jump to navigation

Zambry dihalau penduduk Manjong, bukti rakyat Perak menolak BN June 1, 2009

Posted by nikmj in General, National, news, Politics.
Tags: , , , , , ,
trackback

OTAI LEKIR ‘HERO’ @ MANJUNG DGN HJ. AMIN (PEG. KHAS) di hadapan rumahnya. (Rumah Kekuningan sebelah kanan selepas jambatan /Masjid Bt.8 dr S’wan). Manjung bangga dengan brother ni!! Penghargaan OM tak terhingga buat Otai Lekir ni!!

Otai Lekir @ Manjung halau Zambry depan rumahnya kerana masuk tak minta izin dan rampas hak rakyat. OM ucapkan syabas kat Otai Lekir Bt. 8 kerana berani menyatakan secara berdepan. Bukan dirancang, tapi kerana sudah benci kpd manusia yang zalim terhadap rakyat dan merampas hak rakyat, semburan benci terkeluar dgn sahajanya. Bukan nak glamor tapi hati rakyat dah tak tahan.

Jam 2.30 ptg lebih kurang mungkin tercatat dalam sejarah Zambri selaku MB Mahkamah Rayuan telah dihalau oleh Tuan Tanah/Rumah di Batu 8 Lekir. 

Beliau bukan sahaja tengok dari jauh tetapi turut melihat dari dekat sehinggakan beliau memberanikan diri memanjat bumbung rumah telah rosak,

Malu besarlah Zambri, kerana tak jauh dari situ kat Batu 10 Lekir adalah rumah mertuanya, tup-tup dia sendiri kena halau…

Pada sebelah petang DS IR Hj Nizar pulak pergi melawat ke situ, dah HJ Nizar pun risau juga pada mulanya.. takut kena halau.. sebab sangkaan mereka tuan tanah ni jenis orang tak betul… suspen aja mereka nak turun dari kereta,,, rupanya bila ia nampak Hj Nizar sampai berlari ia sambut Hj Nizarkat kereta, siap cium tangan lagi… berbangga dia dapat bertemu Hj Nizar dan ia menceritakan kisahnya yang berlaku pd Hj Nizar..

Lebih 50 Buah rumah telah rosak teruk akibat dilanda ribut, ada yang dihempap pokok kelapa dan ada yang bumbung berterbangan ikut angin ribut malam sabtu lepas. Nizar bukan sahaja tengok dari jauh tetapi turut melihat dari dekat sehinggakan beliau memberanikan diri memanjat bumbung rumah telah rosak,(Infosendiri)

Rakaman ceritanya bersama HJ Nizar ada di blog otai-manjung.

Untuk tatapan videonya klik sini

Comments»

1. pakngah santan - June 2, 2009

baru sekor je yang bising , dah heboh macam satu perak yang cakap. sama lah macam baru menang 6 kerusi, dah kecoh macam menang satu perak.

Insyaallah masin mulut saudara, nanti bukan 1Perak je, 1Malaysia akan kecoh

2. munawir jambul - June 2, 2009

bestnya kene halau….

umno2….manusia umno ni….dari waktu hidup sampai mati akan dibenci orang.

umno parti tong tahik!

3. azim - June 3, 2009

Bagus …begitulah sifat org islam…kalau tetamu sesama islam dtg, tapi berlainan fahaman politik, kita kena halau…bagus …bagus…
Masalahnya, tok guru mana yg ajar ni… Tok Guru Lim kit siang kerrrrr????

4. nur - June 3, 2009

begini kan sifat kita sesama umat islam? Perbuatan yg tidak elok di sanjung-sanjung…di anggap hero…

5. munawir jambul - June 3, 2009

Hell BRO!

Islam mengajar kita berkawan baik ke dengan golongan MUNAFIK? Cuba hang cakap sikit? Apa tindakan Rasullullah terhadap golongan MUNAFIK?

Munafik ?

6. malaun - June 3, 2009

kalau aku pon..bukan halau…lebih dari itu…….sussss..gi jauh-jauhhhh.kokkkakakkakiik

7. ^atasmeja^ - June 4, 2009

bertaubat lah….jgn kerana politik kita sesama islam bergaduh. Org kafir mmg suka tgk org islam sesama islam bergolak. Jgn buat org kafir fikir agama kita, agama yg memalukan. Ingatlah sedangkan Nabi ampunkan umatnya….

8. BARANI BERUBAH - June 5, 2009

Janganlah kita sesama manusia caci memcaci, hina menghina kita sebagai manusia yang punyai sifat baharu mana ada semuanya betui, tp parti pembangkang ja yang tak mahu menerima keputusan mahkamah

9. BERANI BERUBAH - June 5, 2009

Selagi Pas bersengkol dengan PKR dan DAP selagi itulah perjuangan islam tak akan dapat di lihat, mana perjuangan sebenar PAS yang dulu agung-agung perjuangan islam la, nak laksanakan hukum HUDUD, sekarang sudah jelas PAS sudah terpesong jauh dari perjuang asal, dulu membangun bersama ISLAM tapi kini membangun bersama sapa pulak!

HUDUD tidak dapat dilaksanakan kerana dihalang oleh pemerintah persekutuan kononnya melanggar perlembagaan negara

10. azidi - June 5, 2009

Inilah bukti perpecahan Melayu. Bibit2 permusuhan jelas terpacar dalam insiden menghalau pemimpin yang disahkan oleh Mahkamah Rayuan. Siapa yang ketawa melihat gelagat ini? Sedarlah bangsaku bahawa kita sekelian telah terjebak dalam permainan politik yang melaga2kan bangsa Melayu sendiri. Sokongan orang Melayu dalam PR telah mencapai satu matlamat tersirat oleh mereka yang sengaja memecahbelahkan perpaduan Melayu.
Jika dilihat sejarah kesultanan Melayu Melaka, angkara orang Melayu sendiri berbalah maka sehingga sekarang Melaka tidak beraja, malahan ada TYT pun bukan dari rakyat Melaka. Sedarlah peristiwa ini memang berlaku dan adakah saudara2 juga rela Malaysia dimasa akan datang diperintah oleh bangsa lain dari Melayu gara2 sikap orang Melayu sendiri menjadi pembangkang bagi menjatuhkan pemimpin Melayu yang telah memerintah sekarang.
Janganlah terikut2 jolokan politik yang tersembunyi. Melayu harus bijak dan berwaspada dengan helah yang terpendam. Jangan menang sorak kampong tergadai.

11. myland - June 7, 2009

hahaaha…memang patut kg ni kene ribut topan dari tuhan…tuhan dah tunjuk..jagan gaduh2 sesama umat..merosakkan ukkuwah sesama sendiri…takkkkk korang nak gadoh jugak yer…nah ambik bar=u ribut topan…kang tuhan bagi td=sunami nanti…baru nak berbaik2…susah sangatke nak berbaik,…….zambry(islam), nizar pun islam apa jadah korang nak gadun=h sebab politik…

12. myland - June 7, 2009

Munawir jambul,

1.umno sengkokol ngan mic,mca, ppp,pbs= munafik.

2. pas setongkol ngan pkr,dap,hindrap, gerakan (akan datang)= pun munafik.

hipotesisnya….UMNO = PAS dua-dua setongkol jagung….

13. myland - June 7, 2009

MUNAWIR JAMBUL sekali lagi nak tanya….???????

Soalan1

a)Apa tindakan rasululah terhadap orang munafik???? [2m}
b)siapakah golongan orang munafik itu???[5m]
c) atas kriteria apakah mereka itu digelar munafik????[10m}

(JAWAB dalam masa yang ditetapkan…jawapan adalah berpandukan sukatan pelajaran pendidikan islam tingkatn 5..jika pengeahuan anda sangat tinggi boleh juga kemukan hadis dan petikan al-quran yang sesuau..)

________________________SOALAN TAMAT_____________________

14. tukul besi - June 8, 2009

pandang kebelakang sejarah.pati mana yang sangup berbunuh demi jawatan.sangup bergaduh demi jawatan.cari le pati yang nak ke islam dah muga kite org islam.

15. tyco - July 15, 2009

pikirlah sendiri..sama ada membangun bersama Islam atau 1Malaysia..pikirlah kt akhirat nanti mcmana kalo korg pilih salah satu dari itu..mana yang bagus..

16. tyco - July 15, 2009

kite halau org2 yang tolak Islam..buktinya,bile berucap.Umno msti ckp bangsa dulu baru agama..pandu Al_quran balik..

17. tyco - July 15, 2009

kita dekatkan diri dgn org munafik untuk mendekatkan mereka dgn islam..

18. tyco - July 15, 2009

umno sendiri yang menolak islam..pikir2lah sendiri..kenapa xdisekat hiburan dan sebagainya

19. Hamba Allah - September 20, 2010

DAH LE TU.. SEBENORNYE DUA2 NYE PUN SAMA… KENE KAT ORANG HARAM.. KENE KAT BATANG HIDUNG SENDIRI HALAL LE PULOK… NTOH LA… TAPI SAPE LAH KITA SEBAGAI HAMBA ALLAH YANG KERDIL NI BERHAK MENGATAKAN ORANG LAIN MUNAFIK? TAKDE BEZANYA ORANG YANG SUKA MENUNDING ORG DENGAN ORG YANG DI TUNDING.. TAK GITU?

20. tunggu masa - April 28, 2011

Ya allah,
kau satukanlah, lembutkanlah hati pemimpin umno,pas dan pkr. tiga sebangsa dan seugama ini agar duduk semeja menyahut seruan islam agar bersatu dan lupakan sengketa dan perselisihan .umat islam itu bersaudara. kasihanilah bangsa kita yang kian terancam. mahukah kita jadi seperti rakyat negara yang telah mengalami musibah ini……


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • %d bloggers like this: