jump to navigation

Manohara dakwa Fakhry tawar USD2 juta tarik balik dakwaan June 15, 2009

Posted by nikmj in Entertainment, General, malaysiakini, National, news.
Tags: , , , , , ,
trackback

imageKeluarga Besar Kerajaan Kelantan  dibuat resah karena Manohara memilih jalur hukum untuk menyelesaikan masalahnya dengan putra mahkota kerajaan. Manohara mengaku diiming-imingi 2 juta dolar Amerika apabila mau menarik kembali gugataannya kepada mantan suaminya, Tengku Fakhry.

“Terus terang saya ditawari sejumlah uang sebesar 2 juta dolar Amerika untuk menarik gugatan saya kepada Tengku Fakhry,” tutur Mano, kepada MetroTV, Jumat (12/6/2009).

Namun demikian Mano enggan menerima tawaran itu. Mano mengaku sudah terlanjur sakit hati atas perlakuan Tengku Fakhry selama menjadi suaminya. Mano pun bertekad tetap melanjutkan proses hukum yang sedang berjalan. “Meskipun jumlahnya cukup besar tapi saya tidak akan berubah pikiran, sudah terlalu menyakitkan selama bersama Tengku. Ibu saya sudah difitnah menjual anak dan masih banyak lagi. Saya kira tidak ada artinya diberi berapa pun. Harta tidak menjamin kebahagiaan saya,” keluh Mano.

Senada dengan Mano, ibu tercintanya, Daisy Fajarina, juga tidak mau ‘melepas’ Fakhry begitu saja. Daisy berharap Fakhry menerima hukuman sepantasnya. “Beliau itu sudah dimanjakan dengan uang seumur hidupnya, saya ingin beliau dihukum betul-betul, keadilan betul-betul ditegakkan dalam masalah ini,” tegasnya. DETIKNEWS

Comments»

1. Lili - June 15, 2009

Wah,kalo uda diiming imingi 2jt dolar amerika,wah..minta tambah aja mano,minta 4jt ato 5jt dolar amerika.buat si tengku miskin kalo bisa.drpd kejalur hukum,hbs moril dan materil.blm tentu menang.tp gue doain menang deh.

2. mas joko - June 16, 2009

kalo aku udah diambil aja uang itu… usah ko berpura-pura disana. temberang saja kooo…….. bukannya ko orang kaya. huhuhuhu…

3. nikmj - June 16, 2009

Berikut kenyataan rasmi istana Kelantan:

Saya dititahkan untuk menarik perhatian mengenai isu perkahwinan YAM Tengku Temenggong Kelantan dan Cik Puan Manohara Odelia Pinot dan laporan polis yang dibuat oleh YAM Tengku Temenggong Kelantan pada 11 Jun 2009 dan disiarkan oleh akhbar-akhbar pada 12 Jun 2009.

Adalah ditegaskan bahawa sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh YAM Tengku Temenggong Kelantan dan Cik Puan Manohara Odelia Pinot adalah merupakan kenyataan peribadi dalam hubungan mereka sebagai suami isteri. Kenyataan-kenyataan tersebut tiada ada kaitan langsung dengan KDYMM Tuanku Al-Sultan Kelantan atau Pejabat Sultan.

Memandangkan penyiasatan sedang berjalan saya berharap semua pihak dapat menghormati dan memberi peluang kepada pihak yang berkuasa untuk membuat penyiasatan secara telus dan adil. Perlu ditegaskan isu berkenaan adalah merupakan isu peribadi YAM Tengku Temenggong dan Cik Puan Manohara Odelia Pinot sebagai suami isteri, oleh itu tidaklah patut dan tidak boleh dikaitkan dengan KDYMM Tuanku Al-Sultan atau Pejabat Sultan Kelantan.

Saya juga ingin memaklumkan sekali lagi bahawa KDYMM Tuanku Al-Sultan pada masa ini masih lagi dirawat di Hospital Mount Elizabeth, Singapura. Sama-samalah kita berdoa semoga KDYMM Tuanku Al-Sultan cepat sembuh dan kembali ke negeri Kelantan.

Seterusnya saya dititahkan untuk memaklumkan bahawa YMM Pemangku Raja atau Pejabat Sultan Kelantan tidak pernah melantik mana-mana orang menjadi jurucakap di mana-mana media. Sebarang kenyataan yang dikeluarkan oleh mana-mana pihak adalah bersifat peribadi dan menjadi tanggungjawab peribadi pihak-pihak tersebut. Selanjutnya diharapkan semua pihak tidak membuat sebarang kenyataan yang boleh mengeruhkan suasana atau membantut penyiasatan supaya isu berkenaan dalam diselesaikan melalui proses undang-undang dengan adil dan saksana.

Sekian, terima kasih.

Nik Mahmud bin Nik Jaffar
Pegawai Tadbir (Pentadbiran)
b.p. Dato’ Pengelola Istana Diraja Kelantan

Istana Balai Besar
Kota Bharu, Kelantan
15 Jun 2009

4. Anti Kekejaman! - June 16, 2009

Sebenarnya sultankah.. anak sultankah.. masih tetap manusia biasa, kalau dah buat salah tuu.. memang patut dihukumlah! Kalau salah, ya salah.. buat apa menegakkan benang yang basah! C Fuck-ry tu memang layak dihukum saja! Semua manusia di dunia ni sama saja.. ! Yang jahat & kejam harus dihukum!!! Tahniah Manohara kerani berani!!! Teruskan perjuangan menentang KEZALIMAN!!!

5. Sri fitrah handoko - June 17, 2009

Awas kedengaran Ibunya Mano ada tawaran seperti itu, yakinlah dia akan kirim mano lagi ke Kelantan,, ha ha ha ha Bu daisy…. bu daisy. kalo dengan uang dia bisa bahayakan anaknya.

6. Tiur - June 17, 2009

Ini masalah Rumah tangga kenapa jadi masaah Negara ?? apa benat Mano WNI tulen ??? Apakah Kelantan saat menikahkan mano dgn putranya status mano masih WNI atau sudah jadi Warga Negara Malaysia ?? kalo Mano tidak tulen WNI lebih baik jangan dibantu dan sebaiknya dia dideportasi dari Indonesia. Untuk Pengacara Manohara Bang Hotman Paris Hutapea jangan urusan ranjang yg diributkan, visum client anda di Luar Negeri biar adil. (kalo anda keberatan visum di Luar negeri, yah bawa sajalah ke Balige ). Kita sama2 lihat hasil kerja bang hotman sama farhat memang paten atw cuma ngomong biar masuk tipi. oke lae…. Molo dang sukses maila ma ho

7. verde_wp - June 17, 2009

ehm i bukan orang yng nasonalism, i dont really care u ar indonesian or malaysian what i care is we’re all muslim!!! jangan lah banyak gaduh, kebenaran pasti akan datang, kenyataan pasti akan tiba, Allah lah yang menjamin kebenaran itu menang..
untuk muslim indonesia n malaysia, pliz…musuh2 kita sedang menertawakan kita ,…be a man! semoga semua kejadian jadi hikmah dan kita bisa belajar banyak darinya.wassalam

8. nikmj - June 20, 2009

Detiknews reports that a pro-Fakhry website, “’toughlane.blogspot.com’ has denied that Fakhry offered USD2 million to Manohara. The website’s article posted on 19th June 2009, Friday has again accused Manohara of telling lies and slandering Fakhry.

Manohara had earlier said on Indonesian Metro TV, “I was offered USD2 million to retract from suing the prince.” However, she refused the offer as it entailed her return to Fakhry as his wife and the settling of all the differences between them. This offer is one of the many that has been laid on the table for Manohara and her family to consider in order to prevent a trial by media of Fakhry.

She added that she was fed up with his manners and ways since she became the wife, which was a total transformation from the sweet, loving and caring man that he seemed to be before hand. “The amount offered is huge but I will not change my mind. It has been too bad and heart breaking for me to reconsider my position now and this has been the case for the whole period I was with him,” she said.

“My mother was accused of having sold her daughter to them and many more ugly things had been said,” she told the TV station. “I can say it has no meaning if I am given anything. Money or properties will not make me happy with him,” she added on Metro TV.

Mano’s mother Daisy Fajarina too said she will not let go of Fakhry just like that. Daisy said she hoped Fakhry is punished severely for his acts. “He has been spoon fed all his life, hence I hope he is properly punished on this cruel acts,” Daisy said.(SJSANDTEAM)


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • %d bloggers like this: