUM SULTAN MIZAN Info: 

Sumber: Internet 

Client/Owner 
Terengganu State Government 

Architecture Firm 
Senibahri Arkitek 

Principal Architect 
Ar. Raja Kamarul Bahrin Shah 

Project Architect 
Badrul Hisham 

Main Contractor 

Main stadium: Bina Structur-Genggam Mercu-Emarcon JV; 
Indoor stadium: Ahmad Zaki Sdn Bhd 

Mechanical & Electrical Engineers 

Main stadium: Public Works Department, Terengganu (Mechanical & Electrical Division); 
Indoor stadium: Samudra Consult 

Civil & Structural Engineers 
Main stadium: AZM Engineers- MA Consult-Protech Consultant consortium Indoor stadium: MECIP (M) Sdn Bhd

TERKINI

Menurut Sumber Risikan CIA Stadium tersebut telah sengaja diruntuhkan oleh raksasa yang tidak berpuas hati dengan Ultromen kerana Ultromen telah mengadakan perhimpunan haram tanpa permit….. Yang paling membuatkan raksasa tersebut  marah dan bengang adalah disebabkan oleh semua Ultromen tersebut telah memakai kostum pakaian dan warna pakaian yang sama .

Berikut adalah gambar yang telah dirakamkan semasa perhimpunan haram diadakan….

ULTRA MAN

Oleh kerana ke engganan para Ultromen bersurai maka raksasa telah mengambil tindakan yang bagi pihak beliau adalah betul mengikut perlembagaan yang telah digubal… Xperlu g bersidang …. hentam dulu bicara kemudian…

pSTADIUM

Tindakan ini perlu dilakukan untuk meyuraikan perhimpunan haram tersebut.. Gambar ini telah dirakamkan semasa kejadian tersebut sedang berlaku. (mymalaysian.wordpress.com)

Comments»

1. nikmj - June 2, 2009

Berita terkini yang diperolehi menyatakan Stadium Terbuka di Gong Badak telah runtuh dan menyebabkan sebuah kereta kancil dan 4 buah motorsikal rosak dan tertimbus. Kerosakan yang dikatakan berpunca daripada strukturnya yang tidak stabil telah runtuh walaupun baru sahaja dirasmikan oleh Sultan Mizan.

Mampat difahamkan kerosakan tersebut telah pun dikenalpasti tetapi telah didiamkan oleh JKR. MAMPAT juga difahamkan bahawa semua bayaran telah dibuat walaupun ianya tidak sepatutnya berlaku.

Maklumat menyatakan pihak JKR yang telah mengenalpasti masalah telah bertindak “seolah-olah” ingin menutup kelemahan yang berlaku…….

Runtuhan dikatakan berlaku pada bahagian stadium yang mengadap dengan Pusat Sekolah Memandu (PSM) .

Source : http://mampat.blogspot.com/2009/06/stadium-terbuka-gong-badak-runtuh.html

2. zureen - June 2, 2009

ni namanye dah akhir zaman…
beringatlah sebelum terlambat..

3. mamat peghok - June 2, 2009

inilah jadinya kalau dah terlampau cerdik

4. T’ganu stadium roof collapses « O.B.E. - June 2, 2009

[…] pics sourced from here and here where you’ll get more pics and details. […]

5. min - June 2, 2009

thank god cubprix baru je abis kt situ…kalau x….

6. ntah - June 2, 2009

Hmmm…..kenapa tak siasat dulu hal sebenarnya. Main pakai boh je komen

7. yati - June 2, 2009

siapa yg harus dipersalahkan? aduhai terengganu ku, hari2 duk lalu kat ko stadium…skg ni dah musnah…..

Mereka dan keluarga mereka yang bertanggungjawab…

8. ina - June 2, 2009

macam tak percaya……hancurlaaa impian nak beraksi kt sana 19 Jun nie….nasib baik xder yg cedera @ meragut nyawa….
…ada hikmah disebaliknya nie….

http://www.bio-asli.com/daftar_keahlian.asp?id=yona

9. john - June 2, 2009

kalau nak makan comm. pun jgn la banyak sgt, sampai menjejaskan periuk nasi orang lain.fikirkan implikasinya nti,,,,,,,,,,

10. JZ - June 2, 2009

Mungkinkah ia dibina dari duit yang diragui kehalalan dan keberkatannya? Allahua’lam..

11. sulaiman - June 2, 2009

Masih bersyukur kerana tidak berlaku pada minggu depan. Intervarsity games di situ.

12. sakit gigi - June 2, 2009

kawan ku dah cakap macam tak tahan nampak nya.sekarang ia telah berlaku.

13. BoDoH BuRu - June 2, 2009

biasa la tu…kan ini project tauhu…buat pe cap ayam nih..

14. malaun - June 3, 2009

kata juta2….ntah2 tak sampai 1 juta pon…mana tak nye….pakai barang skenhand…..duit masok poket bro……kwang..kawangg..jangan marah…

15. malaun - June 3, 2009

istana sri menanti negeri sembilan….tak pakai paku,pakai kayu jo…..tak roboh-roboh bro…sebab apa?..kerana umno dulu tak masuk poket duit projek..buat secara ikhlas….umno sekarang ..masok poket dulu…projek tak jalan2…kekkekokoko…

16. Goji - June 4, 2009

Boleh di jadikan pusat pelancongan..satu lagi tarikan dari BN

17. nikmj - June 4, 2009

State Govt knows the problem already since before Sukma last year, but then no actions were taken to rectify the defects. Stupid !!!

Ahmad turut mendedahkan, keadaan tidak selamat pada bumbung yang runtuh semalam telah dikesan semasa perasmian Sukma tahun lalu.

Katanya, acara majlis pembukaan melibatkan ‘gimik’ komando polis turun dengan tali dari bumbung, terpaksa diubah kepada turun dengan tali dari helikopter.

Ia adalah kerana, katanya, ketika pasukan tersebut cuba memasang tali untuk turun dari bumbung itu, ia bergegar dan bergoyang.

“Semasa hendak perasmian Sukma, peringkat awal, hendak diadakan acara turun dengan tali dari bumbung ke bawah,

“tapi saya dimaklumkan, semasa membuat tinjauan, dia (polis) kata dia tak yakin, tak selamat bila dia pasang dia nak turun, benda (bumbung) itu bergegar, bergoyang,

“sebab itu kita tukar (kepada) turun dari helikopter,”jelasnya.

Beliau berkata sebelum acara pembukaan Sukma juga, beliau melihat bumbung stadium itu tidak sama rata seolah-olah ada yang tidak betul

Source : http://buletinonline.net/index.php?option=com_content&view=article&id=557:ahmad-arah-periksa-3-projek-idris-sudah-tahu-masalah-bumbung-tahun-lalu&catid=35:dalam-negeri&Itemid=2

18. tukul besi - June 8, 2009

tu la kalau hidup nak tutup kebenaran,nak men iya kan kesalahan.duk berebut pakat nak jadi ketua ketua bahagian,masukkkkkkkkkkkkkk,dah la .kalau dah tak mampu nak memerintah bagi la pd org yang mampu,untuk keharmoni rakyat.hasil bumi boleh menikmati sama2.amin…..

19. silverians - June 26, 2009

ya betoi..dah di peruntukkan duit itu untuk benda ni,buat la betul2.untuk rakyat walaupun rakyat tak guna sgt pun…nak bertambah kaya,bukan duit korang pun..walaupun yb pun rakyat tapi duit utk semua,bukan untuk hang melingkup sorang.bukan utk duit shopping bini hang kat london.mmg dah tak kenal halal haram dah yb malaysia yg musnah ini.

20. sssaad - July 1, 2010

ramai dah kawan2 kata stadium tu nampak goyang bumbungnya pada hari perasmian

21. HBJ - TY 1298 - December 9, 2010

Ketentuan Ilahi, terima saje lah…. Ade HIKMAH di sebalik kejadian itu.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • Follow

    Get every new post delivered to your Inbox.

    %d bloggers like this: