jump to navigation

Isu khalwat Norman Hakim dan Memey Suhaiza – Malaysiakini October 31, 2008

Posted by nikmj in General, islam, National, news.
Tags: , , , , , , , , , ,
trackback

Belum pun lagi reda isu tentang pergolakan rumah tangga yang dibina lebih enam tahun lalu bersama aktres dan bekas penyanyi, Abby Abadi, Norman Hakim (gambar) berhadapan dengan kontroversi baru – kali ini dia ditangkap berkhalwat bersama pelakon baru, Memey Suhaiza awal pagi semalam.

 

Mereka ditahan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di pejabat Norman di Ukay Perdana, Ampang dekat ini, sekitar pukul 3 pagi.

Pasangan itu dijangka dihadapkan di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Januari depan.

MEMEY SUHAIZA (Untuk Foto Cun Memey seterusnya, sila klik pautan ini)

Ketua Penguat Kuasa JAIS Daerah Gombak, Khairul Hazri Sulaiman berkata, pihaknya menjalankan operasi sebaik menerima maklumat kira-kira pukul 2.30 pagi.

Mereka dibebaskan selepas siasatan selesai kira-kira pukul 4 pagi.

Kata beliau, pihaknya mengetuk pintu kira-kira setengah jam tetapi apabila tiada respons, mereka bercadang untuk masuk dengan memecahkan pintu.

“Belum sempat memecahkan pintu, abang Norman tiba (di kawasan pejabat Norman),” kata beliau.

mStar Online difahamkan kedua-dua mereka berpakaian lengkap ketika serbuan dilakukan dan telah dibawa ke Balai Polis Melawati untuk disoal siasat.

 

NORMAN TIDAK NAFI

Dalam pada itu, Norman, pelakon yang popular menerusi drama bersiri Gerak Khas ketika dihubungi mStar Online, tidak menafikan kejadian tersebut.

Namun, secara tegas dia berkata: “Cuma di sini saya ingin perjelaskan hal yang sebenarnya. Sekitar pukul 10 malam, saya dan empat lagi pekerja saya mengadakan mesyuarat di pejabat saya.”

“Memey juga adalah salah seorang yang sertai mesyuarat ini kerana sejak Ogos lalu, dia banyak membantu dari segi pengurusan setelah pekerja am saya berhenti,” katanya lagi.

Kemudian sekitar pukul 12 tengah malam, jelas Norman, dia keluar meneruskan perbincangan bersama Ketua Pegawai Eksekutifnya dan pulang semula ke pejabat sekitar 1 pagi.

“Saya terus ke tingkat dua pejabat saya manakala Memey pula berada di tingkat 1 dan saya dapati, salah seorang staf pengurusan, Natalie juga sudah pulang dan hanya tinggal Memey di situ,” katanya.

Kata Norman, tidak lama kemudian dia terdengar bunyi bising di tingkat bawah.

“Hanya selepas seketika baru saya turun dan dapati JAIS memang sudah berada di situ.

“Malah, abang saya juga tiba di pejabat setelah dia menerima panggilan daripada Memey yang menghubunginya kerana terdengar bunyi bising di luar pejabat,” katanya.

Oleh itu, katanya, dia tidak tahu bagaimana perkara tersebut boleh berlaku kerana memang tidak menyangka sama sekali.

“JAIS kata mereka menerima aduan yang kami berada dalam keadaan mencurigakan sedangkan saya dan Memey berada di tingkat pejabat yang berbeza.

 

NORMAN DAKWA DISABOTAJ

“Saya tidak tahu siapa yang membuat aduan seperti itu kepada JAIS… mungkin juga ada orang nak sabotaj, entahlah kerana saya sendiri masih bingung.

“Apa yang pasti, saya tetap berikan kerjasama dengan pihak JAIS dan pihak polis Melawati selepas itu. Memang saya pertikaikan juga tindakan mereka itu pada awalnya, tetapi tidak guna bergaduh kerana walau apapun, saya kena ikut prosedur yang mereka tetapkan,” kata Norman.

Menurut bapa kepada tiga orang anak itu, dia sudah menjelaskan hal yang sebenar kepada isterinya, Abby.

Sebagai suami, kata Norman, dia akui perkara itu pastinya sukar diterima oleh isterinya.

Tetapi, tegas Norman, seboleh mungkin, dia tidak mahu kejadian itu menjejaskan lagi rumah tangga mereka memandangkan masalah keluarganya sudah heboh diperkatakan baru-baru ini.

 

MASALAH RUMAH TANGGA

Awal minggu ini, Abby pernah mengeluarkan kenyataan bahawa dia seolah-olah tidak dipedulikan oleh Norman lagi, yang lama tidak pulang ke rumah sejak Ramadan lalu.

Namun, aktor berusia 32 tahun itu menafikan hal tersebut ketika hadir pada majlis cukur jambul anak bongsunya minggu lalu dan menegaskan bahawa dia tidak pulang ke rumah kerana sibuk di lokasi penggambaran, tetapi masih pulang beraya bersama keluarga pada Hari Raya pertama sebelum balik semula ke lokasi pada hari raya kedua.

Norman juga ketika itu turut menafikan khabar angin bahawa dirinya sudah pun bernikah lagi secara rahsia di sempadan Malaysia-Thailand tidak lama dulu dan wanita itu dikatakan adalah Memey yang popular dengan drama bersiri Mahsuri.

Pasangan ini juga sebelum ini pernah bercerai sekitar Mei 2006 tetapi merujuk semula seminggu kemudian.

 

REAKSI ISTERI NORMAN

Mengulas lanjut tentang hubungannya dengan Abby ekoran insiden ditangkap khalwat, kata Norman, dia lebih senang perkara itu diselesaikan antara mereka sahaja.

“Saya tidak sempat menghubunginya pada masa kejadian, tetapi pagi tadi saya sudah berjumpa dengannya dan jelaskan sendiri perkara sebenar. Ya, memang ada sedikit ketegangan, tetapi perkara itu boleh diselesaikan. Saya perlu lebih masa untuk meyakinkannya,” kata Norman.

Berbeza dengan kenyataan Norman yang sedang berusaha untuk memperbaiki hubungan mereka, Abby yang dihubungi kemudiannya memberikan reaksi berbeza apabila diminta komennya tentang kejadian yang berlaku.

“Umum sedia maklum bahawa hubungan kami sememangnya sedang dilanda krisis… malah sebelum kejadian ini berlaku pun. Saya tidak tahu bagaimana untuk respons kepada pertanyaan seperti ini. Saya anggap kes ini adalah jawapan kepada masalah pergolakan rumah tangga kami selama ini.

“Apa yang boleh saya katakan, saya tergamam bila mendapat tahu tentang kes ini. Tetapi saya tidak menangis. Dia ada datang berjumpa dengan saya tadi, tetapi apa saja alasan dia, orang tetap akan nampak dia yang bersalah,” kata Abby dalam nada sugul.

Ditanya sama ada insiden ini akan menjejaskan lagi hubungan mereka suami isteri itu, Abby menjawab:

“Ya, ia akan bertambah teruk. Saya sebenarnya sudah putus asa. Sudah lama saya rasa hati dan perasaan saya tidak dijaga.

“Apa yang saya tanggung selama ini, sudah tidak mampu diluahkan lagi. Biarlah apa saja kenyataan yang dikeluarkannya, saya mempunyai kenyataan saya sendiri.

“Apa yang saya harap, saya cuma berdoa agar Allah lembutkan hati saya agar memaafkannya. Itu saja,” kata Abby.

 

MEMEY ENGGAN ULAS LANJUT

Sementara itu, Memey yang dihubungi enggan mengulas lanjut tentang kejadian tersebut.

Menerusi SMS, pelakon muda itu berkata: “Saya minta maaf, saya hanya perlukan ruang buat masa ini untuk menenangkan fikiran saya.

“Insya-Allah, jika saya sudah bersedia nanti, saya akan jelaskan semuanya.”

This post has been ranked by wordpress on 1st November 2008 to 38th place among the rest of the world’s article published on the wordpress blog. Thank you to all of you for coming to this site to support us.

botd011108

Comments»

1. rpiah - October 31, 2008

saya harap abby dapat bersabar dengan segala dugaan yang mendatang, semoga allah memberkati keluarga anda.

2. nikmj - October 31, 2008

Ada sesiapa yang boleh pastikan yang agak2 pukul berapa serbuan dilakukan? NST/BH kata pukul 2am, mstar kata pukul 3am, UM kata pukul 3.24am… yang mana satu yang betul sebab dalam sejam setengah perbezaan macam-macam boleh jadi.

Kalau orang berdua dipejabat boleh dianggap khalwat, maka jika keadaan yang sama dilakukan keatas semua pejabat, saya rasa lokap akan overload, mahkamah syariah kena bersidang 24jam sehari semalam.

Bukan niat menyokong maksiat, cuma cara pelaksanaan mestilah boleh diterima pakai dan sesuai dengan keadaan semasa.

Kesian Norman, Abby dan Memey… hanya Allah yang mengetahui hal yang sebenar!!!

3. marisaa - October 31, 2008

semoga abby tabahkan hati menghadapi segala dugaan ini. sesungguhnya hanya insan yang terpilih sahaja akan diduga oleh Allah. kekuatan imanlah yang menjadi penentu halatuju kita..

4. abc - October 31, 2008

memey memang gatal…ramai antara kami nak gatalkan awk….

5. sebella - October 31, 2008

Ada skitar artis masa kini tiada pikirkan maruah, ingatkn enjoy sja

6. Penjelasan Memey Suhaiza isu khalwat dengan Norman Hakim - Malaysiakini « The Blog Of My Life - October 31, 2008

[…] Isu khalwat Norman Hakim dan Memey Suhaiza – Malaysiakini […]

7. sue - October 31, 2008

Allah Maha Mengetahui,,,yg besalah ttp besalah. Didunia mungkn telepas tp diakhirat nnt…dimna hr pmbalasan hr perhitungan..sesiapan pn xdpt lari

smg Allah mempermudahkn jln kehidupan mereka bertiga ini.

kesiankn ank2 yg msh kecil yg memerlukan ksh syg dn perhatian ibubapa.

8. zaidjb - October 31, 2008

sy nak komen lebih2 pun tak tau…..tapi jikakita dengar komen JAIS semasa penangkapan tu, kalau tak silap mereka ketuk pintu lama dan tak dibuka, selepas pintu dibuka cuma didapati seorang wanita sahaja…..TETAPI……setelah diperiksa didalam stor dibilik yang sama terdapat si “MAMAT” tu, kenapa susah sangat nak paham situasi sebenar…..!!!!!!

9. dewi amiriah - October 31, 2008

janganlah menggatal.kelak kau dimakan ulat mulong..baru kau tau

10. amir - November 1, 2008

aku ni nak marah dekat si norman ni.Isteri cantik macam abby pun ditinggalkan.Dah la anak2 sumer2 nya comey.Si memey pun gatal jugak.Yang aku peliknya,macam mane norman boleh terikat dekat perempuan macam memey tu.Bukannya comel sangat pun..

11. orang terenggannu - November 1, 2008

Saya amat kagum dengan ketabahan Abby. Bersabarlah abby, semoga kebenaran akan menjelma jua nanti. Buat Norman Hakim, jagalah hati anak-anak dan isterimu kerana mereka adalah segala-galanya. Kembalilah ke pangkal jalan, jangan masyuk dengan wajah yang cantik aje. Buat Memey yang baru setahun jagung tu, janganlah nak mengatal dengan laki orang keran ramai lagi jantan lain kat luar sana tu…..

12. sheikh - November 1, 2008

1. Abby amat tabah dan sabar
2.Norman, jagalah hati anak-anak dan isterimu….
3.Memey, jangan mengatal dengan laki orang, ramai lagi jantan lain kat luar sana tu…..carilah…

13. pakcik sedekah - November 2, 2008

macam-macam boleh jadi anggap ajelah itu sedekah …cam kat perak habis cerita…

14. Princess6773 - November 2, 2008

wat d hell were u thinkin norman?? it really doesn’t make any sense @ all, 2am…3am….in d office with another woman???? nape x ckup dgn seorang suri dlm hidup engkau!!!!????? hrp muke je hensem (tpi x la hensem mna pun) otak dok taruk kat mane????!!!!!

15. Kerana Benar - November 2, 2008

kepada nikmj… anda dijemput dtg ke kawasan persekitaran pejabat norman dan tanya lah sendiri penduduk2 di sini yg dah meluat & muak lihat kemungkaran ini berlaku sejak lebih 8 bulan lalu! abby sendiri pernah dtg serang dgn perutnya yg sdg memboyot dulu. sayang JAIS tak raid masa bulan puasa lepas.. bulan2 puasa pun tinggal bersama – nak apa lagi? mewakili penduduk di UP1/2 – berani berkata kerana ALLAH! anda tak percaya pada JAIS ke? nak tahu sahih tanyalah JAIS sendiri. dan bacalah akhbar SINAR sehari selps kena cekup tu – cari akhbar tu! wartawan SINAR siap interview jiran2 rumah abby lagi. menuduh berkhalwat atau berzina bukan perkara main2, nikkmj.. sokonglah usaha murni JAIS membanteras maksiat. KENA SABOTAJ..? Alasan untuk menagih simpati… sudah2 la… berTAUBAT lah.. kembali padaNYA.

16. Antigewdicks - November 2, 2008

Apehal la nk runtuhkan umahtangga owg. X slamat de hubungan gelap tuu

17. safura - November 2, 2008

ala…………….klau benda dh jadi mengaku jelah,wahai en norman.meeting ape kejadah kul 1,2,3 pg???? dh lh berbulan2 x blik ke rumah jenguk ank2 dan bini,eeeeeeee……….ape nk jd la dgn suami jenis nie.dulu pon masa hbungan dgn faradhiya msih menafi kn lg.tup…..tup….. cerai pastu rujuk blk.eh………………norman kesian la dgn ank2 dan bini mu weh…………………….

18. faridah - November 2, 2008

kalau dah gatal sangat,tak sedar diri dah ada anak bini, dan yg pompuan pun tak ada maruah, mmg itulah balasannya.Memalukan keluarga.Org kalau buat maksiat,biar Tuhan tutupkan pintu rezeki!

19. kaki ngumpat artis the geng - November 2, 2008

koto gia dia oii memey..isai gia monuhu dia amu mokirongou boros do molohing…kuang kuang kuang..
org ckp..”mcmana pokok bergoyang kalau tidak di tiup angin”…adalah tu….

20. labulabi - November 2, 2008

sabotaj konon…..hampeh btul..

21. afmyra - November 3, 2008

dah ade fmly sndri pun x reti nak hrgai. wife ko tu sket pnye baik tp betine tu jgk yg ko cri.. betine camtu, betine x de maruah klau ko nak tahu. lau memey tu ade maruah, watpe bdua2 an wktu pgi?? ko pun 1, x thu nak jge hti abby lgsung…………….. ko bute sbnar nye. x thu nak nilai mne 1 kace dengan permata………………….btaubat larh norman..

22. Jaga Memeyku - November 3, 2008

Dah betul gayanye pada nama tu. MEMEY sesuai benor ngan nama kau…. Memey atas bawah dah 5XL gatal……. takde jantan lainke ko nak??? Otak artis betina kat Malaysia nie dah kena karanke sampai tak dapat nak beza halal haram,… ko tu sape????? kesian si Abby.
Abby,… jangan kesian kan diri…. tak guna simpan laki macam tu….. kita pompuan nie lagi kuat, lagi boleh harung semua…… Take care Abby

23. Boikot memey - November 3, 2008

Memey,… papa kedana sangatke kau nie,???? takde rumah???? dengar citer kau ade sedara mara kat sana tu….. ataupun sebab kau tu memang teruk sampai org tak nak bagi tumpang……..insafle……..
Kesianle mak bapak kau…..
Mak bapak Artis pompuan silale belikan bra dan seluar dalam besi kat anak anak korang tu…… sebelum diorang buat gatal…… kalau tak pun bagikan kerengga kat bawah tu bior hilang gatal tu

24. i'm awesome - November 3, 2008

oh please la. a jerk will always be a jerk.
the wife will move on.
i so can’t wait for the husband to beg and plead for his forgiveness and i really hope he won’t be getting any!

25. kesal betol!! - November 3, 2008

xtau cne nk kate…kusgkakan psangan ni akn trus bhgia lpas kes cerai dlu, tp xserik2 jugak
dlm kes ni aq rase norman tak patut wat cmtu.
dh nme suami pehal lak smpai xblik umah???
keje2 jugak tp kalo sampai brdua duaan kat ofis org xkan syak wt bnde baik..
tpi pape pun, harap psangan ni tau nk hndle mslah ni.
tmbh lak diorg bru dpt baby…pk la sndiri

26. ct - November 3, 2008

Kepada abby, tabahkan hati, semoga mendapat hidayah dan petunjuk dariNYA.
Kepada Memey…..buat-buatlah bertaubat.Malu seh….jangan jatuhkan air muka anak felda.

27. logik_akalku - November 3, 2008

aku nak tanya korang, office tu x ada connection/ tangga ke dari dalam yang tiba2 norman pi turun kat tingkat mimey tu dari luar?
mustahil kan? x perlu lah nak dolak dalih, pisang memang berbuah 2 kali kali ni…kepada mimey tu pun, kalau bz sangat kan leh sambung keje esoknya? sama timing plak. n kebetulan pulak stay dekat office pada hari n waktu yang sama ngan norman?

kalau norman n mimey ni memang berhati perut mengaku ja lah, to kak abby, lebih baik menjanda dari pada kene tipu dengan suami.. x perlu makan hati, bahagia disamping anak2 yang comel2..

mimiey ngan kak abby jauh beza ah. mimey tu itam…

28. BOSCO - November 3, 2008

norman is NO MAN… sanggup buat bini camtu…
memey tu artis or opis girl ? depa nie memang btoi2 buat gheja la sampai pukui 2-3 pagi.

29. go abby go!!! - November 3, 2008

mne 1 btol ni..xphmla..hr 2 bc paper norman ckp ngah meeting ngn 2org bsnesmen.
kt cni lak die ckp ngah meting ngan 4org pkeje..tipu ek….
awt memey gatai nau, murh sgt ke???sebtg choki2 pn beribu kali ganda lg mahal dr ko tau..
pstu kt metro online ak bc memey ckp die dtg coz nk cite mslh kt noman coz tu la die dtg sorg kt cni plak ckp memey tu bntu uruskn pjbt am coz pkeje lame da xde..aik..tipu lg ek..
biasenye org mnipu je slalu ckp putarbelit.
SAPE SETUJU NGAN AKU???
wat kak abby…jgn baek sgt smpi laki sndri pn pjak kpale akak. tegas skit..ksiankanla ank2 tu..xkan nk hdup ngan bapak gatal cmtu.

30. Nem - November 3, 2008

memey memang perempuan murahan..kalau ya pun dah gatal sangat..why cari suami orang..ramai bujang2 kat luar sana. Sanggup dia porak peranda kan rumahtngga orang…Ishh..perempuan tak tahu malu!

31. ada ler - November 3, 2008

firman Allah s.w.t : ” la tagrabuzzina” maksudnya: jangan menghampiri zina. kembalilah kepadanya, memohon ampun kepadanya agar kita yang berdosa ini,dibuka pintu hati dan mendapat hidayah kepada jalan yang lurus.

32. yohen - November 3, 2008

Pakcik Sedekah banyaklah bertaubat..Kecik2 dulu mak bapa hantar ke sekolah agama dok ponteng tu lah tak faham konsep sedekah. Sedekah kepada orang islam tu benda yang baik dan halal. Kalau sedekah muncong babi masak lemak cili api kepada orang islam tu dikira sedekah ke? Bodoh betul sama macam orang perak yang cakap zina dengan perempuan tu sedekah sek.

33. yohen - November 3, 2008

terkeluar tajuk..tapi aku nak cakap juga. trend belakon sekarang ni banyak yang kerterlaluan. Lelaki pempuan pelok2 nak bagi feel betul2 contoh macam anak dan emak. tengoklah drama atau telemovie kita sekarang ni lebeh2 pulak. Seperti mana pakcik jual nasi lemak cakap pada aku pagi tadi..Kalau dah dalam dunia lakonan “laki orang laki dia” “bini orang bini dia” ini yang terbawak-bawak kat luar set. Haram tetap haram. fulstop.

34. anti maksiat - November 3, 2008

Menyampah aku ngan memey,bnyak2 laki kat dunia ni dipilih juga laki org..memang gatal siot la minah seekor ni..menyampah aku ,kalu muka tu lawa xpe la juga ni cam hampeh kelapa berkulat.Aku agak le si norman tu rabun kut.

35. Khairun Nizah bt Khaizad - November 3, 2008

Alahai Norman…. Dulu aku ingat Faradiya jahat… Bila berlaku kejadian mcm ni baru aku tahu kau yg memang jahat….

Dh grentilah jahat sbb x pandai jaga hati bini & anak2. Suami yg baik x akan tinggalkan isteri semasa sarat mengandung & dalam pantang….

X payahlah nak berlakon baik… Kitorang peminat Malaysia bukannya x sekolah, bukannya bodoh…. Apa ke jadah si Memey tu buat kat opis jam 1 – 2 pagi. Tak de rumah tangga ke nak balik? Mak bapak nya mana? Tak ada maruah ke?

36. zalwa26 - November 3, 2008

aku pun nak tambah jugak rasa bengang kat norman hakim yang perasan dah popular tu…ingat bagus sangat ke sampai nak buat abby macam tu???? aku pun tak tau la ape yang kurangnye abby n lebih nya pompuan gatal 2!!!! kesian abby… harap dapat bersabar menempuh dugaan ni…

37. dd - November 4, 2008

norman ngan si mememg tu x bukak pintu sbb tgh pakai baju …nak lap lagi air tutt…alaaa standard aa tuu..

38. amanda - November 4, 2008

memang kalau lelaki….. x cukup satu. Yang jadi mangsa ialah kaum wanita……. kesian kak Abby…. dah baru habis bersalin, belum habis pantang da ada problemmmmm…. harap kak abby bersabar…… buat abg norman, kalau x salah cuba baiki keadaan. tapi kalau memang bersalah, lepaskan kak abby….. senang cerita

39. as - November 4, 2008

Ya rabbi…suda ada bini pun masih gatai lagi? pompuan tu plak tak tau malu…tak cukup lelaki kat dunia ni???malula banyak2 pada masyarakat dan tuhan…merampas dan meruntuhkan masjid tu samalah macam syaitan laknatullah!!! Buat malu kaum hawa saja. Baik mampui!!!

40. ANTI PERSUNDALAN! - November 4, 2008

kalo setan sama setan da jumpa, jdi iblislah.. memang betui saH perempuan murahan..kalo gatai sangat nak belaki tu, carilah yang takde ank bini… ini nak orang ada experiance..bab tu gatai…mak bapa dia pun tak ampunkan dia jenis murahan ni.. dahlah murah, gatai, sundal plak tu. Kau tak tau ke, namamu tetap jadi kebencian org dan kesundalanmu itu akan Qisas pada anak – anak perempuanmu!! Abby, tabahkan hatimu…lelaki mcam tu memang patut tidak dimaafkan..

41. euwe - November 4, 2008

klo dalam level yg berlainan takkan kena tgkap kot.jais ckp lain,norman ckp lain,memey ckp lain………….memang senang nak ckp kita kena sabotaj.sapa2 pun boleh cakap…dah bibi pun x dijaga,memang ye latu

42. nan - November 4, 2008

aih…skitnya ati aku bce kisah diorg nih! bercerai jelaa abby,bt pe simpn laki mcm tu..bt mkn ati berulamkan jantung jerk! KLO JANTUNG PISANG TU BES LA GK..HUHU.. memey pn satu bongok!!! sdr ckit ko tu bkn lawa pn,bru 2/3 HARI JD artis dh nk runtuhkan rumahtangga org..

43. comle - November 4, 2008

memg sakit ati sgt…dulu kes cerai dia aku nangis..bkn per sebab bg pihak p’puan bab cerai berai ni sensitif..tp kalu dah laki mcm norman tu watpe simpan..dah 2 x bg chance pun x maunye berubah…sabo ye kak abby..Tuhan maha pemurah..dia maha mengetahui…sabo le kak…moga kak tabah menghadapinye….

44. women - November 4, 2008

pada Abby n Norman aku berharap sgt korang dpt selesaikan masalah ini dgn rasional… memang amat perit bgi abby dan pahit bgi norman. Aku pn seorang isteri pham sgt perasaan abby ketika ini, memang sukar utk diterima. Demi masa depan anak2 korang patut berfikir mana ye elok dan jgn bertindak melulu ikutkn perasaan masing2… SYAITAN AMAT SUKA KERANA BERJAYA MERUNTUHKAN RUMAHTANGGA… Jadi sya berdoa agar korang dapat selamatkn rumahtannga yg selama ini menjadi kebahagian korang

45. meen - November 4, 2008

aku berdoa agar kalian dapat selesaikn dengan profesional.. Demi masa dpn anak2 kmu berfikir la sndiri mne yg baik…. SYAITAN AKAN SERONOK JIKA RUMAHTANGGA YG DIBINA BERKECAI…itulah harapan iblis.. so aku berdoa agar abby n norman selamatkn rumahtangga anda

46. sarah - November 4, 2008

lalalalala………………..

47. benci jantan tak gune - November 4, 2008

abby..sabar yer..
norman mmg tak gune punyer jantan…
aku yakin satu hari ko akan menyesal tak sudah…
takutlah dgn ape yg Allah janjikan..
skg ni sume dibayar cash kat dunia ni..
ko tunggu je lah nanti ko akan rase ape yg abby rase skg..
AMIN….

48. hamba Allah - November 4, 2008

yeler..geram btul dgn si betina 2..mcm xda llaki lain ke..tuhan maha kuasa.suatu hari nnti dia kn rs mcm mn abby rasa..MEMEY ko kan trima balasn nya nanti..XBERKAT HIDUP KO DUNIA AKHIRAT!!!!! smpai hati ko buat abby mcm 2…NANTI KO RASA PERBALASN TUHAN….ko ka n rs lebih truk drpd apa yg abby rasa…NIE DOA RKYT MLYSIA UNTUK KO..

49. hamba allah - November 4, 2008

alahai…….aku cuma ade satu pesanan kat NORMAN HAKIM…bawa2 bertaubatlah kau tu norman,jangan suka sakitkan hati isteri,tanggungjawab suami untuk melindungi dan menaikkan martabat org pompuan,let say kalau abby yang buat seperti apa yang kau buat kat die,apa perasaan kau…HANCOR HATI TU KAN???…pikir2kanlah…kau tu bukannya makin muda… dan pesanan untuk MEMEY…eh memey…kau tu pun satu,dah tau norman tu laki org,masih jugak nak?macam takde org lain ker?atau yang BAWAH kau tu memang gatal jugak ek?ingat…apa yang kau lakukan terhadap ABBY dan keluarganya, suatu hari nanti kau pun akan kena jugak,jangan lupa pada balasan,aku doakan semoga laki kau pun mcm norman tu jugak,masa tu baru padan ngan muka kau yang tak cantik tu!!!

50. Noorazlina - November 4, 2008

Buat Abby…bykkan BERSABAR & INGAT ALLAH SWT.
Apa yg berlaku ini selain drpd ketentuan, ia juga turut menjelaskan ttg suatu kebenaran akan dakwaan Abby. Kata org sepandai2 tupai melompat, akhirnya ke tanah jua. Dalam hal ini, jelas sekali akan kesilapan Norman yg mengabaikan tugasnya sbg ketua keluarga. Senang je ckp ngan wartawan, nk cari duit buat anak isteri, smpi kena keja siang & mlm, sampai tak sempat nk balik rumah. Alasan tu mmg tak kukuh langsung..VVIP @ pak menteri lg sibuk dr Norman, tp still blh brsama keluarga. Bz2 pun takkan dh 4 bulan x blk rumah. Ingatlah pada ALLAH SWT, jgn hanya pandai bermain dgn kata2. Wahai sang suami..1. kalau kerap benar melukai hati isteri, khianat @ curang, kelak kau akan tersiksa…(dah tersiksa pun, smpi tuduh org sabotaj..) malah rezeki yg dicari pun x akan mencukupi..keja la dr pg ke mlm@x blk rumah…shoting sana sini ke..tetap rezeki tu tak nmpk.. Norman…fikirla anak2, cukup2 la buat dosa. Bersyukur la mdpt isteri sprt Abby, walau ada kekurangan terima la dia seadanya… Pada Abby.. tahniah..kau wanita yg TABAH… Abby..PASRAH LA PD YG ESA….

51. zai - November 4, 2008

tabahkan hatimu abby…we’ll sbg peminat sentiasa menyokong anda dr belakang…utk norman! ingat sikit…walaupun ko ade rupe yang tampan..jangan gunakan untuk menghancurkan masa depan sendiri..ingat2 lah anak yang baru lahir..saya ni ha..if baru lepas pantang sekalipun, tetiba suami kene tangkap khalwat..mmg saya akan membuat tindakan seperti abby…

52. cdut - November 4, 2008

abby…cekalkan hati..tuhan sentiasa disisimu…hidup perlu diteruskan….

53. Sticky Vicky - November 4, 2008

aku dh lama sesangat dengar kisah Norman ngan Memey sblm ditangkap basah. Member aku yg kije Mekdonal pun ckp… dh beberapa bulan Norman dan Memey lalu drive thru tapau McD. Nape tapau? Oh.. pasal nak makan kat opis… Oh.. Betul la kejiranan kat situ, semua pun dh tau… Mmg si memey tu tinggal kat opis tu. Sabo la Abby… Laki ko tu mmg gatal + pelakon handalan. Ingatkan dalam drama je berlakon, realiti pun bleh berlakon lagi tu… waduh waduh

54. MEEZ FANA - November 4, 2008

abby..byk kan laa bersabar….

55. meisa noorachman - November 4, 2008

Semua ade hikmahnya. Allah Maha Adil

56. risya - November 5, 2008

memang xpatut…. satu je ko kena ingat buat naya kat orang satu ari terkena gak kat batang idung sendiri… sedar2 lah … cash je…

57. ju - November 5, 2008

memey x ada org lain ke??? kesin abby…. ko ne memang pengatal lah memey…..memey gatal…….

58. gadingemas - November 5, 2008

Assalamualaikum,

Buat Abby, kami peminat2mu menyokong dan sentiasa mendoakan Abby agar tabah menghadapi dugaan dari yang Esa dengan hati yang tabah. Untuk mendapatkan nikmat Syurga yang indah bukan senang. Umpama ingin memetik buah yang berada di atas pokok, kita harus berusaha memetiknya dengan apa cara sekali pun walaupun terjatuh dari pokok mahupun luka terkena duri. Tetapi setelah buah itu berjaya dipetik, alangkah nikmatnya rasa buah tersebut. Begitulah nikmat Syurga Allah, di dunia kita perlu tabah menghadapi segala cabaran dariNya. Segala dugaan berat mahupun ringan, hadapinyalah dengan tabah. Sekiranya ditakdirkan hidup bersendirian bersama anak-anak dan itu yang terbaik, maka teruskan dan jagalah anak2 yang comel2 itu. Kerana membesarkan mereka lebih bermakna dari terus hidup merana bersama LELAKI itu yang berterusan melukai hatimu. Kami akan tetap mendoakan kebahagiaanmu Abby. Amin Ya Robbal Alamin…….Allah Hu Akhbar!

59. ayob - November 5, 2008

Sapa tak nak buat sex dengan anak dara yang masih bergetah? Abby dah terbarai anak 4, mungkin Norman dah takde selera.

Korang yang bg komen ni tak penah buat sex ke?

Men cheat bacause they can! Nafsu mana boleh bendung kalau ada orang sedekah!

60. sam - November 5, 2008

lepas ni sama-samalah kita boikot norman dan memey. jatuhkan mereka dari persada seni.

61. ISTERI - November 5, 2008

SELALU NYA YANG HALAL TU MEMANG TAK SEDAP!!!!!

YANG HARAM TU JUGAK SUKA NAK DI JAMAH!!!!!

KALAU TAK TAHAN NAK TUNGGU ABBY ABIS PANTANG, JANGAN BAGI ABBY MENGGANDUNG!!!!

BUAT MEMEY,
KO MENGANDUNG NANTI, NORMAN CARI ORANG LAIN PULAK, SEBAB DI MEMANG TAK BOLEH TAHAN LAMA,

62. nikmj - November 5, 2008

To Ayob,
Sorry we are not aggreed with your opinion bcoz we are human and not animal.
Human have brain that is provided by God with intelligence to think, whereas animal have brain only.

Even for sex, Islam have already gives guidelines to follow. You can have sex as much as you can with your wife or wives only.

There’s no such thing as ‘sedekah sex’. Only those low religious background and immorals would say such words.

Again, sorry for this type of comment Mr Ayob. It is not welcome here.

Assalamualaikum

63. fazila - November 5, 2008

harap abby tidak bersabar lg…

64. fazila_slumber - November 5, 2008

Pa lg d tunggu????cerai jak la abby…

65. gedik - November 5, 2008

Wey Ayob……men cheating because they can…. n men also avoid cheating because they can…..Lelaki ada 9 akal wanita cuma ada satu. But why you men are so stupid….? Bile agaknya you nak guna 9 akal u tu? Tak bole ke 9 akal kamu mengalahkan 1 nafsu kamu????
Otak rubbish la u…..

66. en_ya - November 5, 2008

ABBY SABAR YEA… MEMEY MEMANG DASAR KAKI LELEKI. PEREMPUAN X SEDAR DIRI PUIH……..

67. Plez la - November 5, 2008

Pada kak abby, pergila bercuti ke , blik rumah family ke, relax kejap pastu nanti kalu nak teruskan niat nak bercerai baru on balik.Kak abby skrg sdg tertekan, emosi kontrol akal.
Pada memey, apasal senyap jer…….??? buat kecoh pandai!!! Kerje ape ke bende sampai 2,3 pg?? Kalu JAIS x dtg terus sambung kerje sampai malam esok plak ke?
Pada Norman…….ntahla…….

68. senasib - November 5, 2008

abby, be strong girl, go to hell with men like norman because dia dah buat hal sekali dulu, kini diulangi, so apa tunggu lagi. Sebaiknya, bila sang suami dah mula buat hal, mereka akan ulangi lagi walaupun bersumpah tak buat lagi. Jgn lupa pepth ‘anjing dah biasa makan taik, satu hari dia akan cari lagi dan lagi’.

Cheer up girl!

69. im - November 5, 2008

aku setuju dgn ko sam

70. BOSCO - November 5, 2008

HELLow… ayob, hang nie mmg jenih peliaq kawaq laaa…
hang nie musti budak2 blom sunat lg nie, sembang cam
kamjad… kalu blom nikah lg hang jaga peliaq tu baik2,
takut kena penyakit, kalu dah nikah… hang jaga anak bini,
elok2… nnt oghang lain krabat ataih anak bini hang plak.

71. feda - November 5, 2008

Bertaubatlah sebelum Allah melaknati segala perbuatan yang telah kau lakukan wahai Norman…Jauhilah 3 perkara ini….1 Arak…2 Judi.. 3 Zina…Apabila 3 perkara ini dielakkan nescaya Allah memberkati setiap perkara yang kamu lakukan…Ciumlah pipi isteri dan anak-anakmu sebelum kau memberikan ciuman terakhir kepada mereka iaitu apabila tubuh diselimuti kain putih… apabila badan tidak bernyawa…apabila mata terpejam dan apabila talkin dibacakan…Hargailah mereka sebelum kau sekali lagi menitiskan air mata..

72. WAK_JONO - November 5, 2008

Apa nak gaduh-gaduh pasal Norman n Memey. Kan lebih baik kita sama-sama berdoa agar Allah bukakan pintu hati mereka berdua tu agar kembali ke pangkal jalan kalau benar mereka tu dah jauh terlajak, after all mereka tu kan namanya manusia n manusia mana yang tak buat silap? Imam pun biasa kena tangkap basah dalam kebun getah. Kepada Abby jangan terburu-buru minta cerai, cuba buat solat istiharah………….Dengan kehendak Allah hari ini jahat esok lusa boleh jadi baik

73. sabariahbahari - November 5, 2008

(sesiapa yg rapat dgn Abby Abadi/jika terbaca tlg pass msg ini kpd Abby)
Kpd Abby :-
Kakak sgt bersimpati kpd takdir yg menimpa anda. Bersemangatlah,tabahlah dan yakinlah-bahawa org yg teraniaya,akan dilindungi Allah S.W.T. Bangkitlah dari sendu panjang anda itu, usah ditangisi, usah dikesali dan usah kerna seorg lelaki yg tak setia anda hilang pendoman utk merentas arus. Bangkitlah dari mimpi semalam.
Abby: to be honest with you-tears streamed on my cheeks as I read the news. Masya-Allah, Subhannalah-kejadian silam yg terjadi kpd kakak, walau tak serupa but nearly the same(my memory lane)-Ini nasihat kakak,tlglah bersikap rasional, jgn tonjolkan diri kita lemah-cubalah bereaksi positif-sebelum jumpa dia,muhasabah diri-solat istiharah,tahajud & baca surah Yassin-apabila telah dapat keyakinan diri dan hati, barulah buat appointment dgn Dia(suami anda)sebelum itu, anda mesti telah halusi sedalam2nya apakah matlamat anda dan visi masa depan anda. Jika anda yakin,anda mampu hidup bermadu-ayuh-buat perjanjian dgn Dia(suami anda)hitam putih-mengikut susurgalur yg betul menerusi undang2(suruhanjaya sumpah misalnya/atau peguam)-mintalah apa yg anda fikir anda hendak-nafkah tetap-bulanan dan harian- saraan anak2 termasuk hari raya dan persekolahan-minta Dia tandatangan. Jika anda telah nekad hendak bercerai-maka begitu jugalah -buat keputusan sehalus2nya-fikir masak2 jika dah nekad-cari peguam, jgn buta tuli sendirian -ini bukan kerja kita-mesti ambil peguam!!! Kakak doakan anda tabah dan jgn bersedih sgt.Masih dlm pantang kan?? Jaga kesihatan-jgn terkena badi pula-makan jamu byk2,jaga diri dan jaga kesihatan anda baik2-utama dan sayangi diri anda sebelum anda sayangi org lain.
Salam sayang.
Ikhlas
Hajah Sabariah Bahari

74. nottinggel - November 6, 2008

Kepada ANAK-ANAK DARA yang membaca.
1. jagalah perhiasan dirimu yang berharga, jangan diberi kepada orang ingin mengambil kesempatan terhadap tubuhmu.
2. Lelaki kalau tak ditadah, mereka tidak akan memberinya. kalau tidak bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi.
3. maruah wanita amat berharga. Maruah keluarga perlu dipelihara. Maruah anak cucu akan tercemar dek perbuatan lampau.
SAYANGILAH DIRIMU, HARGAILAH DIRIMU. JAGA TINGKAHMU,KEHORMATANMU DAN NAMA IBUBAPAMU.

75. aku - November 6, 2008

padan muka ayob.ha5….

76. angelic0 - November 6, 2008

excuse me gedik..!!!
jgn la tuduh2 lempar kata2 camtu trhdp kaum lelaki sjer..
ko cakap camtu bagaikan kaum opuan sjer yg benar..
ko pgi cermin,lihat diri sendiri dulu la babe..!!
kepala hotak ko berjambul nak mampussss!!!!
BITCH..

77. jenna - November 6, 2008

apa yg cantik sgt mimi tuu brkarat jer..buang make up hantuu pun lari…i am a mother of four..tgk gaya si mimi ka memey ka..mmg mcm pompuan gatai

78. jenna - November 6, 2008

to abby,i truely understand wat u hve gone tru n going tru…start afresh..jantan mcm tu x gentleman langsung,i x de la xperience jumpa man like him,tp tahu la wat is like to have a man at such as a hubby..sayangi anak2…didik lah mereka dgn agama..supaya bila besar x jd mcm bapa dia org..

79. jenna - November 6, 2008

as 4 memey,patut d boikot dr sebarang lakonan mana2 drama ka movie..x pandai bawa diri…go abby go girl!!!!

80. ANTI MEMEK - November 6, 2008

MEMEY TU MEMENG JALANG SENANG CITA…

81. nia - November 6, 2008

manelah nak tahan abby klau kite psti kite cerai dri awal2 lagi

82. ana - November 6, 2008

heh memey…………kau kacau suami orang naper…..
kasihan abby………
dahlah mengandung…………
tak fikir perasaan orang……

83. ana - November 6, 2008

abby……kuatkan smangat ye……
ini adalah satu ujian dri tuhan

84. ain hawani - November 6, 2008

kak Abby,bawak brsabar ye………….
peminat kak Abby akn menyokong kak sampai bila2.
2 semua ujian drpd Allah…mungkin itu blum jodoh akak……..
itu je yg dapat sy buat….utk bri akak semangat….
smkom…

85. ayutie - November 6, 2008

pe la norman nie…x kenang budi n lupe diri….dah la belakon gerak khas pun abby yg tlg….

4 abby bykkan bersabar lelaki i2 xkan mengerti….. bercakap amat la pandai….. geli tgk pengakuan norman kat melodi….. insaf2 la…..

86. kiah propa.... - November 6, 2008

-Kata Norman, tidak lama kemudian dia terdengar bunyi bising di tingkat bawah.

“Hanya selepas seketika baru saya turun dan dapati JAIS memang sudah berada di situ.

tapi kata JAIS, diorang cekup norman dalam BILIK STOR?oo..norman baru turun & masuk stor dulu yeaaaa….

udah2 la bagi statement bercanggah tu norman..cemana org nk percaya…sampai bila nak tipu semua org….

87. Khai - November 6, 2008

Kesian Abby. Selama nih Abby berkali2 cakap yang dia masih sayangkan Norman… tapi apa gunanya kalo rasa sayang itu dibalas dengan khianat, tipu, selingkuh, dusta, x bertanggungjawab. Cinta itu Indah… sepatutnya cinta itu dibalas dengan keindahan juga…. Apa guna nya kalo sebelah pihak jer yang jujur dalam percintaan??
Dalam kes diorang ni…. Abby dah berkorban untuk menyelamatkan rumahtangga dengan bersetuju rujuk ngan Norman pada perceraian pertama. Walau pun pada masa tu jelas Norman main kayu tiga.
Takkan Abby perlu berkorban sekali lagi dan menerima kesilapan Noram yang jelas curang terhadap dia?? Tambahan pulak sikit pun tiada rasa kasihan terhadap Abby yang baru jer selamat melahirkan anak ketiga. hidup berpantang dan diabaikan suami. Suami pulak tak guna curang dengan perempuan lain.
ABBY, JANGANLAH TERMAKAN DENGAN RAYUAN LELAKI CURANG ITU. Abby jauh lebih baik. (Ini bukan bisikan syaitan ye). Yakinlah, kalo diberi peluang lagi, kesilapn yang Norman lakukan mungkin akan berulang jugak. Dan masa tuh luka yang Abby rasa mesti lebih pedih… Cukuplah dengan peluang yang dah diberikan. Apa yang Allah tunjukkan pada Abby dah jelas….. DIA MEMANG PLAYBOY!! Sedarlah Abby. Saya setuju sangat kalo Abby Mohon cerai…. InsyaAllah ada hikmah yang jauh lebih baik yang akan diturunkan Abby pada masa akan datang. Mungkin Abby akan dijudohkan Tuhan denagn insan yang lebih tahu menilai erti kejujuran n kesetiaan. Amin…
Pada Memey plak… apa kesnya gi pejabat awal2 pagi…. Tak logik la pulak kata x sedar si Norman tu ada kat ofis.. Buat citer lawak ke?? Kalo dah nama nya pelakon…mesti ler pandai buat cerita kan…. Dah silap tu mengaku je la… sedar lah skit…. Yang ko bodoh sgt kacau laki orang tu buat apa??? Agaknya memang ko nni dijadikan sebagai umpan unggun apai kat neraka kot… suka sangat meruntuhkan rumah tangga orang..ntahla kan…harap2nya x la…
bebawak ler bertaubat ye…
Pada Norman plak…. Tak Usahlah keluarkan ayat kasanova “Masih cintakan Abby sepenuh hati lah….masih nak selamatkan rumah tangga…lah”….. boring ler guna ayat tu…. Ayat yang lain xde ke??? Dulu cakap macam tu jugak….. Biasalah PLAYBOY…. ok ler…. patutnya sebagai selebriti..jagalah nama….tunjuk lah contoh yang baik kat org ramai…… apa2 je lah…. Kalo bini tu tengah sakit berpantang…patutnya ko temankan dia…buat apa yg patut…ni tak…. Tangah syok curang nagn pompuan lain…. Allah Maha Adil… LEPASKANLAH ABBY TU, NORMAN…. dia berhak untuk mendapatkan lelaki yang jauh lebih baik, jauh lebih bertanggungjawab, lebih tahu nilai kesetiaan.

88. oioioi - November 6, 2008

memey miang…… memey miang…… memey miang……….. memey miang…… memey miang………memey miang…………. memey miang…………memey miang…………. dh la itam miang plak tuhhh…. ptuiiiii……………………….

89. oioioi - November 6, 2008

berlakon sumer jd baik-baik jer.. lemah lembut, sopan santun, cakap pn cm dok lm kelambu jer…. tapi realitinya cm tut……tut………tut…………..lik kg jer la… malukan kaum jer ko ni….

90. sofya - November 6, 2008

memey ni dah tahu tu suami org tak yahlah nak duduk berdua-duaan dalam office duduk jer kat luar office sengaja je nak ambik kesempatan

91. zolaha - November 6, 2008

abby tabah menghadapi dugaan yg menimpa , saya bersetuju abby bercerai dgn norman. memey jgn selalu merosakkan rumah tangga orang

92. gedik - November 6, 2008

Ko ni pehal angelic0….??????????

Ni aku dh copy statement aku dr atas, cuba qoutekan tang mana aku “tuduh2 lempar kata2 camtu trhdp kaum lelaki sjer”..

” Wey Ayob……men cheating because they can…. n men also avoid cheating because they can…..Lelaki ada 9 akal wanita cuma ada satu. But why you men are so stupid….? Bile agaknya you nak guna 9 akal u tu? Tak bole ke 9 akal kamu mengalahkan 1 nafsu kamu????
Otak rubbish la u…..”

“men cheating because they can” Si Ayob 2 punya statement ok….

Aku addresskn statement 2 pn terang2 khas utk c Ayob. Yg ko sensitif x tentu pasal 2 pehallllll…?? Ayob 2 bapakkk ko ke…??

Sedap hati ko gelar aku BITCH…ko tau tak BITCH 2 ape…??? Cam ni la…..tima kasih je la…aku tk sesuai dgn gelaran 2….so aku pulangkan gelaran BITCH 2 pada nenek ko, mak ko, kalau ko dh ada bini, aku pass je la gelaran 2 kt bini ko…..lagi sesuai kan…..

LAIN KALI HATI2 DGN STATEMENT AND GELARAN YG KO NK BAGI KT ORG OK…. TAKUT MAKAN DIRI…..

93. sarah - November 6, 2008

Assalamualaikum

Apa lah lawa sangat memey tu…klo aku jadi abby pun aku tak rugi lepaskan norman hakim sal abby abadi pun ada rupa

be strong abby…

94. WAK_JONO - November 6, 2008

KEKADANG MALU JADI ORANG MELAYU. Apa taknya…..isu khalwat sampai berminggu2 tak habis dibahaskan. Tak cukup dalam blog dalam akhbar dalam tv pun sama…..cungkil sampai isi perut. Agaknya orang Melayu ni memang suka cerita2 semacam ini yer!!!!!

95. DULMIRAJNA - November 6, 2008

akum,aku doa kan yang terbaik saja,,,manusia tidak lari dari masalah…pengajaran bermaksud ALLAH SWT masi sayang pada umat nya…kita tidak layak beri Abby keputusan kerana masalah rumah tangga adalah kehendak individu…masalah ditangani dengan damai…norman sekiranya hati mu maski punya perasaan dan belas kasihan,jangan seksa jiwa dan nurani seorang isteri yang sanggup mengorban dgn bergadai nyawa untuk membawa zuriat mu ke dunia…buat lah yang terbaik pada kamu bertiga…MEMEY SUHAIZA…darah muda mu masi panas…balik lah di pankal jalan…. wasalam….DMIRAJNA

96. lubak - November 6, 2008

to abby

hope u sabar dan ingat tuhan selalu, setiap tindakan tu dulukan dgn nama Allah. setiap yg terjadi ada hikmah nya .

97. makcik lely tanah merah - November 6, 2008

celaka si sundal memey nih……gatal burik betul yang si jantan norman ni kita kerat anu dia baru dia tau,,,,,,,,

98. Ompong; - November 7, 2008

Kepada semua yg mmberi komen, jgnlh komen yg teruk-teruk.Anda smua pung ikutkn hati yg panas.Kita x tau ceta sebenonya, hnya dengo dan baca dari akhbar dan tv. CETA YG SAHEH HANYA PADA NORMAN DAN EBBY. apa2 hal, pung, jgn kutuk pada org yg tengah mengong,nnti lebih mengong lgi . Camna kalau anda d tmpat norman ????? Lu fikirlh sendiri (Kata Ahmad Nabil Juara Raja Lawak). .

99. MEMEY KEMEK PEREMPUAN DURJANA - November 7, 2008

MEMEY ATAU KEMEK HAH HAH CARI LAH LELAKI BUJANG BUAT APA KO LAYAN NORMAN YG ADA KELUARGA TU.. NORMAN TU XGUNA BUAT LAKI PUN. FAMILY YG ADA PUN DIA TK JAGA DGN BAIK. ORG MCM TU KO NK BUAT LAKI WAHAI MEMEY KEMEK. LEPAS NI NORMAN DAN MEMEY AKU TK TGK MUKA AWAK BERDUA KAT MANA2 TV ATAU FILEM. SBB MELUAT SGT2. AKU KESIAN SGT2 KAT ABBY ABADI YG BARU LEPAS BERSALIN DI ANIAYA BEGITU SKALI. DIMANA KAH PERASAAN SAYANG DAN KESIAN KAU NORMAN PD KELUARGA SENDIRI. SEMMGNYA KAU ELOK DIPANGGIL NORMAN LELAKI DURJANA DAN MEMEY KEMEK PEREMPUAN DURJANA. DI AKHIRAT NNTI TERIMA LAH BALASAN PALING TERUK DARI ALLAH…amin

100. BOIKOT NORMAN DAN MEMEY KEMEK - November 7, 2008

memey kemek perempuan durjana….uwekkkkkk anak sape lah tu ya…emak bapak si memey ni kureng bagi didikan agama masa kecik ni sbb tu dia perangai mcm tu xtahu dosa. kalau kawin pun dgn norman lepas ni…xbahagia pun. memey ko xmalu ke kat emak bapak ko tu. buat maksiat dgn laki org. Norman durjana …..ko mmg tk akan bahagia smpi bila2 walaupun kau kawin dan si memey betina murahan kureng didikan agama.

101. nikmj - November 7, 2008

Terkini dari Kosmo, Norman Hakim menafikan pernah berkahwin dengan memey… klik pautan ini untuk laporan tersebut https://nmjnh.wordpress.com/2008/11/07/norman-saya-tidak-pernah-bernikah-dengan-memey/

102. psstttt............ - November 7, 2008

er..dah la abby..tak yah la ko nak berbaik2 lagi ngan norman tu..tak guna satu sen pon…org camtu bukannye lame die nak insaf, bila ko buat baik, nanti die trlupa plak kesalahan die…buat tak tau sgt, baru die sentiasa ingat kesalahan die tu sampi mati..lagipon da jelas die tu lelaki yg takde tanggungjawab sbg suami dan bapa kpd anak2 ko…kalo alasan die tak balik umah tu sbb nak elakkan bergadoh..mmg bodoh lah die..kalo mls nak tgk muka bini pon,die tak ingat anak2 ke???dah la baru dapat anak baru, pon jadi camtu gak…ape punya lelaki la camni..eee camne la ko leh kawin ngan lelaki camtu abby..sanggup dia buat camtu kat ko dan anak2..ye la, bila ade pompuan lain, hati trus berubah kan..aku terkejut gak kalo tul die ade hubungan ngan memey tu..aku rase abby lagi lawa pada memey tu…aku ingatkan pompuan yg norman dok gile ni ade la cantik die setaraf ngan diana daniel ke, julia zegler ke, ye la, yg muka ala2 mix gitu…tak kate la kan muke dorang tu mmg cun pon.. ni alahai…baru Tuhan kurnia muka tara tu dah buat perangai…

103. Renji_Gurl - November 7, 2008

NORMAN HAKIM…

TAHNIAH…keran menjadi sorang SUAMI…yang tak tahu menghargai sorang isteri…kepada..MEMEY…padan muka ko.jd popular dgn cara yang sangah memalukan..Ingat MEMEY, membina rumahtangga atas air mata rang lain tidak akan kekal selamanya…sedar la..tu hak orang…kalo NORMAN kawin ngan ko pun, satu hari nanti, benda yang sama akan jadi kat ko…remember…what goes around..comes around…

104. namie - November 7, 2008

memey xcantik pun..fikir lah norman..buka mata tu..abby lagi 10x cantik dari memey..fikir anak..abby ..tabah k..cube tnya nurul camne die handle case nie..ok..try tny orang yang de experience k..may be u’ll leh jadi kawan kongsi kisah nant…saya doa abby terus tabah k..miss u

105. pakcik baik - November 7, 2008

kepada semua anak dara…. satu je pesan pakcik… jagalah dara korang! hahahahahaahah…… jangan jadi cam memey tuh…. hark tuiii…. sampah masyarakat betul laa!!! cian abby……. sabo ye abby ye.. isk isk… sedih plak dah….. siap ko norman hakim… aku jumpa ko…. aku kerat pinang nan sebatang ko tu….. hinsss hinssssss!!!!!

106. Cikgu sekolah - November 7, 2008

Apa la norman dan memey. Buat malu aje. Dua dua miang. Ada ke patut demo tinggal dalam pejabat sampai jam 2 3 pagi. Tak kanlah tak ada pa-apa kot. Sukat-sukat jari, sukat tangan , sukat berat dan lepas tu agak-agaknya sukat apa lagi ya. Tentu korang dapat agak nak sukat apa pula. Ambo syorkan lepas ni kawin sajale dengan memey tu sebab dia suka kat norman. Kepada Abby, sabar ajelah. Macam nilah kehidupan seorang artis. Datuk K pun dah ada bini tapi kawin akhirnya dengan Siti. Kalau nak selamat, jadilah cikgu macam saya ni….. Hri-hari cuma dapat tengok muka murid-murid yang macam-macam pesen.

107. Fiqah - November 7, 2008

Subhannallah…macm2 nk jadi lah…dunia macm nk kiamat je…….

108. ctiey - November 7, 2008

Subahanallah…dunia dah nak kiamat agak nye… Bersabar banyak2 lah abby… mungkin ini dugaan dari ALLAH SWT buat abby.. tak kisah lah menjada abby, yang penting abby ada anak2 yang comel.. biarkan norman tu dengan hidup nya yang penuh dengan kegilaan.. kepada memey, insaflah… dan bertaubatlah… kalau betul memey sudah gatal nak kahwin, carilah yang bujang dan bukan suami org.. Cuba letakkan diri memey di tempat abby..macam mana perasaan memey??? ingatlah setiap perbuatan kita,akan dapat pembalasan nya satu hari nanti…

109. peanut - November 7, 2008

Heiii Ompong,aku nak cakap sikit eh..yang kau sibuk sibukkan orang kenapa???memanglah perbuatan norman dan sememey tur tak senonoh tentulah orang hot…naper kau pun sama gang mcm norman ker???hei…sedar diri sikit,awak tur kalau tak kahwin ngan abby tah jadik apa(tak malu dulu merayu rayu sangat nak kahwin ngan Erra fazira…petuuuwwiiiiiii geli aku dengan laki mcm norman nie…dasar lelaki hidung belang,ckp lain depan belakang)…haram Jay………(haramjadah)

110. anna - November 7, 2008

curah ja asid kat muka betina sundal tu..perangai cam setan betina

111. oioioi - November 8, 2008

smlm sya npk kak abby comel sgt dlm anugerah skrin…..
cmtu la, steady jer…. jgn sedih2……. jga diri akak dan anak2…….
biar si noman tu tahu yg akak ni lh idup tnpa dia………..

112. spice gurl - November 8, 2008

memey n norman pegi jahanam..muka dua2 budget lawa

113. farah - November 9, 2008

to abby abadi, sentiasa dekatkan diri dengan allah. moga allah memberi petunjuk yang benar ke atas apa yang berlaku, memberi kekuatan untuk menghadapi segala kekusutan dengan redha, tenang dan sabar. walaupun pahit untuk ditelan, percayalah setiap apa yang terjadi pasti ada hikmah di sebaliknya yang kita sendiri tak tahu. now focus at ur children and their future and to yourself to. life must go on.

114. ANTI MEMEY N NORMAN - November 9, 2008

BAPAK MEMEY gadis murahan tu sokong dia nikah ngan NORMAN?????

Hmm…Biasalah… org kampung la katakan…. anak tu bukannya bagus sangat, x de pendidikan pun… dapat plak kahwin ngan artis yg kononnya glamer….mesti ler bukan main suka…
Artis ler katakan…. pastu kebiasaannya mentaliti pakcik-makcik kampung ni kan mesti ingat artis tu banyak duit…. padahal…hmmm no komen…
lagi satu memang ler kena terpaksa terima… yelah… dah anaknya ‘confirm’ dah kena tebuk tupai kan…… buatnya termengandung….. hmmm kalo x kahwin nanti…sapa plak nak di bin atau bintikan cucunya…. nak tak nak terima jelah menantu tu….
Tak kira la anak tu perampas laki org ke perampas binatang ke….. terima je lar…. Kalo x terima plak nanti lagi banyak susah nya…
Hambik je la laki x guna tuh….. PLAYBOY BIN KASANOVA a.k.a Nurhakim Zaidon Kemaluan Gatal……
Kalo perkahwinan tu dimulakan dengan perkara x baik… mesti xkan kekal lama punya….
Itu sekadar pendapat aku je la….. Hmmm no komen… nak terima..terima je lah pandangan aku nih….. X semestinya nak suruh korg setuju….
Lagi satu, bapak si memey gadis murahan ni…. betul ke orang kampung beri sokongan pakcik oit??? eh silap abang oit??? (bapak pun x malu perasan muda…abang konon…. wei.. Aznil yang glamer tu pun bahasakan diri dia Pak Nil…cesss) no komen…
Dia x tau padahal satu kampung mengumpat n mengutuk anak dia tuh…… depan je la buat2 baik…ye la…hidup berjiran la katakan…. belakang dia…. hmmmm a-z ngutuk jer kejanya….. Malulah sikit Bapak Memeynya….. Anak perempuan tuh dah ler banyak yg x betul…sebagai bapak..kena la tegur anak tuh…. Kalo x nanti jawab ler kat akhirat…tanggung ler dosa anak perempuan ko tuh…
..
BAPAK MEMEY X TAU MALU. BANGGA ANAK JADI PERAMPAS. X KISAH ANAK BUAT DOSA… BODOH PUNYA BAPAK…BADIGOL SOOT BIN KEPALA BANAR….

115. Fisabilillah - November 10, 2008

Susah jadi pelakon ni. Aku ingat nak jinak2 dlm dunia glamour cam juruacara, pelakon dsbnya. Tp umie aku tegah aku. Aku fikir2, aku tak nak hidup dlm keadaan org duk memerhati kita dan buat cite2 dan fitnah ttg kita. Termasuklah Friendster. Walaupun korang duk buat posing maut pd laman tu, bagi semua umat manusia tgk korang, korang tak langsung jadi glamour cara murahan dan pada masa yg sama, org buat fitnah ttg diri korang semua. Ha, samalah juga dgn jadi pelakon/penyanyi dsbnya. Mmg tak elok disisi Islam. Lebih2 lagi ppuan yg di dalam Friendster/myspace or whatever. Korang ingat umat manusia cuma tgk gambo ko je? Diaorg sudah tentu buat cite2 yg bukan2 & bercakap2 ttg diri korang, dan itu yg korang nak pun, kan?
Wake up la Muslim. Aku tak mati pun takde Friendster. Jgn jual air muka pada umat manusia. Tahu malu la SIKIT!!!! Pesan kpd diri aku sendiri.

116. yana - November 10, 2008

Setuju dengan pendapat “Fisabilillah”. Saya terasa hati juga awak cakap macam tu. Tapi mujurlah saya ada maruah lagi untuk tidak menanggal tudung semata-mata untuk tayang di Friendster. Memang berdosa disisi Islam. Sekarang saya bingung nak buat apa dengan Friendster saya sebab banyak dah orang tengok diri saya.
Saya tak nafikan, memang betul cakap awak. Saya tak boleh kata tak setuju dengan awak. Tak elok diri kita dilihat oleh semua mata-mata yang melihat kita, lebih-lebih lagi diri kita sebagai wanita. Muka pun adalah sebahagian daripada aurat kita dan maruah kita.
Bagi ruangan blog ni, saya doakan moga-moga pasangan suami isteri, Norman dan Abby, kembali bersatu dan tawakal sahajalah. Perkara yang begitu sememangnya boleh dielakkan oleh Norman. Saya tidak mahu melihat pasangan suami isteri tu bergaduh atau bercerai lagi. Tolonglah. Tapi, dengan berlakonlah mereka cari makan. Kalau boleh cari lah makan yang halal disisi Islam. Tapi apa? Tentu Norman dan Abby tahu. Rezeki yang halal, akan membuahkan rezeki yang bersih dan peraturan hidup yang aman. Jadi, janganlah pula ada penyanyi atau pelakon berkata “Alhamdulillah, syukur kepada Allah” apabila menang pingat atau anugerah. Tapi memang dah ada pun dan kita semua pun dah tahu.

117. BANGUN PAGI - November 10, 2008

TO: Fisabilillah n Yana,

Aku rasa ko ni org yg sama kot…
Baguslah kalo ko x nak jadi artis kononnya takut dunia glamer ni byk fit nah…
..
Tapi, APA LA KENE MENGENANYA NAK SALAHKAN FREINDSTER PLAK… Kelakarnya statement…
Aku faham maksud ko tuh x nak jadi bual mulut org berfitnah….
Hmmmmmmmmmmmmmm nampak sgt ko nih terlalu sempitkan fikiran terhadap perkara-perkara negatif jer…
Cuba la ko melihat kepada sudut yang lebih positif…contohnya dapat mencari semula kenalan-kenalan lama yang terpisah..malah dapat ‘mengeratkan silaturrahim’ dan sebagainya….
bagi sesetengah org pulak dapat mempromosikan produk2 tertentu..
Malah ramai antara kita yang bertemu jodoh melalui laman2 macam ni….
Ni tak…otak ko tuh fikir yang buruk jer dulu…
Hmmm baguslah nak nasihatkan org…. tapi sebelum bercakap tu…fikirlah rasional jer dulu… bukannya buat tuduhan melulu…
Jadilah Muslim yang tak terlalu fanatik n janganlah sempitkan fikiran tuih….
Lagi satu,
Jadi pelakon x semestinya haram… Sempitnya fikiran ko mengatakn berlakon itu haram disisi Islam… Wei.. Ustaz Akhil Hayy pun berlakon…. Aku tau ko ni mesti fikir pelakon tu menjerumus kepada benda yang x elok…. Wei…berlakon tu Halal disisi Islam CUMA..cara lakonan tu yang menentukan ianya Haram atau pun Halal… Bukalah minda ko tu skit…
Janganlah menyempitkan fikiran dan janganlah jadi Muslim yang kolot…
Wassalam

118. kak ha - November 10, 2008

Apa yang saya pernah tau tentang norman, dia memang suka melayan perempuan. itu memang hobi dia.
Ditempat penginapan semasa pengambaran, dia tak kesah kalau ada artis2 gatal datang melepak kat bilik dia. sebagai org islam dan sebagai lelaki yang berstatus suami dia memang tak patut buat macam tu. Dia mempertahankan si gadis tu, takut kena saman dgn kaluarga si gadis 2 kot, sebab… faham sendiri le…

Harap muka ja lawa. Perangai 2 macam bangkai… perasan atau tidak setiap kali abby mengandung kau mesti buat perangai..gelojoh sangat… bawa bertaubat lah noman we..

119. buaya putih - November 10, 2008

askom……….
memey tak malu ke kacau laki org……
banyaklah laki kat dunia ni,takkan lah plih norman yang tak handsome..
hidung tak mancung pipi tersorong-sorong

kak abby byk bersabar ye……

saya sebagai peminat kak abby akn ttp menyokong kak abby..

pak cik norman tak sygkn keluarga pak cik lagi ker………tu saje yer……

120. chouby - November 10, 2008

ko ni memeng betina jalangla memey!!!!!!!!!!

x slemt hidup ko menghancurkan masjid org!!

121. mrbuaz - November 10, 2008

aku laki gak tapi reti la untuk aku hormat hak isteri aku…….. wat ape la nak cari yang lain klau yang satu tu pn ko tak reti nk hargai jasa die…….. klau btul la isteri ko xhargai ko knp la xlpaskan die……. wat abby segala yang terjadi suma ade hikmahnya…….

122. liesa - November 10, 2008

memang pun memey tu tk sdr dr. kaki laki pulak tu

123. mama Fyda - November 10, 2008

Norman… kenapa lakoni bingai sangat!!! tak reti nak menghargai pengorbanan isteri… teringat lagi kisah korang masa mula kawin.. pakai pink .. pastu terus nikah..asalnya korang i nampak memang secocok.. tapi sekarang… ABBY… JANGAN CAYA LAGI NGN NORMAN… jaga anak22.. bior dia sedo.. betapa terseksanya dengan jalan yang dipilih…

124. LorEan - November 11, 2008

To Abg N0m, rugi mamp0s k0 buat kat bini (Abby) k0 mcm 2. Apekehe….. ngan k0 nie. Pengalaman lalu tak jdkn iktibar lgsg. Ko nangis2 hr 2 takde maknenye… Ko sedih sbb ape? Ko yg buat prangai. Bawak2 la bertobat abg N0rm 0iiii…. Takut nti disbbkn perbuatan k0 2, Tuhan turunkn pd anak2 k0 plak….. naya….

125. eyra. - November 11, 2008

apEw2 Arh,Bnyk Lg laky Kart Dunia Neyh MEMEY oOitt…..aSal Larh kOU aMEK lAKY oWaNk…XtAW mAlu BeToL KaN..MeMalUkaN jEw…..KePaDE ABBY;KuaTKan sEMangaT,sABaR….JagE AnAK2 ELoWK2……………BiaKan nOrMAn 2 IdoP CaM TOo…….TimE jEw Larh k,SebAliknYew Adew hikMah…luv you aBBy….

126. daK bAek??? - November 11, 2008

memey POMPAN mUrahaN………huuhuu.PdaN mUKew sUMe Kutok kOu mEmey……

127. berlian - November 11, 2008

memey yang tak tau diri…….. akhir nya terbongkar jua tembelang kau wahai pempoan murahan

128. reen - November 11, 2008

abby bersabarlah….kesian sangat dekat abby…dalam keadaan mengandung ditinggalkan dan dibiarkan sendiri….apa norman xfikir ke masa tuh yang dalam perut abby tu anak dia….

c memey kemek tu pon satu….kenapa nak laki orang..apa dah takde umah ke sampai jam 3 xbalik2 rumah..macamana mak ayah ko ajar ko ha??? kenapa dalam jam 10 ke 11 ke tak balik umah sendiri….muka xla cantik mana pon….sebuk nak kacau rumahtangga orang…

abby punya la baik…sanggup percayakan laki dia tuh…xpercaya orang cakap2 tentang skandal norman tuh…..dah kena tangkap pon..masih sanggup datang bagi semangat kepada suami..tapi apa norman buat kat dia…????? adaka shooting sampai berbulan xbalik2?? pengarah bodoh ke yang buat shooting sampai xder masa nak berehat…????

norman..ingatla pada anak isteri….sekarang ko ikutkan kata hati dan nafsu ko..sementara ada duit n ada rupa (wlau xla hensem sangat) memangla pompuan gatal tu pandang ko…..tapi last2 satu hari nanti pasti ko akan rasa kehilangan anak-anak dan menyesal apa yang ko buat pada isteri ko…..betapa berdosanya lelaki yang mengabaikan tanggungjawab pada isteri……ingatlah norman..ko akan menyesal juga satu hari nanti……

artis2 baru pompuan ni asik sibuk nak amik laki orang…apa ini ker yang mak ayah korang ajar???? agaknye gine ye hidup artis..gatal dan bergelumang dengan maksiat……

abby sabarla dan cubalah untuk lembutkan hati selamatkan rumahtangga…norman, fikirlah anak isteri dan tanya benarkah ini yang kau mahukan dalam hidup kau….lastly for memek kemek, ko leh g mampos coz we all hate u so much….!!!!!

129. huhu - November 11, 2008

wei jgn la doa perangai norman kat anak… sian abby lak nanti.. simpang heh…

pangai cam norman tu turun kt binatang jer.. entah mana dia dapat opanagi tu.. mak dia terkenan babi hutan kot masa ngandungkan dia huhu..

jahat nak mampus.. aku leh tahank kalo lelaki curang tapi aku takleh tahan kalo lelaki curang masa bini mengandung. perh takder rasa kesihan, kasih langsung.. mmg sah binatang..

130. reen - November 11, 2008

AKU SEBELUM NI XPERNAH KENAL N DENGAR PON NAMA MEMEK TUH….DIA JADI FAMOUS N GLAMER DALAM HIDUP AKU AKIBAT DARI BUAT MAKSIAT DENGAN NORMAN HAKIM!!!!!

131. memey@suhaiza suhaimi - November 11, 2008

U all janganlah marah i nie…i nie innocent tau. I bukan tak nak kat lelaki lain, tapi diorang tu tak bestla…abang norman je yang blh layan nafsu kuda i nie…mak bapak i pun tak kisah, nape u all yg susah2 pikir pasal i nie…kubur masing2 tau…Auww…….

132. shaizwanira - November 12, 2008

owwhh..2 mcm kaa? gi ar lyn g..bg rabak ko nyer anu…huhuhuhu..wahh..spoting nye mak bapak?mak bapak moden la katekan..hek3..(sape la owg ats nieh..nak tumpg glamer la 2..)..hehehe..

133. memey's enemy - November 12, 2008

kelakar la..sape punyer keje letak name memey suhaiza tu.. btw, aku memang benci sgt kat memey tu..umur baru 20 tahun dah reti nak main cinta ngan laki orang.. woit memey ‘sememeh’.. takder laki lain ke hah! kut kut sebab muke ko yg tak cantek kalau tak pakai make-up tu yg membuatan remaja2 yg sebaya and above tak berminat dgn kau! dasar SEMEMEH!!!

134. shaizwanira - November 13, 2008

yase arr tue..nak tumpang glamer..2 psl letak nick memehh..hahaha..

135. LIEW - November 14, 2008

DAH LAH TU JANGAN SIBUK DENGAN RUMAH TANGGA ORANG. MENGUMPAT AJA KERJA KITAK ORG TOK. MACAM TAK DE KERJA LAIN. SUKA HATI MEMEY DAN NORMAN LAH BERKHALWAT. DOSA TANGGUNG SENDIRI DOSA ASING2

136. wiel - November 14, 2008

DAH LAH TU JANGAN SIBUK DENGAN RUMAH TANGGA ORANG. MENGUMPAT AJA KERJA KAMU ORG. MACAM TAK DE KERJA LAIN. SUKA HATI MEMEY DAN NORMAN LAH BERKHALWAT. DOSA TANGGUNG SENDIRI KUBUR ASING2.

JANGAN MENYIBUK TAUK… JAGA RUMAH TANGGA DIRI SENDIRI.

137. gedik - November 15, 2008

Ekelleh liew@wiel……..
DAN HENDAKLAH KAMU SALING INGAT MENGINGATKAN…..SESUNGGUHNYA SESEORANG ITU ADALAH BERSUBAHAT BILA DIA BERDIAM DIRI KETIKA BERLAKU KEMUNGKARAN (CONTOHNYE ZINA, BERSEKEDUDUKAN, KHALWAT DLL)
KALAU TAK BOLEH CEGAH DENGAN KUASA/KUDERAT/KEKUATAN, GUNALAH KATA-KATA, KALAU TAK BOLEH JUGA….JAUHKAN DIRI KAMU …..
P la main jauh2 sibukkkkkk je…………….

138. nikmj - November 17, 2008

Maner dh pergi Iskandar ni…. lamer xdgr citer? Takkan dah give up kot🙂

139. qaseh - November 19, 2008

Saya sokong dgn pendapat Khai… Memang penceraian tu x di sukai allah. tp allah memberikan penceraian tu untuk mengelak sebelah pihak disakiti..dan selepas penceraian allah memberi rujuk pula..untuk kita menisafi kesilapan..dan memperbetulkan.. dalam kes abby dia telah melakukan semua itu dengan memberi peluang kepada norman apabila berlakunya penceraian kali pertama.. namun pisang berbuah dua kali..bagi sy abby harus memikirkan kepentingan diri dia.. lebih baik bercerai dari terus menanggung kesakitan dan luka yang tidak ada ubatnya.. anak2? tak semestinya penceraian menjadi punca anak2 terbiar atau terjebak dalam gejala yang tidak bermoral,asalkan ibu bapa tahu mendidik anak2.. tak semestinya bl bercerai norman terlepas dari tanggungjawab.. dia still kena pastikan anak2 terabai. abby memang layak untuk lelaki yang tahu menilai kejujuran..bt norman lepaskanlah abby…abby telah pun memberikan anda peluang dan ruang untuk memperbaiki kesilapan,namun anda yang telah mensia-siakn peluang itu. biarlah abby dengan kehidupannya.. anda?carilah kebahagian yang anda rasa blh membahagiakan diri,tp jgn sekali mengabaikan anak2..kerna renungkan seketika pada mereka yang tidak dikurniakan zuriat?jadi anda telah memiliki harta yang tidak ada tolok bandingnya.oleh itu..jadilah seorang ayah yang bertanggungjawab biarpun dari kejauhan..bt memey.. anda masih muda,jgn pertaruhkan masa depan anda . sy tidak mahu menyalahkan anda..sama ada isu ini betul atau tidak anda pasti sudah tahu tentang pandangan masyarakat pada anda..ini jadikan pengajaran untuk masa depan yg masih panjang..pilihlah kawan yang sentiasa membina kita dengan kebaikan..Usia 20thn bagi saya sudah matang utk memikirkan baik dan buruk..kerna pada usia itu saya telah mendirikan rumah tangga..biarpun saya berkahwin pada usia itu sy tidak mensia-siakannya..anda juga ingin berjaya bukan?jauhi norman-bererti anda memilih kehidupan yg aman dan abadi..mendekati norman-bererti ada harus bersedia dengan pandangan masyarakat…jika anda bersedia menerima semua cemuhan teruskan..tapi ingatlah kerjaya anda pasti akan terkubur..bt abby,cekalkan hati..tabahkn diri..ada layak untuk menerima org yg lebih baik..saya juga seorang isteri,kita ada kelemahan tp bkn bererti kelemahan kita suami jadikan sebagai alasan utk berlaku curang..anda telah sedaya upaya mempertahankan suami,anda telah menunaikan tanggungjawab anda sebagai isteri yang berada disisi suami disaat diri ditimpa musibah..tp pasti anda tahu meneruskan perkahwinan anda bererti anda harus memadamkan kesakitan dan kelukaan.. mampukan anda berbuat demikian sedangkan ini bkn kali pertama?apa yang penting bukan pendapat org lain,tp pendirian anda kerna anda yang akan melali semua ini..tenangkan hati..pasti anda temui jawapan itu..insyallah..semoga anda dilimpahkan kebahagiaan walauapapun keputusan anda..asal jgn diabaikan amanah tuhan yang telah diberikan..

140. dayz - November 20, 2008

Pity Abby kan..
Both Memey and Norman gave different facts
Betul atau salah hanya drg bdua ja tau
tp yg pasti abby juga yang makan hati kan..?
Be strong kak Abby =)

141. dAK-sOLEHAh - November 21, 2008

kak abby, sy hrp kakk dpt bersabar dgn ujian nie. yg penting bykkan b’doa kpd Allah. sape tau, kut2 dgn izin Allah t’bongkar jgk p’kara sbnr. be strong kak abby!! yg tntg pncraian 2, akak pkir2kn lah yer. koz, ank2 akak maC kcik g. x tau apa yg sdg berlaku skrg ni. sy akan sllu sokong akak.. Allah ALWAYS HELP U!!!!!

142. momo - November 23, 2008

memang norman tu hampeh sehampeh hampehnye.. gatal kotei………….sesuailah ngam memey yang sememeh tu…

143. memey - November 25, 2008

asalamualaikum..TOLONG MAAFKAN SAYA..saya khilaf…saya x tahu nak wat amacam lagi…hanya ALLAH yang tahu apa di hati saya..ni semua keja kak NORMAN…dia yang nak puaskan nafsunya kat sayabab hari tu saya pakai bikini je..die sms saya yang dia nak bagi sys sesuatu tapi malam..sya x tahan ngan kata2nya tu..ayatnya buat saya terangkat…tapi…dia tu hebat…pandai n banyak skill..bestlah..abang norman..pliz kawin ngan iii…u so outstanding with other man…huhuhuhu….

144. god boy - November 25, 2008

woi memei!!! bodohnya ko nie…dah gatal sangt ker…wahai semua orang malaysia..kalau jumpa pompuan gatal ni…terajang jer…

145. Mrs. Ary - November 25, 2008

memey…hang contohilah seperti putri farah, berani terangkan cerita sebenar pasai dia dengan bell…sedia undur diri. tapi hang memey, langsung tak tampilkan diri…norman tak bagi dia wat statement kunon…hang tau dak, semua tu nak sorok perkara sebenar…BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH!😦

146. gedik - November 26, 2008

aku respek Loceng (Bell) ngan Putri Farah……mereka lebih bertanggungjawab…….tk lepas tangan……mengaku salah……..dan kes di selesai dgn cepat dan cekap……

147. kay - November 27, 2008

abby, i know u can survive girl? trust me u are more in better position to excel in life then your (hopefully) ex. peduli dgn peel playboy nya tu. u have given his 2nd chance & he fails to appreciate.

I have been in ur situation of being betrayed once. it’s not ez and hati penuh dgn dendam. so fortunate kita sedar dan berserah kpd ALLAH yang maha Esa untuk memberikan perlindungan dan kesejahteraan.

148. Dr. Anuar Kadir - December 1, 2008

norman tuhhh kaki maksiat, potong kotel ajer

149. Dr. Anuar Kadir - December 1, 2008

Memey ko nihh gatal, potong ajer puting tetek ko tuhhhhh.

150. nikmj - December 2, 2008

Ikuti laporan harian metro hari ini tentang pasangan baru Abby,

“Kami bertemu ketika berlakon bersama dalam drama Apa Itu Cinta. Dalam drama itu dia menjadi kekasih saya. Selepas tamat penggambaran drama itu kami tidak berhubung. Bagaimanapun, kami jadi baik selepas Aidilfitri lalu,” katanya.

Menurut Abby, dia mempunyai ramai kawan, namun pelakon itu sentiasa berada di sisinya, dan kebetulan pula Zul turut mendapat tawaran berlakon dalam Gerak Khas musim baru.

Sementara itu Zul yang peramah memberitahu, dia senang berkawan dengan Abby kerana sifatnya yang kelakar.

“Sebelum ini saya tidak kenal Abby secara peribadi. Hanya membaca cerita mengenainya di akhbar dan majalah. Apabila Mariana Hashim mahu menggandingkan saya dengan Abby dalam Apa Itu Cinta, saya sangat gementar.

“Abby sudah lama berlakon dan saya masih bertatih. Tetapi sewaktu penggambaran, Abby banyak memberi tunjuk ajar. Kemesraannya membuatkan saya berjaya membuang rasa gugup.

“Selepas tamat penggambaran, kami membawa haluan sendiri. Tiba-tiba pada Aidilfitri lalu saya teringat hendak mengirim SMS ucapan Selamat Hari Raya kepadanya. Selepas tiga kali mengirim SMS, baru dijawabnya. Dari situlah bermulanya titik perkenalan yang lebih erat dengannya.

“Kedatangan saya ke sini hanya untuk memberi sokongan kepadanya,” katanya.

Dah ada teman baru ke Abby???????

151. miaw-miaw - December 2, 2008

Alah, si mamat ni nak numpang meneguk di ari keroh. Abbykan fames sekarang, mamat ni lak dapat berlakun dalam Gerak Khas, amik tempat NH. Macam si momok, dia ni takda sapa kenal. So, amik kesempatan lerr. Harap Abby tak termakan umpannya….

152. lina - December 5, 2008

lelaki memang tak pernah puas….. padahal abby tu dah cukup cantik,tapi norman tetap jugak nak cari yang lain,yang buruk perangainye mcm memey tu!

153. cayogirl - December 9, 2008

Ketuk pintu lama baru buka! Alah! Penat si kawan tu. Check sana check sini cari tisu ‘bikin’ lap tanggalkan kesan love love love…. porahhhh. Dua X Lima korang ni. Bagus kamu atur kenduri kahwin cepat-cepat.

154. baby lyna.. - December 16, 2008

kesian kat abby….sampai hati norman buat macam tu kat abby..saya rasa lebih baik abby dan norman bercerai…x sakit hati abby dan boleh la norman kahwin dgn memey tu..baru puas hati norman dan memey tu…BuaT Memey:- kalau x salah,tolong tunjuk diri awk tu dan buktikan yg awk tu x bersalah itupun kalau awk berani dan awk x buat benda tu la…semoga abby tabah dan cekal hadapi dugaan…saya suka kalau abby berlakon balik dalam gerak khas…memang best la….

155. gaharu_cendana - December 21, 2008

kalau norman kata dia tak bersalah, apasal la kau lari menyorok dalam stor. setengah jam pulak tu, baru nak buka pintu. Cari tingkap, takut pulak nak terjun ya..

tak apalah, Norman. Dah lafaz cerai kepada Abby kan di mahkamah semalam. Ambillah pengajaran. kalau rasa masih sayang anak-anak, kenalah tunjuk dan beri komitmen itu.

Pandanglah ke hadapan, masih ada masa untuk baiki kesalahan diri sendiri. tak ada orang lah nak sabotaj awak tu melainkan ingin beri pengajaran berkesan kepada diri awak.

kadang2 kita sedar juga kita buat silap tapi tiada pula usaha nak baikinya. Harapan saya supaya tahun baru 2009, Norman jadilah orang baru yang punyai azam dan cita-cita untuk berubah.

Begitu juga dengan Memey.

Ikhlas daripada Cikgu Siti, Sg. Buloh. 21 Dis 2008 01.20 pagi

156. Second Wives Club - December 22, 2008

Padan muka ko Abby, ingat ko cantik sangat. Laki sorang pon tak tau jaga. I suka pada you lah Memey. I pun pernah di labelkan sebagai PLO (Perampas Laki Orang) but who cares. At the end we end up with the goods. Bini tua memang hakikatnya tua dan dah lenyot.

To all you peminat Abby, cakap lah ape pun. Tak kesah. Kita yang dapat laki diaorang. You all dapat apa?

157. merah - December 22, 2008

Jangan layan Second Wives Club ni………..

158. THe^DOctor_ - January 6, 2009

=.= da tendang pale,otak pn nek gilew,mule la nk wt keje..huhu
jwpnye xangkut pn..biase la kan nk jd kancil..,xtaw la plak yg diingatkan kancil nih upenye lembu..eh!bukan sekor lak tu..2 ekor laaa..haha~ da kne ikat skrng..huhu kesian xbebas diludah org..camne la nk lari ea?huhuu..
ape la nk jd..da elok wngi di busuk kan..huhu otak letak lutut ea?
kate bodoh kang..marah lak..tp mmg bodoh pn..
yg lme tu tgk elok je..lalala~ nk salahkan sbelah pihak xleh gak..tepuk sbelah tgn xbunyi lew..due2 pihak lew jwpnye..
apela nk jd ye?..nmpak nye klu xdibendung la kan..mleluasa nih..
yg dimintak istana,xlme kang berpondok la sekampung..huihui tu waallahhualam la..kuasa tuhan..sory klu berkasar..yg phm tu phm lah,yg xphm tu xyh phm2kan k..hehe~ ^^

salam~

159. mila vanila - January 14, 2009

psssttttsss…ada dara lagi ke memey tu?bduaan dgn laki org sampai kol2 pg,xkan xde ape2 kot…

160. mila vanila - January 14, 2009

kalo aku mcm abby, aku suruh memey tu buat kenyataan depan media skali dengan norman.face 2 face bertiga.tengok muke dia pandai malu kah tidak.gatal!muda2 dah gatal,dah tua nanti makin la gatal!ape xde orang bujang lagi ker?abby tu…cukup cantik jika dibandingkan dengan muke kau tu memey oi!!perosak rumahtangga orang.umor baru 20 tahun,.apa akan jadi kalo umur kau 30 tahun memey oi?ada pluang kau jadi janda kalo kau dah kaco laki orang xmustahil rumahtga kau dkaco jugak!!

161. mila vanila - January 14, 2009

apa la bongok nye memey tu.. brani dia bdua dgn laki org kol2 pg. Aku xcaya memey tu ada dara lagi ni.. dah la hodoh,patut la tak dapat orang bujang,laki org jer dia dapat.uhuuhu….tak tau malu

162. kodari - January 14, 2009

xpyh nyibuk hal org ..!

163. Skykeeper - January 19, 2009

apa la korang nie, tu masalah diaorng bertiga. kita semua manusia dan bukan malaikat. setiap manusia pernah melakukan kesialapan. xkira la siapa org tu.

kita x tahu apa yang telah berlaku, jadi jgn la duk mengkritik dan mengulas sesuatu yang bukan kepastian dgn ulasan negative.

by the way, yan duk mengata org lain ada dara ke x tu, seolah2 diri tu masih dara lagi ker.

P/S: sebelum kita menilai dan mengkritik seseorang manusia tu, kita cermin dan tgok diri kita dulu .

kalau dah rasa diri macm baik tu, bek x payah nyibuk hal org.

164. Ann - January 19, 2009

Skykeeper…
HANG 2 YANG PATUT TENGOK DIRI DALAM CERMIN….SEBAB NAMPAK SANGAT HANG TAK TAU APA2…TAPI ADA HATI NAK KRITIK ORANG LAIN….HANG TAU KE APA YANG DUA EKOR 2 DAH BUAT??? KALAU DAH SAMPAI KENA TANGKAP….MASA PUN ALA-ALA SESUAI SANGAT UTK TUTTTTTT……TINDAKAN MEREKA LEPAS KENA TANGKAP PUN DAH ALA-ALA TUTTTTTT……DUA EKOR 2 PUN DAH BANYAK BAGI HINTS TENTANG HUBUNGAN MEREKA…..APA LAGI YANG HANG NAK KITA KAJI?????…..YANG HANG HOT SEMACAM KITA KUTUK 2 EKOR 2 KENAPA? HANG ADA BUKTI BARU YANG DUA EKOR 2 SUCI KE?????

165. secretlady_cutestlydya - January 24, 2009

walla…camne nie…!!!!ape kes sampai korang jadik camni..mmg teruk ar..cyan kat abby..dan sya arap abby byk2kan bersabola eak..mmg llki zaman skang kbykannye sme2 dayus..hipokrit,playboy…!!tak sedo diri!!!!dowang ingat kite ni ape>>???!!!barang mainan ke sesuka hati jer nak campak merata2..!!hye tgk orangla…kite pun ade maruah gak..klu bkn krn kaum hawa takkan penah wujudnyee kaum adam..takkan adanye keturunan utk dowang..ingat kite ni pompuan lemah ker…HELLOOW!!!!tak orangla..takpe abby,andai ini takdir buat abby,abby kene byk2 sabo..coz sme2 ni mesti ujian dariNYA..DIA ingin berikan kita kekuatan oleh i2 DIA berikan kite ujian…byk2kan bersabo eak…INSYAALLAH abby akn temui kebahagiaan abadi…aminn…

166. 5MY - February 3, 2009

ape kena mengena lak ngan frendster..haha.. lwk ar ko ni. klu niat tak betul,jd xbtul la.. klu niat tuk cari kenalan lama..itu no hal. abis tu yg pkai tdung tyng2 kat frendster tu sma gak. jgnlah fkir mcm tu.. terlalu lurus sgt!. sume yg buat frendster tu berdosa la??? ko anti frendstr ni..ke ade p’kara menyebabkan ko benci frendster..?? dh, jgn buat statement mcm tu. klu ko xde buat hal..xdela org nak cite psl keburukan ko. tak payah tgu frendster..kat luar pun org mengata gak.. SEMPIT SGT fkrn tuk dik nun..!!!!!

167. Jono 007 - February 20, 2009

Abby pun gatal juga camno…

168. nikmj - April 8, 2009

Sejak kes khalwat aktor Norman Hakim dan aktres Memey Suhaiza dibicarakan oleh Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, di sini pelbagai cerita tentang mereka digembar-gemburkan dan mendapat liputan meluas oleh pihak media.

Cerita mengenai Memey selalu berulang-alik ke pejabat Norman iaitu MDH Trading & Services di 4-1A, Jalan UP 1/2, Taman Ukay Perdana, Hulu Klang menjadi buah mulut orang ramai.

Bulan lepas, sebuah program televisyen sempat merakamkan kelibat Memey hadir ke pejabat Norman.

Ditanya kepada tuan empunya diri, seperti sebelum ini, Memey menegaskan yang dia selalu ke pejabat Norman atas dasar kerja.

“Memang saya ada datang ke pejabat Abang Norman. Saya sedar yang saya sepatutnya lebih berhati-hati. Lagipun, saya datang ke situ atas urusan kerja.

“Saya datang ke situ tidak tentu masa disebabkan terikat dengan waktu pengambaran.

“Saya rasa hal ini menjadi lebih sensasi apabila ada pihak yang nampak saya datang waktu pagi,” kata Memey atau Suhaiza Suhaimi.

Gadis berusia 21 tahun ini akui nampak tidak manis apabila dia selalu berulang-alik ke pejabat tersebut namun berkali-kali juga dia menekankan yang kehadirannya di situ atas urusan kerja.

“Saya tahu memang tak manis dipandang orang tetapi saya perlu datang juga sebab kerja. Saya bekerja di bahagian pentadbiran dan akaun.

“Kami tahu keadaan sebenar tetapi orang sekeliling cuba spekulasikan hal ini.

“Mereka cuba mereka sesuatu cerita.

“Yang penting kita tahu dan staf lain juga tahu keadaan di situ. Jadi, apa yang orang perkatakan ini saya terpaksa terima,” luah Memey.

Anak saudara kepada pelakon Darling Ngasri ini juga hanya menyerahkan kepada orang ramai untuk menentukan kesahihan cerita tersebut.

“Terpulang kepada mereka untuk menentukan kebenaran cerita tersebut sebab kami tahu apa yang berlaku.

“Kadangkala saya membuat kerja dari pagi sampai malam.

“Apabila ada masa sahaja saya akan pergi tetapi bukan setiap masa saya di pejabat.

“Biasanya saya akan datang selepas selesai pengambaran,” tutur Memey yang bersyukur kerana dia masih aktif dalam karier seninya.

Memey sedang menjalani pengambaran drama bersiri Roda Roda KL terbitan Skop Production dan sebuah drama terbitan Ace Motion Pictures.

169. amirul - May 6, 2009

peliknya aku..ape nk jadi dgn artis skrg ni..lau ye pon nk main kayu 9 tgk2 r dlu yg diri ko 2 betul ke idak..x nafi kn r laki ley kawin 4 tapi janji ko mampu norman..ko trus trg je la kt ebby tuwh..ape yg ssh..isteri xley mrh laki kawin 4..bodohnya ko..dari ko kena kawin free ngan minah bangang tuwh,bek ko terus terang je..ko x kesian ke kt ank2 ko??terutama yg bwu lahur tuwh..x ckup ksih syg bapak taw..tapi betul jgk kputusan ebby 2..lau btol r ebby tuwh bercinta ngan zul..ape lagi kawin jer la..aku mmg sokong ebby..

170. grace - September 18, 2009

pesanan untuk memey dan norman hakim..berdosa kita buat macam tu norman dah ada isteri habis apa memey nak kacau tu satu dosa..dan kak abby kuatkan semangat jgn sedih mereka berdua akan diabalah oleh tuhan sendiri

171. grace - September 18, 2009

gambar memey tu bukan cantik sangat muka mawas adalah

172. Putri - September 29, 2009

Kak Abby, sabar sajalah.. baik juga lepaskan laki yang penipu mcm tu, lagipun Kak Abby suda beri peluang kedua untuk Norman. kalau Norman tidak menghargai baik apa nak terus menderita? Mulakan hidup baru dengan anak2.. peminat sentiasa akan menyokong lakonan dan kerjaya Kak Abby.

Bagi Norman pula, memang tidak pandai menghargai isteri dan anak2. Mengejar nafsu sehinggakan sanggup menipu dan berlakun di hadapan semua orang, ingat orang tak tau ke? ‘bangkai boleh ditutup tapi lama2 bau busuk akan tercium juga’ memang lelaki jenis yang memalukan. ha.. masa buat dosa.. sedap.. sekarang baru ko rasa.. woi..’tutup periuk nasi’ dia ni.. kang pas ni anak orang lain pula yang dia nak..

Bagi Memey pula, apasal laki orang juga yang ko nak???? Memang gatal betul ko ni.. ala baru setahun jagung dalam dunia lakunan da berani buat hal.. tiada siapa yang akan menonton lakunan ko perempuan sial. Baik ko kawin dengan c Norman cepat2, takpayah la nak berdrama lagi. Lepas ni kalau ko da bunting, Norman cari yang lain baru ko tau apa rasanya perasaan sakit hati.. Sumpah ko!!

173. isa - December 18, 2009

u take care lar kak abby. bagi memey u tahan gatal tu je lar

174. SELLA - December 21, 2009

ABBY, TABAHKAN HATI MU…BUAT MEMEY, TERIMA LAH PEMBALASAN DARI ALLAH….BUAT NORMAN…SUATU HARI NANTI, KAU AKAN MENYESAL..DAN KETIKA ITU BARULAH KAU SEDAR YANG MANA KACA ,YANG MANA PERMATA….DAN DI SAAT ITU ..KAU AKAN MENYESAL TAK SUDAH….ANAK-ANAK MU AKAN SENTIASA MENGIGATI APA YANG TELAH KAU BUAT TERHADAP IBUNYA…TUNGGULAH..HARI PEMBALASAN……….PASTI AKAN TIBA…………

175. lynn sunny - December 25, 2009

assalamualaikum… buat abby yg diingati… Sabarlah dgn segala dugaan dlm hidup ini.. Apapun yg dah terjadi mungkin ada hikmahnya.. Harap Abby dpt hadapi ketenangan ini disamping anak2 yg perlukan perhatian dari mu.. Dulu bekas suami ku sama seperti ini,cuba sembunyikan hubungan skandal dia tapi saya dpt hidu tanpa ada yg beritahu.. Pernah berdepan dgn perempuan tu, si perempuan tu sanggup tanggung bekas saya masa tu tak bekerja hanya mkn hasil duit kerja saya..skrg da bercerai dan bernikah baru, alhamdulillah suami baru saya sorang yg baik budi dia… Byk saya belajar dari dia.. Kami sentiasa berterusterang antara satu sama lain.. misalannya jika ada perempuan atau lelaki lain pelawa kami keluar kami tetap akan beritahu pasangan kami.. Disinilah letaknya 5 perkara dlm hidup kami yg kami pegang buat selamanya..

176. online - January 5, 2010

membaca seluruh blog, cukup bagus

177. cinderjulie1987 - November 1, 2010

Be a fan of ABBY ABADI’S FANPAGE
Here’s the link:
http://www.facebook.com/pages/Abby-Abadi-Lurvly-Fanpage/178088997389

178. Eva@ Penginapan di jakarta - March 12, 2011

hemm gmana nih kelanjutanya

179. jasa pengamanan - March 12, 2011

kelanjutanya di tunggu


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • %d bloggers like this: