jump to navigation

Polis tahan Khir Toyol – Malaysiakini February 14, 2009

Posted by nikmj in malaysiakini, National, news, Politics.
Tags: , , , , , ,
trackback

Former Selangor Mentri Besar Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo probably had the biggest shock of his life when he was picked up by police in Penang yesterday afternoon.

He was picked up as he and some 500 supporters were marching to DAP chairman Karpal Singh’s house to hand a protest letter to the veteran politician.

He and several Umno leaders had earlier led a large crowd, including members of several non-governmental organisations, on a march to Karpal Singh’s house in Jalan Utama.

Into custody: Policemen escorting Khir (second from left) to the Petani Road police station in George Town.

Federal Reserve Unit personnel prevented the crowd from getting near Karpal Singh’s home. [Read more …]

Baru padan muka dia, ingat orang PR aje yang perlu ambikl permit polis ke? Toyol pun perlu juga….. lain la kalau UMNO macam KJ …tu tak payah ambil apa2 sebab sekarang dia menantu PM… HE3X

Comments»

1. Agidoo Press » Polis tahan Khir Toyol - Malaysiakini - February 14, 2009

[…] the rest here:  Polis tahan Khir Toyol – Malaysiakini Rate this topic: (No Ratings Yet) Tagged with: [ feeds, isu-dun-perak-hellip, karpal-singh, […]

2. DON JUAN - February 14, 2009

Si Toyol tu nak jadi beruk!. Kata jadi menteri, tapi bangang nak mampus. Beruk toyol ni ada kuasa apa?. Raja tu ada kuasa. Kalau raja nak kick karpal atau sape2, raja boleh buat. Raja yang ada kuasa..kalau undang2 tu ada dan menyebelahi raja, tak payah beruk toyol ni nak sibuk2. Raja pun tau buat kerja dia. BAANGANGGGGGGGG…!!!

3. Ipin - February 14, 2009

Baru sekarang ni nampak sebenarnya khir Toyo tu siapa.Sebenarnya ia nak mengalihkan pandangan orang ramai supaya dipandang baik dan prihatin.Sebenarnya orang bernama Khir Toyo adalah manusia yang bertopeng semasa jadi MB.habis hak rakyat diganyangnya sesuka hati dan tidak bertanggung jawab.Banyak kes dia yang terlalu burok dan keji dilakukan semasa ada kuasa.Sekarang ni dia dalam keadaan panas tak senang duduk dan mula merapu hingga buat piket haram disana sini.Kononnya nak tegakan kebenaran,yang sebenarnya nak menegakan benang basah.Dia masih tak percaya rakyat Selangor tak sukakannya lagi hingga jatuh tersembam jadi Adun biasa.Orang Sg panjang je yang bodoh pilih kamu.Kepada rakyat Selangor,semasa Khir Toyo ni jadi MB dulu tak pernah jengok tempat kamu apa lagi nak mendengar masaalah kamu,dan sekarang ni baru tersengih sengih nak tolong kamu dan ajak pegang sepandok keluar tv atau suratkhabar,sebenarnya anda ditipu hidup hidup.
Dia dah tak ada kuasa lagi macam dulu,ada kuasapun tak tolong kamu apalagi tak ada kuasa nak tolong pakai apa.Dia tengah sesak tu,biarkan dia tanggung masaalah dia dam jangan diampu lagi.Pehak berkuasa pun dah tak segan silu nak tangkap dia,makin dibiarkan makin liar dan tak faham undang undang.Cakap lebih tak guna kalau sendiri buat tunjuk perasaan jalanan haram.kau ingat orang Umno buat apa semua halal,tak ada permit pun halal,jangan terbawa bawa semua halal semasa MB dulu tu
untuk tatapan umum.Sebenarnya kamu telah membuka pekong sendiri semasa ada kuasa dulu,dan inilah yang kamu pamirkan pekong tu kepada orangramai.Umno harus ketepikan irang macam ini,ia hanya hendak kuasa untuk kaya saja bukan untuk rakyat,sebab itu Selangoe tumbang kepembangkang.

4. Awam - February 14, 2009

Sudahlah Khir Toyo jangan buat kerja yang orang tak suka tu.jangan pula nak jadi hero kat negeri orang.DiSelangor sendiri kamu kacau pemerintah dan dinegeri lain kamu nak tunjuk gah,malulah sikit dengan perjuangan kamu tu.Orang lihat kamu ni dah macam hilang pedoman dan tidak tentu arah lagi,makin teruk perangai lebih dari perangai pembangkang yang kamu benci dulu.Itulah akibatnya kalau dah terlalu lama buat tak betul,rasa diri ini semua betul saja dan tak perlu nasihat orang lain.Terimalah kenyataan yang kamu hanya adun biasa dan ketua pembangkang.Tetapi berhemahlah sikit kalau nak bangkangpun,jangan main sapu macamana kamu sapu dulu.Orang lain pun ada yang bijak pandai dan akuilah mereka,jangan terasa tak puashati dan cari jalan nak balas demdam pula hingga korek sana sini nak buat isu.Tak malu ke kamu dengan saudaramara kamu kat kampong yang semua dah tahu hal perangai kamu yang burok itu.Tataplah wajah ibu kamu dalam dalam adakah ia mendokan kamu untuk kearah itu.Atau dia ajar kamu untuk rasuah,mencuri,menipu dan yang burok2 lagi kepada kamu?Terimalah hakikat yang kamu dah banyak buat salah,jangan ditambah lagi kesalahan yang telah ada sekarang.buatlah pemikiran yang positif dan insaf agar tidak bernafsu lagi nak jadi orang berkuasa dan dapat kaut kekayaan dengan cepat.Jangan fikir dalam politik halal haram itu diruangan lain yang tidak perlu diambil tahu.Kamu silaplah kalau beranggapan begitu.Dalam kerajaan kamu tipu rakyat,dalam pembangkang kamu nak porak perandakan pemerintah,jadi apa lebihnya kamu.nampak sangat kamu ni tidak jujur dan ada strategi tersendiri yang untung hanya kamu seorang.memanglah orang kiri kanan kamu boleh ‘yes man’kerana kamu ada duit lagi,tunggu bila kamu dah berkira nanti baru tahu siapa sebenarnya penyokong kalau ‘fulus’ tak ada.Orang Umno tak akan buat kerja free,walaupun hanya pasang bendera parti sehelai.memang itu ajaran Umno untuk dapat sokongan.Andaikata Umno tak bagi duit untuk pasang poster,percayalah tida sekeping posterpun akan berkibar dalam pilihanraya.Macamana nak membendung rasuah kalau itu amalan dari atas keakar umbi.Usah haraplah nak dapat jawatan kau balik.Duduklah kat Sg panjang dan jagalah hati mereka kerana hanya disitulah satu ruang untuk kamu berkhidmat.Ditempat lain rasanya tak lakulah kamu.Jangan ajak rakyat berpiket haram,itu salah disisi undang2,kau mesti faham yang kamu bun VIP lagi sekarang yang polis segan nak bertindak,Sekarang ni konstabel pun boleh halau kamu semasa piket haram tau,tak payah guna sarjan atau yang lebih tinggi kagi.Inilan pesananku.

5. tunnnaa - February 17, 2009

wayang je tu….

6. mohd fidquar firdaus - February 17, 2009

wakakaka..padah sepa yg dpt bkn kh orng2 kita melayu…rakus haloba tamak setamak2 nya pemimpin melayu..hari ini melayu malu menderita..orng2 bkn melayu ketawa broooooooooo..fkr sejenak

7. generasi baru - February 18, 2009

Khir toyol..sedang membuat drama baru yg diarah & dibintangi sendiri oleh nya !! terpulang kepada rakyat sama ada mahu menonton atau pun memboikot dramanya!! saya meluat tgk lakonannya yang memalukan…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • %d bloggers like this: