jump to navigation

LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 18/8/09 August 18, 2009

Posted by nikmj in General, malaysia today, malaysiakini, Malaysian Mirror, malaysianinsider, mstar, National, news, Politics.
Tags:
trackback

Sila klik REFRESH untuk berita terkini

5.05 pm : Teoh inquest adjourns until 2pm tomorrow

5.04 pm : Coroner says he will make ruling on the issue tomorrow.

5.03 pm : MACC lawyer says MACC willing to provide Teoh statement taken during questioning to inquest to show state of mind.

4.55 pm : Anuar says Teoh’s statement recorded between 1.30am & 3.30am, he wasn’t handcuffed during interview conducted by 2 other officers.

4.30 pm : Anuar says he is MACC investigating alleged abuse of state lawmaker funds.

3.50 pm : MACC gets its lawyer to join inquest as MACC officer Mohd Anuar Ismail takes witness stand.

3.35 pm : Dr Prashant earlier gave differing account from Dr Khairul on how Teoh could have jumped from the window at MACC office.

3.10 pm : Coroner’s court takes short break with Dr Prashant released as witness.

2.25 pm : Dr Prashant backs Dr Khairul’s suicide theory, calling it self-inflicted death & gives detailed scientific explanation.

2.08 pm : AG’s Tab asks Dr Prashant to show what he meant by impact on Teoh’s shoes.

12.15 pm : Coroner’s court takes early break and will resume at 2pm.

12.13 pm : Dr Prashant says mystery white chalky substance on Teoh’s right shoe is from the ground, saying he checked it with his own shoe.

12.00 pm : Dr Prashant says Teoh may have landed on his feet, followed quickly by buttocks causing the injures there.

11.50 am- Dr Prashant corrects himself and says body was 3 feet away from point of feet impact.

11.40 pm : Dr Prashant says Teoh’s body landed feet first, bounced on level 5 & was 3 metres away from point of feet impact.

11.30 am : UMMC forensic pathologist Dr Prashant Samberkar puts time of death between eight and 12 hours before his first visit to the site at 7.15pm on July 16, which means political aide Teoh Beng Hock died between 7.15am and 11.15am on July 16.

11.20 am : Dr Prashant estimated death was between 8 & 12 hours from his visit on July 16.

11.10 am : Dr Prashant explains injuries on Teoh, says rigor mortis had set in when he and Dr Khairul visited death site at 7.15pm July 16.

11.04 am: UMMC forensic pathologist Dr Prashant Samberkar says the injuries sustained in Teoh Beng Hock’s anal region were a result of the impact at the time of landing.

On Monday, Dr Khairul Azman Ibrahim, the Klang Tengku Ampuan Rahimah Hospital (HTAR) senior consultant pathologist, said Teoh had injuries in his anus, adding it was possible that such injuries could have been caused when he was beaten with a blunt wooden object.

10.51am: UMMC forensic pathologist Dr Prashant Samberkar says cause of death was multiple injuries due to fall from a height, adds that Teoh Beng Hock was alive at the time of impact on the fifth floor of Plaza Masalam where his body was found.

10.45 am : Dr Prashant says police appointed him forensic pathologist for Teoh case. Has done more than 3,000 autopsies & is now UM lecturer.

10.32 am : Dr Prashant now being called to the witness stand.

10.35am: University Malaya Medical Centre forensic pathologist Dr Prashant Samberkar clarifies to the court that he was appointed by the police and NOT the family of Teoh Beng Hock to assist in the post-mortem.

10.30am: University Malaya Medical Centre (forensic pathologist Dr Prashant Samberkar, expected to be the star witness of the day, takes the stand.

The Indian national conducted the post-mortem on Teoh Beng Hock with Chief Inspector Mazli Jusoh, the investigating officer from the Forensics Dept at the Selangor police headquarters.

He is the 15th witness to be called.

10.15 am : Gobind asks what was stated in his report, C/Insp Mazli replies “Negative-lah”.about

10.10 am : C/Insp Mazli tells Gobind he saw fingerprints on window but did not state in report.

10.05 am : C/Insp Mazli says he checked Level 14 window – up, down, sides on the inside & outside – for fingerprint marks.

10.00 am : C/Insp Mazli briefs inquest on 7 characteristics like ‘pulau, tasik, cabang’, adds needs at least 8, individually or mixed.

10.00am: Chief Inspector Mazli Jusoh tells the inquest that a fingerprint must have at least eight characteristics to allow identification.

Once it has been detected with at least eight characteristics, the “lifting” and documentation process would be carried out. The lifted fingerprint would then be sent to the D2 unit in Bukit Aman for comparison with prints in the criminal databases of Malaysia and Singapore.

In the case of political aide Teoh Beng Hock, the prints detected at the site of his fall had incomplete characteristics, Mazli said.

09.55 am : C/Insp Mazli says he found fingerprints on window but could not identify due to lack of characteristics, giving negative results

09.50 am :  Coroner’s court recalls Selangor forensic police Chief Inspector Mazli Jusoh to the witness stand.

9.43am: The 10th day of the inquest begins with 13th witness Chief Inspector Mazli Jusoh, the investigating officer from the Forensics Dept at the Selangor police headquarters (IPK Selangor), being recalled to the stand.

He is being questioned by Tan Hock Chuan, who is acting for the Attorney-General.

9.00 am : Updates would be key in soon once the streamyx is OK

Yesterday wraps ups

The government pathologist, who last week suggested that a DAP political aide had committed suicide, admitted today in the coroner’s court that he did not find any facts to support his theory.

Dr Khairul Aznam Ibrahim from the Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) in nearby Klang told the inquest into Teoh Beng Hock’s death that he knew the 30-year-old was due to register his marriage the day he was found dead on a 5th-floor landing at Plaza Masalam here, nine floors below the Selangor Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) office.

The senior medical forensic expert had interviewed Teoh’s elder brother and younger sister as well as his 29-year-old teacher fiancée on the same day.

It was so he could find out the deceased’s psychological background and whether there had been any suicidal tendencies or substance abuse.

Khairul said the facts showed that Teoh was not susceptible to suicide.

Teoh’s elder brother told him that the deceased was an “open and talkative person”, the pathologist added.

But Khairul admitted, under intense grilling from Gobind Singh Deo, the lawyer for Teoh’s family, that he did not interview any of the anti-graft officers to check the possibility of a motive for murder, despite knowing that the political secretary to Selangor executive councillor Ean Yong Hian Wah had been subjected to an interrogation before he died.

Untuk inkues terdahulu, sila klik sini

 

Comments»

1. LIVE : Inkues kematian Teoh Beng Hock 19/8/09 « The Blog Of My Life - August 19, 2009

[…] Untuk inkues hari sebelumnya, klik sini […]

2. nikmj - August 19, 2009

Inkues Teoh: Saksi SPRM tergamam secara tiba-tiba
Oleh ARIFFUDDIN ISHAK

SHAH ALAM: Pemangku Penguasa Kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Mohd Anuar Ismail, secara tiba-tiba tergamam dan tidak dapat menjawab ketika disoal-siasat oleh peguam pihak kerajaan, Tan Hock Chuan, tentang bagaimanakah siasatan dijalankan ke atas mendiang Teoh Beng Hock.

Ketika Tan meminta saksi ke-16 inkues kematian Teoh ini menjelaskan situasi proses tersebut dijalankan, Mohd Anuar, 32, hanya diam seolah-olah tidak memahami soalan yang diajukan kepadanya.

“Semasa kamu masuk ke dalam bilik tersebut (bilik soal siasat dijalankan) bagaimana suasana semasa Nadzri (Mohd Nadzri Ibrahim) rakam percakapan Teoh?” soal Tan.

Mohd Anuar bagaimanapun hanya diam dan seolah-olah tergamam dengan soalan tersebut.

Tan bagaimanapun mengulangi beberapa kali soalan yang sama malah turut mempermudahkan soalan tersebut namun Mohd Anuar masih menunjukkan reaksi yang beliau tidak faham.

“Tak mengapa kalau kamu tak dapat nak terangkan situasi pada ketika itu, tapi adakah kamu tanya kepada mereka (Teoh dan Nadzri) sama ada terdapat apa-apa masalah?” soal Tan.

Kemudiannya Mohd Anuar lantas menjawab beliau ada bertanya kepada kedua-dua mereka jika terdapat apa-apa masalah.

“Saya ada bertanya kepada Nazri dan Teoh sekiranya ada apa-apa masalah yang timbul semasa merakam percakapan.

“Nazdri maklumkan tidak ada apa-apa masalah, namun Teoh hanya mendiamkan diri,” jawab Mohd Anuar.

Mohd Anuar yang bertindak sebagai pegawai penyiasat bagi kes siasatan terhadap aduan salah guna peruntukan wang kerajaan negeri berkata, rakaman percakapan Teoh dibuat pada 16 Julai lalu berhubung siasatan dakwaan salah guna peruntukan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah.

Jelas Mohd Anuar, rakaman percakapan Teoh dibuat antara pukul 1.30 pagi dan 3.30 pagi hari yang sama dan beliau sempat memerhatikan keadaan itu antara dua ke tiga minit.

“Saya hanya berada di situ lebih kurang dua, tiga minit,” katanya dan memberitahu bahawa Teoh tidak digari sepanjang berada di pejabat SPRM dan proses rakaman percakapan dibuat dalam keadaan pintu bilik yang sentiasa terbuka.

Mohd Anuar juga memberitahu Koroner Azmil Muntapha Abas bahawa selepas menjenguk Teoh dan Nadzri beliau kemudiaanya tidur di sofa di ruang rehat pegawai.

“Kemudian dalam pukul 3.30 pagi saya pergi ke tandas dan buat keputusan untuk tidur di surau… saya tidur sehingga pukul 5 pagi,” katanya.

Dalam prosiding tersebut juga Tan mencadangkan supaya rakaman percakapan Teoh oleh pegawai SPRM dikemukakan kepada mahkamah untuk diteliti bagi membantu siasatan berhubung kematiannya.

Tan juga mencadangkan supaya koroner membaca keterangan tersebut terlebih dahulu sebelum memutuskan sama ada ia relevan ataupun tidak untuk diserahkan kepada semua pihak yang terlibat mengendalikan kes itu.

Cadangan tersebut disokong oleh Pengarah Perundangan SPRM, Datuk Abdul Razak Musa.

Abdul Razak berkata rakaman itu boleh menunjukkan bagaimana tahap pemikiran dan mental Teoh sepanjang siasatan dijalankan.

Bagaimanapun peguam yang mewakil keluarga Teoh, Gobind Singh Deo membantah kerana pada pendapatnya keterangan itu tidak banyak membantu dan ia tidak akan menunjukkan keadaan sebenar Teoh sebelum meninggal dunia.

3. mjade - August 21, 2009

siasat soal duit ni senang je. buat seperti odit negara buat le.. lihat buku akuan, semua cek sama ada yang dah habis ( tongkol ) atau yang sedang di guna, baucer, lo, do, invois, resit, surat2, buku aturcara atau apa dokumen sokongan berkaitan. minta sediakan dalam tempoh tertentu secara kemas tersusun. kalau ada kekurangan buat teguran. kalau ada penyelewengan buat dakwaan. mahkamah akan tentukan sama ada ada niat nak salahguna ke seleweng ke. atau memang betul digunakan cuma tak dapat buktikan secara dokumen kerana ketika itu dianggap / tak terfikir penting untuk odit.. sebab 52 BN tahun urus peruntukan DUN / Parlimen tak dengar BPR ( dulu ) siasat pun. Penyiasa tak de hak nak hukum sesiapa.Nama pun penyiasat tugas nya menyiasat ada kes dakwa. itu je. Ini dah lebih kerja jadi penyiat-nyiat orang..itu belum tentu bersalah.. la ni saapa susah…lain le kalu memang tujuan siasatan tu nak jatuhkan seseorang atau kerajaan…dunia boleh lah bikin alasan nanti dalam tanah/ makhsyar boleh temberang ke…

4. goh - August 24, 2009

this dr prashant guy maybe not giving full details. no outside independant autopsy done on teoh. also dr prashant is foreigner. maybe they holding his telur to follow what the powerful people want him to say so he can keep staying in malaysia.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • %d bloggers like this: