jump to navigation

BERSIH 2.0 : Kebenaran yang nyata July 12, 2011

Posted by nikmj in General.
trackback

Mungkin ada yang gembira dan mungkin ada yang tidak puas hati tentang berbagai laporan dimedia perdana tentang Ralli Bersih 2.0.

Walau apa jua yang mereka katakan tentang BERSIH 2.0, video ini menceritakan segalanya tentang apa yang berlaku pada 9 Julai 2011 dibandaraya Kuala Lumpur.

Selamat menonton.

Walau apa jua persepsi anda, terimakasih saya ucapkan kepada segelintir pdrm yang bekerja sama dan memahami erti demokrasi dan telah menunaikan tanggungjawab mereka dengan integriti tinggi dan tidak menurut segala arahan yang tidak benar.

Comments»

1. man - July 12, 2011

Perangai Anak Melayu

Dadah tu merbahaya – Anak Melayu tak kan percaya selagi diri sendiri tak demo dgn benda haram tu

Lemah matematik- Tak pernah ikut minda tetapi lebih kpd perasaan ;

2. Suhaimi Suib - July 12, 2011

aku setuju dengan man..nak kesian apa..sendiri buat sendiri tanggung la..perkara 10 jangan dibaca atas je..baca smpai fasal 2(a) – 2(b) perkara 4🙂

3. rahman - July 21, 2011

X FAHAM KE DAH DIBAGI TAHU TIDAK BOLEH BERHIMPUN….,,DOK JER RUMAH…BNYK SALURAN LAIN BOLEH DILAKSANAKAN BUKAN DEMONTRASI JALANAN.KALAU NAK BEZAKAN DGN DPOLIS INDONESIA, KOREA LG TERUK……………………….

4. Mohamad - August 2, 2011

‘Ganasnya’ pihak polis bersalaman dengan perusuh BERSIH, tak cukup dengan itu, perusuh BERSIH diberi makan nasi briyani RM 25 beserta lauk pauk dan makanan lain hari itu. Tapi apakah daya, polis tetap dituduh zalim juga kerana menjalankan tugas bagi keamanan negara sedangkan perusuh BERSIH merosakkan keamanan dan menyusahkan orang ramai. Melihat gambar Nik Aziz tengah berdoa kononnya Anwar Ibrahim telah difitnah, patutnya Nik Aziz sertai perbicaraan Anwar pada bulan Ogos ini, lihatlah apa yang akan dibuat oleh Anwar selepas kegagalan buat kali yang keberapa entahnya untuk menggagalkan kes. Sekarang nak interview saksi dan sebagainya pula, itu semua helah nak gagalkan kes lagilah itu. Nik Aziz berdoa tentang fitnah, patutnya Nik Aziz lihat ceramah maki hamun oleh parti PAS yang menghina, mencaci, menuduh tanpa usul periksa (fitnah) terhadap pihak kerajaan. Malahan tuduhan kerajaan zalim kerana kenaikan harga barang adalah satu fitnah, tapi dala Harakahdaily.net hari ini, dengan riangnya PAS menuduh kerajaan menaikkan harga barang sedangkan sebenarnya pekedai yang menaikkan harga barang, tiada kena mengena dengan kerajaan. Malahan kenaikan harga barang adalah disebabkan keadaan ekonomi yang tidak stabil, kejadian banjir, gempa bumi, kemarau, perang, dan sebagainya menyebabkan negara pengeksport kekurangan bekalan hingga harga barang naik mendadak. Tapi PAS tetap tuduh kerajaan menaikkan harga barang hingga nak buat kempen Protes BN pula kononnya kerajaan menaikkan harga barang. Orang sebegini fikir guna nafsu serakah, dia tak akan jumpa kebenaran kerana dia hanya akan jumpa kebencian, dengki khianat, tamak haloba dan iri hati. Nik Aziz tak mahu berdoakah supaya penceramah parti PAS insaf dan jangan jadi mulut celupar berceramah sesuka hati tanpa mengenal dosa pahala? Saya tidak hairan, dalam Pakatan Rakyat, selagi sesuatu perkara tidak memihak mereka, mereka tidak akan menerima teguran orang, mereka tidak terima hakikat kerana tidak berpihak kepada mereka, malahan kebaikan pun dia kata jahat, baik pun dia kata buruk, bagi makan nasi briyani pun dia kata zalim, tapi kalau memihak pada Pakatan Rakyat, yang maksiat pun boleh dibela, perbuatan mungkar pun dikata baik, berkawan dengan DAP yang menentang Islam pun boleh jadi dapat ‘pahala’ besar, itulah pendirian PAS, tok guru politik, ustaz politik, ulama politik. Serban saja sebesar bakul dan jubah putih melepak, tapi berkelakuan macam orang tidak berakhlak bila berceramah maki hamun dan berperangai liar semasa demontrasi BERSIH.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • %d bloggers like this: