jump to navigation

Gambar menarik sekitar kemenangan PR di2 Bukit April 8, 2009

Posted by nikmj in By election, DUN Bukit Selembau kedah, National, news, Parlimen Bukit Gantang Perak, Politics.
Tags: , , , , ,
trackback








Comments»

1. Alias - April 8, 2009

BN kalah, Salah siapa kali ini?
Pak Lah dah turun, takkan nak salahkan Pak Lah.
Dakwaan selama ini yang mengatakan orang tak suka UMNO dan BN adalah kerana Pak Lah sudah tidak boleh pakai lagi.
Pak Lah telah jadi lembu korban orang UMNO, tapi UMNO tetap kalah juga.
Jadi kekalahan di Bukit Gantang dan Bukit Selambau hendak salahkan siapa. Adakah kerana orang tidak suka sebab Najib jadi PM?
Atau adakah Mahyudin Yassin yang salah kerana telah mendesak Pak Lah turun dari PM?
Atau adakah Mahathir yang salah kerana menyibuk berkempen, dia lupa orang Melayu sudah tidak suka dengan dia? Dia hanya lebih perasan.
Jadi sapa nak jadi lembu korban UMNO kali ini? Yang pastinya Najib tidak akan sanggup hendak menghulurkan lehernya untuk disembelih.

2. nikmj - April 8, 2009

UMNO akan terus kehilangan sokongan orang Melayu sekiranya rasuah dan penyalahgunaan kuasa masih diteruskan…. Kembalikan martabat Islam dalam UMNO dengan segera… ADE BERANI KE???

3. BaDiN - April 8, 2009

inilah padahnya jika mandat rakyat dipermainkan seperti mana di Perak kerajaan yg sah dinafikan pemerintahannya.Sebelum ini pemerintah pusat dalam nada yg amat menyakinkan bahawa kemenangan berpihak kepadanya.Ini mesti diingat Kita Merancang,DAN ALLAH juga merancang,Sesungguhnya Perancangan ALLAH Lebih BAIK.. .
Jika nak diukur dari segi kekuatan kewangan,kelengkapan Jentera Perang,jentera perang saraf @ propaganda.Nampaknya semua itu tidak membantu um-noww(bn) utk menang apa tah lagi mengurangkan majoriti PAS & PKR(PR) yg menariknya Bkt Selambau 15 bertanding,masih lagi memintas majoriti yg lalu.PAS & PKR(PR)berbekalkan semangat juang yg tinggi disamping gerakkerja dan perancangan yg amat teliti .Inilah yg tidak ada pd um-noww(bn)iaitu semangat juang.Yg pasti um-noww(bn) sudah buntu dalam mencari langkah2 untuk memisahkan antara parti2 komponen PAKATAN RAKYAT.Isu Perkauman/Pembangunan sudah tidak relevan lagi di era Global.Tetapi mesti dingat Langit Tidak Selalunya Cerah oleh itu langkah yg diatur seterusnya penuh pancaroba dan musuh dalam selimut hendaklah dihapuskan.

4. umi salamah - April 8, 2009

setiap yg berlaku ada hikmah nya. segalanya ALLAH menentukan. moga yg terbaik saja utk kita. kpd UMNO hentikan menabur wang, jgn sombong. jgn bossy. itu lah yg ada pada UMNO. rakyat PAS sentiasa d tarbiahkan utk kebaikan dunia dan akhirat.

5. pepe81 - April 8, 2009

lima hari aku berulang-alik dari manjung ke b.gantang tapi tak pernah rasa jemu,.,.,walaupun sebuk dengan tugas seharian namun ku luangkan juga masa untuk kesana bagi melihat sendiri persiapan kem pr bagi memastikan kemenangan mutlak,.,.,.,dan ini lah hadiah dari allah swt kemenagan rakyat muncul jua,.,.,walaupun berhujan menunggu keputusan dari spr lebih 10k penyokong pr tetap berdiri sambil berselawat kepada nabi SAW,.,.sambil disuluh oleh helikopter pdrm dari angkasa,.,.,
ketika di k.sepetang setelah masa mengundi dah tamat para petugas pr tak kira melayu,cina telah mula mengemas bahan kempen,.,,seorang nelayan meminta kepada petugas pas untuk mengambil bena yg terpampang gambar Ir nizar,.,.,” wa mau buat tutup bot” katanya,.,.,aku berseloroh padanya,..,”lu tak mau angkat itu bn punya ke?.,.,.”,.,wooooooo ini wa tak mau,.,.,.dan ini lah bukti rakyat tetap bersama pakatan rakyat,.,.,.,

6. Menteri pasola - April 9, 2009

Itulah umno dah tak releven lagi.rakyat semenanjung dah bijak bukan mcm sarawak IT masih lemah mcm zaman 60 an pemikiran dia orang. Rakyat semenanjung dah faham kerajaan umno sekarang dah melampau sangat sehingga terdesak memperalatkan sultan diperak, memperkudakan SPRM, mempergunakan mahkamah untuk kepentingan umno. Menjadikan media tv3 supaya menjadikan berita yang bohong dan fitnah sepanjang masa..dan memperbodohkan rakyat sepanjang masa. itulah umno..yang dah tak releven lagi..

7. Sebby - April 11, 2009

Haiii… macam-macam berlaku… susah jugak nak buat pilihan! semuanya ade kekuatan dan kelemahan…. aku pike, lebih baik naik bahtera yang ade satu nakhoda daripada behtera yang ade tiga nakhoda.. takut-takut… berlaku perebutan kuasa bahtera akan karam…sedang satu nakhoda pun bahtera susah nak belayar dengan lancar, ingin kan pulak jika ade tiga hakhoda.. pike2kan laaa sendiri… tentang keburukan sesuatu parti itu … biarlah Allah saja yang memberi petunjuk dan pembalasan, asal saja Malaysia tidak dijajah semula. Ikut pada pengalaman ku di tahun 70an, berkerja di kilang orang cina, taraf gaji yang berbeza dari orang mereka walaupun tugasnya sama malah mereka diberi tugas tempat yang lebih selesa… mereka diberi makan tengahari jam 12 dan jam 6 petang… orang kita? beli dengan wang saku sendiri, bila ditanya kenapa? jawab kepala (supervisor) kilang tu, “lu orang tak makan chiok! lu ada makan ka? boleh makan sama kita” itu alasan yang di beri… bila orang kita tuntut wang makan! mereka kata ” lu suka kerja boleh kerja! lu tak suka boleh breti!” ini belaku di zaman kita sudah merdeka dan dibawah pemerentahan orang kita, malah mereka berani membezakan orang Melayu, India dan Cina.
Apetah lagi kalau mereka berkuasa! lihat saja ape yang berlaku di Singapura hari ini!…dan bagaiman pula di Penang? Eeiii…Nauzubillah!! kalau mereka dapat memerentah! aku pike… orang kita akan diperah macam santan kelapa hingga jadi hampas…. Maaf!! kalau cerita aku ni boleh buat sesetengah kaum berasa hati, aku hanya ingin berkongsi pengalaman yang aku lalui, buka tujuan nak menyebarkan fitnah atau meburuk2kan sesuatu bangsa itu…tak dinafikan, ade juga orang kita yang lebih teruk dari ini… bagiku biar sebusuk mana pun daging, discuci, di basuh dimamah juga dan sewangi2 tulang…. ingat lah wahai bangsa ku! jangan tertipu dengan mulut manis dan janji kosong mereka, akhirnya anak cucu kita yang akan merana
Dalam kepimpinan baru ini, ingin aku melihat, tiada lagi rakyat Malaysia yang tinggal di dalam hutan yang berteduh dibawah tikar getah dan anak2 bangsa ku tidak berilmu dan tak bersekolah. Hanya doa untuk mereka2 yang terlibat dengan rasuah dan penyelewengan… semoga Allah berikan petunjuk dan keinsafan kepada mereka2 yang tersasar dari penganjaran yang telah di perentahkan oleh Allah SWT, mudah-mudahan Malaysia terselamat dari bencana yang kita reka sendiri Aminnnn.

Terimakasih kerana berkongsi pengalaman kerja. Suka saya kongsi bersma pengalaman kerja saya juga. Semenjak saya bekerja dengan tokey Cina hingga kini, saya raya boss saya adalah yang terbaik jika dibandingkan dengan bos melayu , india, usa dan jepun yang pernah saya bekerja. Pernah semasa meeting bos cina saya mengingatkan saya tentang masuk waktu sembahyang jumaat dan membenarkan saya keluar meeting pentinng agar saya tidak ketinggalan waktu solat.

Juga jika ada majlis keraian, beliau akan memesan makanan dari katering islam istimewa jika saya menghadirinya. Tiap2 tahun diberi angpau walaupun ekonomi meleset. Makanan percuma serta elaun istimewa diberi semasa kerja lebih masa. Bagi saya dan umat islam disini tiada masalah dengan perbezaan kaum bangsa dan agama.

Jangan kerana nila setitik, satu susu sebelanga menjadi rosak… fikir-fikirkanlah Blog Owner


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • %d bloggers like this: