jump to navigation

Takkan pakai baju kuning pun nak kena tangkap June 30, 2011

Posted by nikmj in General.
trackback

Polis terus mengasak penyokong BERSIH 2.0 dengan menangkap mereka yang berpakaian kuning, termasuk dua lagi wakil rakyat Pakatan Rakyat di Perak.

NONEAhli parlimen Gopeng Dr Lee Boon Chye (kanan) dan ADUN Simpang Pulai Chan Ming Kai berserta dua lagi anggota PKR ditangkap di sebuah pasar di Gunung Rapat pagi ini kerana berpakaian kuning.

Lee mendakwa beliau dicekup sebaik tiba sekitar pasar itu pada jam 9 pagi. Wakil rakyat PKR itu terus digari dan diheret ke ibu pejabat polis daerah Ipoh.

“Saya tidak memakai kemeja T BERSIH, ia hanya baju biasa yang berwarna kuning. Saya baru tiba di pasar dan mula berjabat tangan dengan pengundi, kemudian mereka menahan saya,” katanya ketika dihubungi.

Lee juga berkata beliau tidak mengedarkan sebarang risalah atau membawa sebarang sepanduk ketika itu.

NONEMenurutnya, polis memaklumkan kepadanya beliau ditangkap mengikut Akta Polis bagi menghalang perhimpunan haram.Semalam, di Sungai Siput, Perak polis menangkap ADUN Jalong Leong Mei Ming dan ADUN Teja Chang Lih Kang kerana memakai kemeja BERSIH.

Ahad lalu, ahli parlimen Sungai Siput Dr D Jeyakumar dan 14 aktivis PSM ditahan polis di tol Sungai Dua ketika mereka dalam perjalanan ke Pulau Pinang bagi menghadiri majlis bertema “Udahlah…Bersaralah”.

Comments»

1. nikmj - June 30, 2011

Yang pakai baju kuning macam ni ada berani tangkap? http://media1.malaysiakini.com/284/46ff620d07d21a0f2911fa61f52630cc.jpg

2. sasa - July 1, 2011

nak jadi blogger tapi bodoh…tgk la betul2 isu tu dia kne tangkap sbb tgh jual t-shirt bersih…..bodoh xpakai otak

3. Nabilah - July 4, 2011

otak sempit. kot ye pon tema warna BERSIH tu kuning.. perlu ke tangkap orang pakai baju warna kuning. otak sempit. sempit. sempit. benda remeh diperbesarkan. Lepas ni DIGI kena tuka warna la. Kalau tak nanti kena tangkap pulak.

4. Rasyid Mustapha - July 4, 2011

Adoiiii….

nikmj - July 5, 2011

hahahaha komen paling menarik dari SASA… nak sokong sapa2 pun baca la dulu petikannya , bukan main hentam keromo je..

Lee mendakwa beliau dicekup sebaik tiba sekitar pasar itu pada jam 9 pagi. Wakil rakyat PKR itu terus digari dan diheret ke ibu pejabat polis daerah Ipoh.
“Saya tidak memakai kemeja T BERSIH, ia hanya baju biasa yang berwarna kuning. Saya baru tiba di pasar dan mula berjabat tangan dengan pengundi, kemudian mereka menahan saya,” katanya ketika dihubungi

Dah sah YB tu bukan menjual tshirt BERSIH… kalau SASA lain la.. mungkin tak cukup duit .. kahkakakakakakaakka
lawak bodoh dari komenter bodoh dipagi hari
kahkakakakakakakak
jom gelak semua kat ssasa
kakakakkkaka

5. aku aje betul - July 5, 2011

Alamak gua ingat x ada perkataan bersih. Waa boleh lepas..Boleh laa spin atau pusing itu pasar. Wa ingat nk bawa penyapu nk bg bersih itu pasar tapi x ada olang melayu mau jd pencacai gua.. Lain kali olang yg mau jd pencacai gua utk bersih bole komen dlm blog, sebab lu olang adalah pencacai utk wa bg bersih ini pasar..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • %d bloggers like this: