jump to navigation

Saya masih menyanyangi Abby sepenuh hati saya – Norman November 5, 2008

Posted by nikmj in Abby Abadi, Entertainment, Memey Suhaiza, National, Norman Hakim.
Tags: , , , , , , , , ,
trackback

Meskipun didesak oleh isterinya, Abby Abadi untuk bercerai, aktor Norman Hakim yang cukup sinonim dengan watak Inspektor Haris dalam drama bersiri Gerak Khas, tetap dengan pendiriannya untuk mempertahankan mahligai yang dibina lebih enam tahun lalu.

 

Bagaimanapun setelah berkali-kali soalan tentang hubungannya bersama pelakon baru Memey diajukan, Norman memberitahu mStar Online hari ini, pelakon muda berusia 20 tahun itu dan Abby, yang juga pelakon dan bekas penyanyi, adalah dua insan yang ‘istimewa’ baginya.

 

NORMAN-ABBY BERSEMUKA… Urutan rangkuman enam gambar detik Abby berada di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur dan kemudian bertemu dengan suaminya, Norman Hakim di Wangsa Maju, Kuala Lumpur kelmarin. (Ikut jam) Abby menitiskan air mata ketika menemui wartawan, kemudian meninggalkan kawasan mahkamah dengan dokuman, menemui Norman di lokasi penggambaran, menyerahkan dokumen, pasangan Abby-Norman berjalan untuk mengadakan perbincangan 45 minit dan kedua-dua mereka berdepan dengan wartawan.

Minggu lalu, Norman dan Memey ditangkap berkhalwat oleh Jabatan Agama Islam Selangor di pejabat Norman di Ukay Perdana.

 

Kelmarin pula Abby mengunjungi Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur untuk memfailkan tuntutan bercerai tetapi tidak kesampaian kerana dokumen yang dikemukakan tidak lengkap termasuk tiada butiran lengkap mengenai Norman.

MEMEY SUHAIZA

 

 


ABBY TETAP MAHU CERAI – DI SEGMEN BERITA

 

 

“Saya tidak mahu menafikan atau pun mengesahkan apa-apa. Cuma apa yang boleh saya katakan di sini, kedua-duanya memainkan peranan penting dalam hidup saya.

 

“Abby adalah seorang isteri yang sudah banyak berkorban untuk saya… dialah yang sentiasa memberi semangat untuk saya terus bertahan di dalam karier dan kehidupan sayasehingga kini, tetapi saya tidak nafikan pada masa yang sama, Memey pula sentiasa memberi inspirasi di dalam apa yang saya lakukan.

 

“Saya tidak mahu menidakkan atau mengesahkan apa-apa di sini. Saya takut, jika saya terus menafikan tetapi andai kata Allah sudah tentukan saya bertemu jodoh dengan Memey, masyarakat akan terus berkata saya bersandiwara pula.

 

“Saya masih menyayangi Abby sepenuh hati saya. Dia adalah ibu dan isteri yang terbaik.

 

“Tetapi dengan kuasa Allah, andai benarlah Memey ditakdirkan jodoh saya, saya tidak akan menolak untuk jadikan dia isteri kedua saya, tetapi saya tidak akan ceraikan Abby, kerana saya tetap sayangkan dia sampai bila-bila,” kata Norman.

 

Dalam nada tegas, aktor berusia 32 tahun itu berkata, dia akan terus berusaha agar kekeruhan rumahtangganya itu dapat diselesaikan segera, tetapi bukan berakhir dengan jalan perceraian.

 

“Saya tidak akan serahkan lagi dokumen perceraian yang diberi olehnya tempoh hari.Seboleh mungkin, saya ingin ia berakhir dengan cara yang baik. Saya kenal Abby… dia memang nampak ‘keras’ di luar, tetapi hatinya cukup lembut.

 

“Saya tahu dia masih inginkan saya dalam hidupnya, termasuklah demi anak-anak juga. “Saya ada menghantar SMS kepadanya malam tadi dan saya beritahu dia ‘hanya maut yang akan pisahkan kita’, tetapi tiada respon daripada dia.

 

“Saya tidak kisah untuk berjumpa dengan pakar kaunseling. Malah, saya harap pihak media juga boleh menjadi platform untuk kami berbaik. Saya tidak mahu lagi masalah rumahtangga saya menjadi satu ‘pementasan’ pula.

 

Insya-Allah, satu masa nanti, saya harap saya dapat membawa Abby dan Memey sekali untuk bersemuka terus dengan wartawan,” kata bapa kepada tiga cahayamata iaitu Mohamed Danish Hakim, 5, Marissa Dania Hakim, 3 dan Maria Danisha Hakim, sebulan setengah.

 

Kata Norman, dia menganggap ‘serangan’ Abby yang turut disertai pihak media di set lokasi penggambaran drama bersiri Gerak Khas Isnin lalu adalah satu petanda bahawa perceraian yang diminta itu sebenarnya tidak ‘direstui’ oleh Allah.

 

“Saya bersyukur sebenarnya dia datang ke sana dengan membawa wartawan dan pada masa yang sama dokumen perceraian pula tidak lengkap.

 

“Ini sekali gus menunjukkan macam-macam benda yang menghalang kami dari bercerai.

 

“Saya faham perasaannya. Pada hari itu, bukan sengaja saya ingin pertahankan Memey, tetapi saya mahu semua orang faham, saya ingin jaga hati Abby dan Memey juga kerana saya rasa saya bertanggungjawab atas apa yang terjadi ini. Bukan bermaksud melebihkan mana-mana pihak.

 

“Saya ingin dia dan saya sendiri sama-sama membaiki kelemahan diri. Saya sedar, saya mungkin bukan suami yang baik dan saya akan berusaha untuk perbaikinya. Saya tidak mahu keadaan bertambah buruk,” kata Norman.

 

Ujarnya lagi, dia memang tidak pulang ke rumah sejak kes khalwat itu untuk mengelak pertengkaran dengan Abby. Namun, jelas Norman, bila keadaan kembali tenang, dia berharap dapat bersemuka dengan Abby secara baik.

 

“Ketika ini saya tinggal di rumah saudara-mara.. kadang-kadang di Bangsar dan adakalanya di Kuala Lumpur. Buat masa ini, saya mahu keadaan reda dulu dan mungkin selepas itu saya harap kami boleh selesaikan dengan baik.

 

“Tak guna untuk berdepan sekarang kerana saya yakin pertengkaran pasti akan berlaku,” kata Norman.

 

Comments»

1. izan - November 5, 2008

laki xguna!

2. im - November 5, 2008

norman,blh x ko suruh memey balik kg jg lembu ngn kambing? ckp kat die x pyh ar jd pelakon,xde org dah nk tgk lakonan die 2!!

3. im - November 5, 2008

kalu nk kawin pon cr lah org len bodoh!!memey 2 layak untuk binatang jek!! kalu ko kawin dgn die sama ar taraf ko ngn binatang!

4. dewisakuntala - November 5, 2008

ala…aku rasa kan..norman tu dh kawin dgn si ayam betina tu. kalau tak, x kan la si norman tu nk ckp “…..tetapi saya tidak nafikan pada masa yang sama, Memey pula sentiasa memberi inspirasi di dalam apa yang saya lakukan. “Saya tidak mahu menidakkan atau mengesahkan apa-apa di sini. Saya takut, jika saya terus menafikan tetapi andai kata Allah sudah tentukan saya bertemu jodoh dengan Memey, masyarakat akan terus berkata saya bersandiwara pula.” Dari ayat2 dia tu jer dh nampak sangat yg dia dgn ayam betina tu mmg ada affair. kita tgk jer la smpai bila diaorg berdua tu nk bg alasan & menipu masyarakat sekeliling. jgn smpai menjerat leher sendiri lak nanti yer…
pandai nk berdalih-dalih pelakon pro tanahair kita ni…. kata nk ajar buat bisnes la, nk setel keje la, x sedar norman ada kt tingkat atas la, menyorok dlm almari/stor la. tp time suruh buka pintu, tau lak takut & buat2 lmbt. kpd norman, simpan la air mata ko tu. x yah la nk berlakon lg. satu msia dh tahu. terutama penduduk kt ukay perdana tu. org ada mata, ader telinga & kita bkn nyer bodoh nk bezakan benda salah & betul….

5. rozi isma - November 5, 2008

dari kenyataan norman, nampak gaya macam betul2 ada hubungan ngan memei. tapi kesian anak2 dia yg masih kecil. Normallah, perempuan mana yg nak bermadu. Norman kena pilih, nak memei atau sayangkan rumahtangganya. Tak bolehlah dua-dua sekali, takkan keputusan mesti berpihak pada dia saja. Lagipun memei masih muda, banyak lagi lelaki lain yg lebih baik dp norman, yg dah tentunya laki & bapa orang. Buat ape la nak semakkan kepala kawin dengan laki & bapa orang …

6. bunga kemboja - November 5, 2008

Wei…norman,apesal la ko jadi macam nih. ko x kesian ker ngan isteri n anak2 ko..ko nih mmg jantan x guna la ade ke budak umur 20 tahun tu yg ko terhegeh2. aku pun pelik la kes ko nih. kalau pun sibuk x kan la x boleh balik rumah. yang aku lagi heran.. nape la budak memey tu x balik rumah malam tu. dh tahu lewat malam, banyak sgt ke kerja nyer. ke sengaja…

7. gedik - November 5, 2008

Jantan curang x gunee……pentingkan nafsu sendiri…..mana ko tahu borang tk lengkap sebab tuhan tk izinkn….???….aku rasa ko tahu kt mane dokumen2 yg diperlukn 2 beradakn….ke ko nk kata Tuhan yg sorokkan sbab Tuhan x izinkn…..

NOMAN….TLG JGN PERMAINKAN AGAMA DN TUHAN DLM, PERMAINAN BUSUK KO NI…..AKU TK RELA AGAMA N TUHAN AKU DIPERMAIN DN DIPERLEKEHKN OLEH MANUSIA DURJANA MCM KO…..

ALLAH LARANG SUAMI BERLAKU CURANG….CAMNE KO BOLEH YAKIN ALLAH TAKDIRKAN KO UTK CURANG (BERCINTA DGN BETINA LAIN)

EEEE….BENCI BETUL AKU DGN MAKHLOK HIPOKRIT LG KAKI TEMBERANG NI…..

TOLONGLA WAHAI PARA ALIM ULAMA….NASIHAT N BIMBINGLA MAMAT NI…..JGN BIARKN DIA JADI CONTOH SUAMI LAIN UTK BERLAKU CURANG. JGN BENARKN DIA SEWENANG-WENANG MEMPERMAINKAN AGAMA UTK MENGHALALKN KEJAHATAN N DOSANYA

8. bunga kemboja - November 5, 2008

aku sokong tindakan Abby…jangan mengalah…

9. gedik - November 5, 2008

TENGOKLA BINI KO 2……MENANGIS TIAP HARI………TENGOKLA ANAK2 KO……..TK KESIAN KE KO PD MRK??? MANA PG PERIKEMANUSIAAN KO…….

JGNLA PENTINGKAN PERASAAN DN NAFSOUKO…….KO BECINTA SAKAN DGN BETINA LAIN KETIKA BINI KO SARAT MENGANDUNGKN ANAK KO…..KETIKA BINI KO LAHIRKN ANAK KO……..KETIKA BINI KO DLM PANTANG……ITUKAH CARA KO MENZAHIRKAN PERASAAN SAYANG KO PADA BINI KO?

10. KT - November 5, 2008

sedih bila jadi macam ni….norman………norman tak mnghargi apa yg dah ada …….

11. Aminah - November 5, 2008

Norman,

Sebagai seorang lelaki Islam berlagaklah secara budiman. Muhasabah lah diri anda:

-Tindakan anda mengabaikan rumah tangga dengan tidak balik ke rumah dan mengabaikan nafkah anak dan isteri (jika ini benar seperti yang dilaporkan) adalah satu tindakan yang salah.
-Anda seolah-oalh lari dari masalah, tapi ini bukan caranya dalam meniti realiti kehidupan.
– Jika anda hendak berkahwin lagi satu pun, buat lah dengan cara yang betul. Desas-desus yang keluar dimedia, anda telah menjalin hubungan dan bersekedudukan dengan seorang wanita lain(jika benar seperti yang disiarkan) adalah salah di sisi Islam. Tak perlu beri tahu saya ini betul atau salah, mangakulah sendiri pada diri anda apa yang salah telah anda lakukan.
– Jika anda tak mahu lagi isteri anda, lepaskan dia dengan baik sebagaimana anda mengahwini dia dahulu, jangan digantung dia tak bertali atau tinggal tanpa dipedulikan begini tanpa nafkah zahir dan batin.
-Jangan lupa juga tanggung jawab anda kepada anak2.

Salam,
Isteri yang teraniaya

12. KT - November 5, 2008

“Memey pula sentiasa memberi inspirasi di dalam apa yang saya lakukan” ABAH DIA LAH…………….ayat cam lakhnat

13. bunga kemboja - November 5, 2008

MEMANG CAM SIAL AYAT DIA TU…APE KEJADAH BUDAK TU YG BAGI INSPIRASI KAT DIA. LAIN LA ADER KELULUSAN UNIVERSITI KER…BARU BOLEH NK JADI INSPIRASI..BONGOK NYER NORMAN..SEPATUUTNYER DIA TU CAKAP YG ABBY TU SUMBER INSPIRASI DIA..DASAR JANTAN X GUNA..KIRA HABIS MADU SEPAH DIA BUANG LA NIH EKS….ENTAH APER LA YG BUDAK TU DH BAGI KT NORMAN NIH…HISHHHHH GERAMNYER AKU…MAKIN LAMA AKU KT BLOG NIH MAKIN BANYAK DOSA…DAH LA BIAR LANTAK LA NASIB SI NORMAN TU…X KAN LAME HIDUP DIA NGAN BUDAK TU**aku jd x suka nk sebuk nama budak pompuan tu**** tengok la…. WAHAI ABBY BERSABAR JER LA..FIKIRKAN MASA DEPAN ANAK2…AWAK PUN MUDA LAGI JANGAN CEPAT MENGALAH.

14. nikmj - November 5, 2008

Dear Bunga Kemboja,
Please dont say that word ‘MAKIN LAMA AKU KT BLOG NIH MAKIN BANYAK DOSA…’

The existence of this blog got nothing to do with DOSA or PAHALA. Please read the DISCLAIMER at http://www.nmjnh.wordpress.com front page for details.

All I want to say is that, we can make the full use of the technology for better life, not to ruin our life or to make DOSA by manipulating or misuse of the technology.

Please discuss with open mind rather than emotions.

Assalamualaikum

15. ISTERI - November 5, 2008

kenapa la ko di ciptakan sebagai manusia???? sanggup ko guris hati seorang ibu,????

ko memey, tak lama bhagia ko tu,

16. ISTERI - November 5, 2008

kalau i jadi u abby, lama dah perempuan tu aku kerjakan,

tapi tak pe la, banyak2 sabar ye….

17. gedik - November 5, 2008

“Saya masih menyayangi Abby sepenuh hati saya. Dia adalah ibu dan isteri yang terbaik.

UTK APA CARI YG LAIN KALAU DH ADA YG TERBAIK

18. labulabi - November 5, 2008

huhuhu…kecian……malu nye 1 malaya tau cite ni

19. ISTERI - November 5, 2008

He Jantan tak guna. kau tak cukup lagi ke dengan isteri kau yang cantik dan anak2 kau yang masih kecil. Kau ingat sikit dia sanggup mengandung anak kau dan kau pula pergi buat menyundal dengan betina tu. apa jenis jantan kau ni. cuba kau rasa pula kalau bini kau buat macamana yang kau dah buat sekarang.

UNTUK ABBY TERUSKAN PERJUANGAN MU.JANGAN BAGI MUKA JANTAN MACAM TU. BUKAN SEKALI PERBUATAN DIA MACAM TU. JANGAN FIKIR LAGI PASAL JANTAN TU. FIKIR SAJA PASAL ABBY DAN ANAK2.TUHAN DAH TUNJUK BUKTI SEBAB SURUH SANGAT ORANG TUNJUK BUKTI KALAU DIA DAH KAHWIN DENGAN BETINA SIAL TU. PEROSAK RUMAHTANGGA ORANG.MEREKA TAK AKAN BAHAGIA.SAYA TAHU MACAMMANA RASA SAKIT HATI SEBAB SAYA PERNAH MENERIMA NASIB MACAM NI. JANGAN LEMBUT HATI ABBY. SAYA MEMANG PEMINAT ABBY. KESIANKAN ANAK2 JANGAN KESIANKAN JANTAN TU.

20. ANTI MEMEY - November 5, 2008

Sial punya memey!!! Tak sedar diri…baru jadi artis dah jadi parasit dalam umah tangga orang…. Ingat beb! tuhan bayar cash kat bumi ni….apa yang kita buat kat orang, kita akan dapat balik…. jangan ingat seronok kat dunia je……

21. AKU GERAM - November 5, 2008

hei NORMAN!!! BILA MASA PLAK SI MEMEY TU JADI SUMBER INSPIRASI KO?!!! TANG MANA YG DIA BEGITU BERHARGA BUAT KO!?!!!!KO NIE MMG JANTAN X SEDAR DIRI!! AKU RASA KALO KO DEPAN AKU SKG NIE AKU DAH TUMBUK LUMAT2 DGN ANAK LESUNG…BIAR JADI CAM BELACAN!! EI!!!!!!!!!!!!!!! KO NIE MMG SIYAL LAH!!!!!!!!!!!!!!!!!! SIAN ABBY. KO PIKIR R SENDIRI, ALLAH TU MAHA MENGETAHUI! KAMI TAK BODOH NAK PCAYA KENYATAAN KO TU BULAT2!!!

22. Pure - November 5, 2008

Tak silap aku budak pompuan gatal tu cousin Darling kan yang sibuk dok lupa matalamat datang KL, kira mcm culture shok la ni.

Sedih la Norman awak telah dianugerahkan tuhan dengan bakat dan isteri yang sanggup berkorban untuk keluarga dan memberikan kasih sayang pada anak-anak awak sia-siakan. Ramai lagi yang mengidam untuk menjadi diri anda. Belajarlah erti syukur pemberian Allah s.w.t. Percayalah bahagian yang ko dapat bersama pompuan poyo tu takkan lama. Bahagia di atas kesengsaran ister & anak-anak mana ada berkat.

Norman buatlah sembahyang istigharah minta petunjuk dari Allah s.w.t. Abbay mungkin ada kelemahan maka kelebihan yang ada pada kau yang tuhan berikan tu mampu memperbaiki kelemahan isteri ko.

Lagi satu tolong cakap dengan pompuan tu jgn dok cakap “ni dah takdir, kenapa salah kan takdir…salahkan lah diri sendiri” pompuan mcm tu yang ko nak buat bini. Norman dia tu 20 tahun budak kecik lagi..bila dia jumpa lagi bagus dari ko, sure dia tinggalkan ko, tengok la nanti.

Norman kalau ko bercerai kali maknanya dah 2 kali, hanya tinggal 1 kali jer…lepas tu ko takkan dapat Abby lagi sampai bila-bila. Wanita macam Abby tu idaman ramai lelaki.

Balik la kepada Allah s.w.t Norman……..

23. laila majnun - November 5, 2008

hidup masih belum berakhir abby.binalah kekuatan diri untuk meneruskan hidup tanpa suami spt norman…dia sebenarnya telah mengali kubur kerjayanya..lepas ni tenguklah saat2 kejatuhanya dlm kerjaya seni..peminat semakin membencinya.Dalam keperitan dan penderitaan yang dilalui isteri dia masih merasakan dirinya yang betul dan benar..konon dia lelaki baik, nak jaga hati pompuan…yang percaya dengan dia hanya memey dan keluarga memey saje..orang lain dah meluaat dengan sikap dan sendiwara dia..wahai penerbit filem. Berbelit2 pengakuannya..walhal semua orang dah tahu yang menderita,,yang tertekan, yang diabaikan, yang patut diberi perhatian adalah isteri, sementelah dalam keadaannya baru lepas bersalin…dia pentingkan diri sendiri dan perempuan muda yg belum terbukti pengorbanannya spt mana abby

24. akusetia - November 5, 2008

norman ni cm btul nk kawen ngn memey jer…kononnyer syg dua2…stu hri nnt ko akn thu abby lh isteri yg terbek bkn memey yg gatal tu..buat memey…klu ko rmpas lki org satu hri nnt..org len akn rmpas normn tu..tupun klu ko kawen ngn die..untuk abby..tbhkn hati..dkatkn diri ngn tuhan..mntak ptunjuk…dont cry…we all support u…

25. tDihaw Rauna. - November 6, 2008

Saudara Norman…. saya nak tanya, kalau u dalam kekusutan rumah tangga, kenapa pulak buat satu situasi yang mana boleh mewujudkan keadaan yang lebih parah seperti yang terjadi di pjbt u ? mintalh nasihat dari yg lebih tua dan yg anda hormati seperti Yusuf Haslam ke..kita x tau apa masalah u dgn ebby, dan d harap jgn anda dedahkn pada press..tpi fikirkan lh 3 anak u yang x tau cerita tu.D harap anda bertenang dulu…kemudian tengok pada artist2 yg dah bercerai . Apa dah jadi ? kan susah 2. Saya berharap jumpa yr parents dan minta nasihat darinya agar kemelut ini dpt di atasi ……..dri bau bau bacang tongkang pecah,BP.

26. joe@kitaro - November 6, 2008

sebaik2 manusia.manusia kalah pada nafsu.dan seburok2 manusia kalah pada satu….
hanye kenagan semalam..akn menjadi satu penawar.kekuatan untk kmbli brsatu.jawapan tue ada kt bro..hakim bkn dkt kak.abby….lu pikir la sendiri..to kak abby akak ada karier akak..klw jodoh akak mmg smpi cini..akak trus kn live akak..kite tak kn mati selagi tuhan xcabut nyawa kite..anak2 anugerah tuhan..permata paling ber harga.mgkin skrg tuhan uji akak tpi satu ari nti akak pasti akan bahagia…………

27. ZZ - November 6, 2008

Tak guna punya jantan…

Mentang2 lah boleh kahwin lebih dari satu.. hati isteri terus dilupa…

Cakap boleh, masih sayang lah.. kalau sayang orang tak buat macam tu..

BOIKOT NORMAN and MEMEY!!!! tak payah tengok filem\drama dia orang .. Menyampah..

28. xmizanx - November 6, 2008

emmm, biasalah artis kahwin cerai..

29. Deb - November 6, 2008

Norman kau sebenarnya tamak dan tak tahu apa itu tanggungjawab. Ramai orang kahwin dua sebab sikap dan hati mereka bersatu. Benda baik buat cara baik. Suami isteri adalah satu organisasi. Telus dan ikhlas. Siapa yang tak sayang suami. Kalau suami baik terhadap kita dan anak-anak, si isteri sanggup meminang untuk suami. Tapi anda, anda lupa hubungan anda dengan isteri. Anda cuba memulakan hubungan yang baru dan anda lupa hubungan anda dengan allah. Cukuplah Norman kenapa lari dari kenyataan, kenapa tidak mahu berjumpa Abby, sudah lupa cara memujuk isteri tetapi tahu memujuk hati perempuan yang belumpun menjadi isteri. Memang hari ini Memey bertuah kerana dipertahankan lebih dari isteri sendiri, dia mungkin boleh bergembira, but what goes around comes around, cepat dengan lambat je. Tak apa kalau nak kahwin tapi tindak tanduk kamu berdua sudah salah. The greatest kindness that you can offer to your wife Norman is the truth. And you already miss that episode in your life. Right now allah has given you options because you cannot be fair to both, it shows right now. Your actions speaks louder. People cannot stop you from loving anyone, but nawaiitu kena betul. I kasihan kepada Abby kerana dalam drama ini, hanya dia yang derita. You dan Memey cuma takut dikecam oleh masyarakat malangnya penderitaan Abby hanya masa yang dapat menyembuhkan.

30. PI - November 6, 2008

cakap aje sayang…pas 2 bagitau kat paper nak kawin lg satu..lu wat cam bini lu lg sakit ati..nape le bodo sangat..
mati je yg dapat pisahkan u be2..jangan ckp je..wat le sesuatu
pujuk bini 2 ni x.. lg mau sakit kan ati bini yang dah sakit tenat..dah lah sakit melahirkn anak awk ni ati nya pulak ko sakitkan…
awk memang xsesuai bebini le elok bujang sampai mati..
u kata nak selamatkan umah tangga tp u x de usaha langsung.. xbalik umah 1 hal pas 2 biarkan bini 2 uruskn umah tangga n ank2 sorang diri..

we all luv u ABBY..TERUSKAN PERJUANGAN..SESUNGGUHNYA UJIAN YG DITEMPUH AMAT BERAT…MOGA BAHAGIA MENANTI MU

31. ihan - November 6, 2008

sian Abby…x dpt nk bayangkan perasaan dia,dahlah baru lps pantang si suami blh buat hal tp yang berlaku ada hikmah dia abby…kuatkan semangat.ALLAH dah tunjukkan bahawa norman tu bkn seorang suami yg baik utk abby…apa guna kalo hidup sebumbung tp kepercayaan diantara satu sama lain dah tiada….susah tu!!!Apapun norman tu bkn lelaki yg ikhlas n jujur pd abby….kalo ada ikhlas n jujur wujud pada diri seseorang x kira lelaki ke perempuan ke mmg x kan terjadi punya benda2 mcm ni…norman x insaf dgn penceraiannya dulu dan sebaliknya dia mengambil kesempatan atas peluang dan kelemahan yg ada pada diri abby….penceraian mmg dilaknat tp kalo ada tiada hala tuju jlnnya terbaik “cerai”..pasal ank2 tu pandai2lah engkau 2 org settlekan…berpisah pun x de masaalah nk bg kasih sayang pada anak2…cuma abby n norman sebagai ibupada ni kena bersikap positif la…tp abby sendiri mengaku norman dah lama x bg nafkah….mmg luluh btl hati abby dpt suami mcm norman ni…x abis2 ngan perempuan…apa2pun buat abby tabahkan hati n norman insaflah….sok2 eng tua jgkkan…

32. fahreen - November 6, 2008

huiii x sangka lak aku norman bole wat sidang media cmni.. sengal toi!!
aduyaiii bile mase plak si memey tu jadi sumber inspirasi ko haa??
adoiii la x paham aku.. kalo ko da syok sgt kt memey ko ikut je la, lepaskn abby ngan cara baik, bio dia idup ngan tenang.. survive sendiri..

hmmm, ko ni tamak la wehh

33. shaizwanira - November 6, 2008

alar..kOt2 si nOrman 2 dh kawen ngan singa btine 2 kt thailand..hUhuhu..aku phm prasaan abby..msOk nie dh 2 kali si nOrman 2 wathall..ape mnariknyer si memey 2?plik lOr.tah ape yg die dh bagi kat nOrman 2 smpaikan nOrman tgila2kan memey…pkOl 2 pagi u Oll still ade kt oPIs?hhuhuuh..oVertime yerr…

34. shaizwanira - November 6, 2008

eee..bkannyer cun mane pon singa btina nie..muke kampOng! gi alik kulai la weii..jage mak bapak kO..dtg kl gi nyundal je watpe!tak sdar diri btOl…x malu ke pe ngan mak bapak kO?kOt2..kO yg prangkap si nOrman 2..nak carik publisiti murahan!ye la..kO kan bkan pemes mane pOn..atau!!kO mmg syOk kt bapak kpd 3 org anak 2..nak tanye nie,bape byk jantan yg kO dah wat camnie??huhhhuhuuhu…

35. AIYOHHH - November 6, 2008

LAKI GITU ELOK TIKAM SAMPAI MATI JER!!!!!!!!!!!!!!!! BOHSIA MACAM MEMEY LAYAK DILETAK KAT UMAH PELACURAN, MENGGADAI BODY SEMATA-MATA NAK KAN TEMPAT BERGANTUNG DALAM DUNIA SENI. PAS NI BILA DAH JUMPA ORANG YANG LAGI MASYUKKK…. GOOD BYE LA NORMAN OIIII…………….

36. pemerhati - November 6, 2008

wah byknye tip & cadangan.. ayat keinsafan kat sini, kalau lah norman dpt tengok blog ni. kira muhasabah diri free lah ni. ye lah, kalau dah glamer ada name, mcm2 buleh buat..ingatlah idup ni sementara yg kekalnye nanti kat akhirat. biasalah tu ARTIS, kekadang terbwk2 talent ke luar set. kan KANTOI namenye. kpd norman n memey.. bwk byk mengucap n beristifar… kalau nak sgt ALLAH tolong, byk kan solat n berdoa kemudian pi sembahyang istigharah minta petunjuk dari Allah s.w.t. awk kan org Islam.

rasanya lepas ni mesti watak dia kat dlm gerak khas dimatikan cthnya kena tembak dek penjahat. tu salah satu cara tuhan nak tarik balik nikmat yg diberikan kpd hamba Nya.. wallahualam.

37. resQ - November 6, 2008

ingat la sikit norman oi..awk 2 artis jatuh bangun awk terletak ditangan peminat…kalau dah ramai sangat yg benci kat awk..awk nak kemana…macamna awk dh hancurkan ati bini awk.. peminat awksendiri akan hancurkan karier awk…

38. baby zyra - November 6, 2008

utk abby bebanyak ler sabar… TUHAN masih ada untuk menyayangi anda dan anak2…. untuk norman dan memey nampak sgt anda berdua ni betoi2 jahil dan bodoh dlm hal2 agama. 1 ari nti anda juga akn merasai penderitaan sama seperti org yg kmu deritakn. ingatlah dunia ini hanya sementara, kiamat juga nti akhirnya. terimalah kamu balasannya nti……………..

39. say no 4 kecurangan - November 6, 2008

akum
untuk abby,..sabar dan berdoa banyak2 kepada allah.swt..banyak solat hajat supaya dapat petunjuk daripada Allah…untuk norman kalau betul nak kawin buat cara betul,ni belum kawin dah menganiya isteri…buat memey, hukum karma pasti terjadi insyallah apa yang ko buat akan terjadi pada ko, mungkin pasni norman ada affair pula dgn faradhiya..jagan tak tau…hehe…abby juga yang kesian..

40. aireen - November 6, 2008

biarlah mereka sekeluarga menyelesaikan masalah mereka sendiri……
kiter nie org luar xder hak nak komen tentang mereka……
kiter xtahu kebenaran 100%

41. siti - November 6, 2008

2 thn yg lalu, saya pernah alami apa yang abby lalui pada ketika ini: sebgi wanita, ibu & isteri yg terniaya, saya ‘bangkit’ utk perjuangkan hak dan berusaha berjaya dlm hidup.

To abby, sebelum sya ke Mahkamah utk tuntut cerai fasakh, sya lakukan solat isytikharah, bila dah yakin sya teruskan tuntutan itu. sebulan kemudian saya berjaya dan jatuhlah talak 1. Dlm masa yg sama sya berkerja keras demi anak2. Alhamdulillah kini sya berjaya dan gembira bersama anak2 wlupun tanpa insan yg dipanggil lelaki

Yakinlah Allah akan membayar secara “tunai” di dunia atas apa yang norman & memey lakukan. percayalah….. saya telah laluinya…

bangkitlah, teruskan kerjaya abby demi anak2

42. aku - November 6, 2008

dalam hal ini aku rasa norman yang paling bersalah sekali. si memey tu anak dara. tak tau apaer-aper. kecualilah dulu jadi bohsia. Itulah dalam islam, orang dah kawin kalau berzina akan direjam dengan batu sampai mati, tapi kalau orang belum kawin akan disebat 100x ajer. kepada ABBY………..teruskan hidup, selesaikan masalh ni secara baik, jangan fikirkan sangat dan jangan ikutkan hati. tambahan pula Abby baru bersalin, takut akan menjejaskan fikiran Abby. Org baru bersalin ni tak berapa kuat. Diharapkan keluarga Abby ada untuk membantu dan memberi sokongan padu.Abby kalau sedih sangat pun, si norman tu tetap akan buat camtu. dan perangainya tak puas dengan satu. sabar yer abby. Allah sentiasa bersamamu. Tabahkan hati………….fikirkan anak-anak. kalau si norman tu nak pergi mati pun, biarkanlah dia. Sya cuma kesiankan Abby dengan anak-anak ajer.

43. are_young - November 6, 2008

mmg bodohla norman ni…tp xpe la abby…mgkin norman bkan lelaki yg terbaik 2k kak…akak kne kuat…jgn biarkan norman ambik kesempatan atas kelembutan hati akak 2 k???insyaALLAH…akan hdir insan yg lg bek dlm hdup akak n anak2 akak yg comel 2…ok???norman!!ko bwak2 la b’taubat!!!!

44. cahaya_ - November 6, 2008

wei norman blah lawei.apa yg memey berkorban utk ko smpi ko kata die tu sumber inspirasi ko.ckp tu biar btul la.ko ni muka tembok tau.masih syg konon, klu syg x buat cam tu la..ko ni cm cipan tau tak. klu dah lebih 44 rg sumpah kat ko, tak lama lah tu.lepaskan abby wat per nak seksa die lg.ckup2 la dgn apa yg dah kau buat.klu ko btul, esok buat sidang akhbar bawak mak bapak memey gedik tu skali.aku nak tgk sgt apa yg diaorg nak ckp pasal anak die yg ko sayang sgt tu. x payah nak sibuk2 ngn abby lg. biar die cari kebahagiaan die sndri.to memey smpi bila ko nak nyorok????jgn ckp pasal takdir!!allo ada otak ka???pakai la wei!!!mangkok tandas btul.. to abby we love you …

45. gedik - November 6, 2008

JOM SUME BOIKOT SUME CITER YG ADA 2 MAKHLUK PEROSAK NI…….

Kesiannye Abby and anak-anak…..Jahat betullah suami curang dn pompuan perosak ni…..

46. ANTI MEMEK - November 6, 2008

HUH PERSETAN LA DGN KO PUNYA AYAT “HANYA MAUT DAPAT PISAHKAN KITA” WEK NAK TERMUNTAH AKU DGAR EIIII GELI LA KO MEMG PADAN LA NGAN MEMEK BODO TU!!!HEI MEMEK SIAL KO NI MEMEG SUNDAL TAU PENCEN LA DARI JADI ARTIS BAB PAS NI TAK DER SAPA NAK TGK KO BLAKON HATI2 KALAU KAT LUAR TAKUT ORG RAMAI LUDAH JE MUKA KO TU DAH MACAM AYAM PENCEN JE!!!!
GATAI!!!!KAK ABBY KUATKAN SEMANGAT K WE ALL LOVE U KAMI SOKONG KAK ABBY

47. rina - November 6, 2008

“Saya tahu dia masih inginkan saya dalam hidupnya, termasuklah demi anak-anak juga. “Saya ada menghantar SMS kepadanya malam tadi dan saya beritahu dia ‘hanya maut yang akan pisahkan kita’, tetapi tiada respon daripada dia.

ape maut2 nie….
kalo sayang kan bini….balik lah umahhh..anak2 tu kecil lagi…perasaan anak pun kite kena jage jugak…jgn ingat die kecik die xde perasaan ker….cume die x taw nak luah mcm mane…ape punye ayah lah nie….sesuka ati je…

48. geram ngan laki ni - November 6, 2008

norman tu bkn ader duit..
semua abby. ajer…

abby cerai ajer..
lagi banyak laki kat luar yang lebih bertanggungjawab….
dah ler ada anak kecik.. boleh 4 bulan sekali balik…

laki tak guna… muka ajer nampak baik.. hati macam syaitan….
memey tu pun pompuan sial.. saper nak tgk ko belakon…

Datuk yusof haslam and semua pengarah jangan ambik norman n memey berlakon.. buat cerita tak laku ajer..

ambik abby ajer….abby belakon semua watak jadi…

ko belakon aper jadi norman.. orang tgk ko pun sbb suami abby aje dolu…

sial nyer laki.. biar ko raser maner maner yang lebih baik…

49. gedik - November 6, 2008

Betul anti memek….biar org ludah 2 makhluk tu bila mrk keluar d khalayak ramai…biar jadi pengajaran kpd yg lain

50. memey hidung kemek, noman gigi jongang - November 6, 2008

memey memang pompuan sundal, sundal bolong kat luar tu lagi cantik dari muka dia.. pompuan murahan yang tidak sedar diri..
Hanya menggunakan ANU ko untuk memikat si jantan yang dah sememangnya tolol.. padanlah tu Si Sundal dengan Si Tolol memang kenalah ko dua org..

To Abby, we will support you from behind.. dont worry.. rezeki anak2 ada di mana2.. tuhan tu maha pengasih, Insyaallah.. maybe one day prince charming will come to you..

51. pokpek - November 6, 2008

isk aku yg xde kne mengena pon bengang bc statement norman..apatah lagi abby…ko blah r norman….Allah mst balas ape yg ko wat kat anak bini ko…same jagk ko memey..xde jantan lain ke..isk2

52. Arin - November 6, 2008

To Norman, u av to choose, takkanlah engkau nak kedua2nya. Kalau engkau lelaki yang matang, semestinya engkau give priority to ur family n forget dat woman yang belum tentu dpt membahagiakan hidup engkau. Sekiranya engkau ada perasaan yang baru nak berputik kat prempuan tu cepat2 lah engkau hindari coz kalau prempuan tu prempuan yang baik mungkin dia akan fkirkan perasaan abby yang merupakan isteri sah engkau. Takkan lah memey tu tak trfikir kalau sekiranya suami dia yang jadi mcm ne, tentu dia sedih jugak. Aku harap engkau fkir kan lah Norman, sebab engkau takkan dapat isteri seperti abby tu. Aku rasa lebih baik engkau lupakan aje prempuan memey tu. Engkau seharusnya berfikir dengan lebih matang lagi demi masa depan keluarga engkau. Sebanyak mana pun inspirasi yang prempuan memey tu kasi kat engkau takkan sama dengan segala pengorbanan abby kat engkau selama ne, engkau fkir lah sendiri Norman.

53. MuTiaRa PutEh - November 6, 2008

nORMAN,
lePasKanLah AbbY.. Biar diA terUsKan Hdup diA taNpa Ko. Ko AdA pun aPeR gUnA.. TaK BaLik RuMaH, NaFkaH xDeR.. Per Keslah ko Ni NoRmaN. SiaN AbBy..
KawEn jer NgN poMpuAn yAng MemBeri InspiRasi Ko tU. SuDah2laH nGn sAndiWarA ko..

UntUk AbBy,
TeTaP tAbAh. PaStI aDa hiKmaH di SeBalik kesAkiTan iNi.

tAk FaHam.. YaNg BaiK dEpaN mAta jEr xNampAk.. NoRmaN, nOrmaN..

54. abby - November 6, 2008

ntah2 memey u bukan bagi sumber inspirasi, tapi bagi “barang” dia kut supaya jd inspirasi. binatang punya prempuan. gatal barang agaknya.. maklumlah, prmpn sekarang ramai syok kat laki orang… katanya nk ya berpengalaman.. eee, kalau aku jd abby abadi 2, aku kerjakan si memey tu cukup2. GERAMMMMMMMMMMMMMMMM

55. Stress - November 6, 2008

Norman ko nie memang lelaki tak ada hati perut langsung!!!!…Apa istemewa nya c memey tu ah??…handal eskerem kah?? handal freestyle kah??… sayang seribu kali sayang Norman lepas nie awak tak laku lagi lah jadi pelako jadi tukang angkat cacai najis sama si memey

56. Khai - November 6, 2008

Kesian Abby. Selama nih Abby berkali2 cakap yang dia masih sayangkan Norman… tapi apa gunanya kalo rasa sayang itu dibalas dengan khianat, tipu, selingkuh, dusta, x bertanggungjawab. Cinta itu Indah… sepatutnya cinta itu dibalas dengan keindahan juga…. Apa guna nya kalo sebelah pihak jer yang jujur dalam percintaan??
Dalam kes diorang ni…. Abby dah berkorban untuk menyelamatkan rumahtangga dengan bersetuju rujuk ngan Norman pada perceraian pertama. Walau pun pada masa tu jelas Norman main kayu tiga.
Takkan Abby perlu berkorban sekali lagi dan menerima kesilapan Noram yang jelas curang terhadap dia?? Tambahan pulak sikit pun tiada rasa kasihan terhadap Abby yang baru jer selamat melahirkan anak ketiga. hidup berpantang dan diabaikan suami. Suami pulak tak guna curang dengan perempuan lain.
ABBY, JANGANLAH TERMAKAN DENGAN RAYUAN LELAKI CURANG ITU. Abby jauh lebih baik. (Ini bukan bisikan syaitan ye). Yakinlah, kalo diberi peluang lagi, kesilapn yang Norman lakukan mungkin akan berulang jugak. Dan masa tuh luka yang Abby rasa mesti lebih pedih… Cukuplah dengan peluang yang dah diberikan. Apa yang Allah tunjukkan pada Abby dah jelas….. DIA MEMANG PLAYBOY!! Sedarlah Abby. Saya setuju sangat kalo Abby Mohon cerai…. InsyaAllah ada hikmah yang jauh lebih baik yang akan diturunkan Abby pada masa akan datang. Mungkin Abby akan dijudohkan Tuhan denagn insan yang lebih tahu menilai erti kejujuran n kesetiaan. Amin…
Pada Memey plak… apa kesnya gi pejabat awal2 pagi…. Tak logik la pulak kata x sedar si Norman tu ada kat ofis.. Buat citer lawak ke?? Kalo dah nama nya pelakon…mesti ler pandai buat cerita kan…. Dah silap tu mengaku je la… sedar lah skit…. Yang ko bodoh sgt kacau laki orang tu buat apa??? Agaknya memang ko nni dijadikan sebagai umpan unggun apai kat neraka kot… suka sangat meruntuhkan rumah tangga orang..ntahla kan…harap2nya x la…
bebawak ler bertaubat ye…
Pada Norman plak…. Tak Usahlah keluarkan ayat kasanova “Masih cintakan Abby sepenuh hati lah….masih nak selamatkan rumah tangga…lah”….. boring ler guna ayat tu…. Ayat yang lain xde ke??? Dulu cakap macam tu jugak….. Biasalah PLAYBOY…. ok ler…. patutnya sebagai selebriti..jagalah nama….tunjuk lah contoh yang baik kat org ramai…… apa2 je lah…. Kalo bini tu tengah sakit berpantang…patutnya ko temankan dia…buat apa yg patut…ni tak…. Tangah syok curang nagn pompuan lain…. Allah Maha Adil… LEPASKANLAH ABBY TU, NORMAN…. dia berhak untuk mendapatkan lelaki yang jauh lebih baik, jauh lebih bertanggungjawab, lebih tahu nilai kesetiaan. Ko tu dah tak sesuai lagi dengan dia… Lepaskanlah Abby… Jangan biarkan dia menderita lagi. Fullstop!!

57. Khai - November 6, 2008

LEPASKANLAH ABBY NORMAN… JANGAN PENTINGKAN DIRI SENDIRI.
Ko nak kebahagiaan ko sorang jer….. Abby menderita ko x pikir plak??? Dah lah ko abaikan dia masa dia berpantang. Pastu Curang ngan pompuan sial tu. Tambah sakit hati ko boleh cakap plak yang ko nak jadikan pompuan sial tu bini nombor dua.. Fikirlah logik skit Norman oit…sapa x sakit hati…????
Kalo ko nak kahwin sangat ngan si memey pukimak tu..kahwin lah…tapi ko kenalah Lepaskan Abby. Dia dah cukup menderita dengan perangai ko yang curang tu… Tak payah la tamak sangat sampai nak berbini 2. Kalo dah Abby kata tak nak tu……maksudnya tak nak lah…. MUKA X MALU BETUL KO NIH…. dah buat silap x nak ngaku… pastu nak kahwin lagi satu…pastu orang dah x nak kat ko…ko masih terhegeh-hegeh lagi….. KEJI LA KO NIH NORMAN…
Lepaskan lah Abby…. Cinta Abby tu hanya layak untuk orang yang tahu menilai erti kesetiaan n kejujuran jer…. KO TAK LAYAK LAGI UNTUK ABBY….LEPASKANLAH… Jangan lah biarkan dia terus terseksa……

58. imah - November 6, 2008

tak ada apa pun istemewanya pada memey jika dibandingkan dg. aby yg. banyak berkorban. aku rasa norman dah buta tak tahu bezakan mana permata dan kaca.tapi dia pandai bermain kata2 nak tunjukan dia lelaki yang mancoo. ada benarnya hantar aje mamey tu balik kampung jaga ayam itek sepatutnya orang macam itu dah tak ada tempat lagi untuk berlakun dan seterusnya menjadi populer . kaum keluarga mamey tolonglah jaga anak kamu tu baik2. Buat aby lakukanlah sembahyang istiharoh di tengah malam setiap malam akhirnya allah akan mudahkan jalan kamu. antara doanya ” sekiranya norman akan membawa kebaikan dalam rumah tanggaku teruskanlah, sekiranya tidak , jauhkan lah ia dari hidupku
dan takdirkanlah aku dengan pekara yang baik2. sesungguhnya engkaulah yang maha mengtahui” aku pernah berlaku keadaan seperti ini sewaktu di alam pertunangan alhamdulilah dengan sedirinya ia menjadi ok. dan hati kita menjadi lebih tenang , niatkan apa yang kita buat didunia ini adalah ibadat. Renonglah anak-anak yang sedang tidur setiap kali selepas solat malam ini akan memberi kekuatan pada diri. memang tak nafikan hati akan hancur bila org. yang disayangi berlaku curang.Tapi biarlah akal berkuasa dari ikutkan kata hati.

59. geena - November 6, 2008

“hanya maut dapat pisahkan kita”..

tak nak ceraikan konon..haha, oklah maut tu maknanya nak cabar suh kitorg gi bunuh ko ke norhakim zaidon..nama kampung..kepala nak botak..muka hero lembik..kecik2 tanak mampus besar menyusahkan orang..ko pegi mampus ler.. baru abby boleh berpisah ngan ko..

60. Khai - November 6, 2008

Uik!! Norhakim zaidon???…kelakar giler nama….. hahahhahahahah
masuk raja lawak guna nama tuh boleh komersial n komer SIAL giler babi….. hahahhahahhahaha

61. insan seni - November 6, 2008

tak baik tuduh norman bukan2…mungkin ini satu perangkap..cian dia..korang dlm ni kutuk je tau..korang tu tak taulagi cvamana?

62. zztop - November 6, 2008

Tabahkan hati Abby… lupakan saja, bukan nak menghasut tp klau Norman betul2 insaf atas perbuatan yang lalu perkara ini takkan berulang. Yang pastinya dia masih tak berubah & tak akan berubah. Sedarlah..mulakan hidup baru demi anak2. Kami sebagai peminat akan sentiasa mendoakan anda.

63. Khai - November 6, 2008

NORMAN n MEMEY sedang menggali kubur kerjaya mereka sebagai pelakon………….. Dah tak minat dah kat korang berdua….
JOM BOIKOT RAMAI2 DRAMA ATAU FILEM YANG DIORANG BERLAKON… Jom kita support ABBY…….
Pada mana2 produser….. fikirlah masak2 sebelum amik 2 org yang x guna menjejaskan imej artis tu daripada berlakon dalam drama atau filem anda semua….. Support lah ABBY untuk meneruskan perjuangan menyara kehidupan anak-anaknya…. nak harapkan si Norman tuh…bukannya bertanggungjawab pun…. Abby pasti berjaya… Amin!!!

64. ika - November 6, 2008

a

65. ika - November 6, 2008

dlm paper metro hr ni norman ckp nak wat solat hajat nk lembutkn hti abby..
what the f***
men2kn agama!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

66. oioioi - November 6, 2008

NORMAN & MEMEY = bOdOh + BeNgOnG + sEnGaL + bOnGoK
korang berdua ni bodoh tahap cipan……………..

67. ak bnci memey & norman - November 6, 2008

abby..ko tnggal je laki ko tu..xgune pnye jntan….memey pn bongok…(dh la nme plik)…bodo…i hete both of u….
abby..i always upport u from the abck..do wat ever u think is right…
norman jantan xgune..memey..betina xlaku..blek kpg tnam jagung la lu minah…huhuhuhu..

68. AU5 - 38thn. - November 6, 2008

Norman suda jelas mengabaikan rumahtangga nya, saat isteri lagi memerlukan nya di sisi, dia bersenang lenang dgn perempuan murahan lagi tiada harga diri. Dan Manusia yang bernama Arbaeyah@Abby mmg aku kenal sgt.

Nasehat Buat Norman..Muasabah diri, tenangkan fikiran pikir2kan la semasak2 ny..pilih di antara 2 ny..Yg suda berkorban segala2nya buat Ko selama ini ato yang baru nak menempel dgn liat kejayaan ko sekarang. Umur dah 32 tahun dah matang..fikir2 kan la dan renungkan la.

69. LD girls... - November 6, 2008

btl 2 norman ni lelaki bodoh…..x erti penggorbanan abby selama ni.abby hrp2 la bersabar….jgn cepat mengalah.

70. bragas tua - November 6, 2008

sabo la norman… depa kutok ko, takpe, depa tak faham perasaan ko, nti kawin cepat2 dgn memey …

71. s9_put - November 6, 2008

eii..meluat aku ngan jantan ni,,,mangkuk ayun betul…
hei ko ingat sikit norman,,ko jangan ingat dengan cara ko ni akan ramai yang terus sokong ko ngan minat miang tu..korang ni dalam dunia hiburan,berlakon pegang macam2 watak,,so please la jangan korang cilok mana2 babak untuk korang jadikan satu skrip untuk berlakon dikhalayak ramai…meluat tau tak..meluat…
apa yang susah sangat ko nak lepaskan abby tu..dari ko gantung dia tak bertali dengan anak2 ko makan hati ngan sikap ko..ko ingat abby tu tak der rupa ke..dan ko ingat muka ko tu hansome sangat..
dan ko mimie,,apa sangat yang ko pandang pada laki orang anak tiga masuk 4 ni hah?cuba ko pk ia jadi pada ko baru padan muka ko…macam arni rampas tunang orang la ni laki kena rampas..ko tau tak dia tu nakkan apa yang dia tak dapat buat masa sekarang dengan abby…sok lusa abby dah melahirkan baby yang cune comel tinggal la ko……BODOH LA KO,,nak jadi betina pun agak2 la…

sabo la kak abby,,,masih ada jalan untuk akak lepas dari tangan jantan sial ni..jangan makan hati sangat.atur hidup akak pelan2.jangan bagi muka kat mereka.kebaikkan bukan untuk dihargai sebegini..

72. millionaire - November 6, 2008

Hey Norman,
Just let Abby go. She’s meant for someone much more better than you.
Be a man,lah. Da sakit kan hati abby teruk2, abeh masih nak seksa dia. Please lah Norman, u’re acting too much.You’re so full of sandiwara! Let Abby go, u truly dont deserve her. Allah is fair, a cheap guy like you is meant for a cheap girl like memey. Btw, what a name! Memey? Macam name kucing. Opss..kucing kan binatang.

73. tinggalkan norman hakim - November 6, 2008

Abby,tinggalkan norman. Jangan dengar kata2 dusta dia.

74. rohaya bt mansor - November 6, 2008

Hoi, Norman bodoh..ko mmg suami xsedardiri. xguna punya jantan buat laki. xde perasaan pd anak2. semoga tuhan akan bagi balasan pd ko diatas prbuatan durjana dgn si anak kucing memey nama pun pelik hah hah…kalau ko kawin dgn memey jodoh ko xakan kekal. sbb ko laki xbrtanggungjawab. pada abby abadi tabahkan hati kerana sy tahu perasaan seorg isteri kerana sy pun penah lalui hidup derita dgn mendpt suami yg miang sperti norman. suami mcm tu elok ditinggalkan je terus buat semak fikiran je fikir2. hidup dia asyik menyusahkan bini je.

75. PuteriLilin - November 6, 2008

Aku hangin betol dengan Norman dan lelaki-lelaki yang bila nak kawin lain, kantoi dgn pompuan lain bagi alasan TAKDIR…..
Tak berdaya melawan takdir…..
Haih…… Tak tahu ke DOA boleh mengubah takdir???

76. MEMEY NAMA SI ANAK KUCING - November 6, 2008

HOI MEMEY…nama ko serupa dgn dgn kucing aku. nasib baik aku xbuang je kucing aku tu kat longkang sbb ko. nape ko kacau laki org. HOI NORMAN nape ko bodoh sgt….isteri ko dlm pantang tu sampai hati ko buat dia mcm tu. hati ko betul2 busuk le….norman ko ni mmg patut di boikot je….aku pun dah benci tgk ko berlakun..muka nmpak baik je jadi polis bila berlakun tp jahat rupanya….menangis konon sayangkan abby…dlm hati tu aku sygkan si memey kucing keparat tu…..elok ko dan kucing tu jgn berlakun lg xde sape nk tgk le…..penipu….ABBY TABAHKAN HATI SYGKAN ANAK2 JGN FIKIRKAN LELAKI XGUNA TU……BYK LG LELAKI LAIN. NORMAN TU DIA INGAT DI HENSOM SGT KE…ABBY PUN MASIH CANTIK DAN MUDA LG.

77. abah diaaa!!ayt mcm lahanat!! - November 7, 2008

“Tetapi dengan kuasa Allah, andai benarlah Memey ditakdirkan jodoh saya, saya tidak akan menolak untuk jadikan dia isteri kedua saya, tetapi saya tidak akan ceraikan Abby, kerana saya tetap sayangkan dia sampai bila-bila,”

abah diaaaaaaaaaaa!!!!!ayt mcm lahanat!!!!!bulih jln r wei!!penampaq maw????bulih kata lagu tuh..mcm haram!!!ayt2 smua style mcm bangkai..geram ngat aih aku nih..emoticon gla..hahahaha~

78. Norman hakim HIPOKRIT!! - November 7, 2008

tengkorak ko ar norman hakim!!
slame ni blakon watak baek jer..jdi bpak ar,polis ar..
upernyer laki miang!!
dulu konon x dpt idop tanpe isteri & anak2..pengsan mase lafaz talak kunun.
taik ar!!!!
hipokrit!!cam sengal lar ko…sedar ar diri sket!!
wat kejer x snonoh pastu nak wat2 baik plak..
ksian kat mimie konon..
bis tuh kat abby, isteri n ibu kat anak2 ko tu..ko x kesian ker??
eee…boleh blah ar laki sial cam ko ni!!

79. Grey - November 7, 2008

Buat Abby. Berdoa lah untuk diri sendiri dan anak anak agar diberi ketenangan dan limpah kurnia hikmah dari terjadinya peristiwa ini. Tak guna persiakan hidup demi seorang suami yang tak layak digelar suami. Teruskan perjuangan demi anak anak.
Untuk Norman…jangan hanya pandai bermain kata-kata. Sedarlah diri tu makin senja. Buat baik di balas baik… JIka benar Abby ada kelemahan kenapa tak bimbing dia? Atau cari ikitiar cara baik2? Sebaliknya tenangkan fikiran dengan betina lain… Tak tahu bersyukur …atas limpah kurnia yang Allah telah beri.
Norman Allah bukan 2 atau 3 jangan persendakan. Ingat yang baik dari NYA yang buruk tu dari kita… Doa agar ABBY diberi ketenangan.. Insyallah…

80. natasha - November 7, 2008

lelaki yang jujur tak akan berperangai macam tu. sekali dia buat dia akan buat lagi. memang harus tinggalkan jantan macam tu tak rugi apapun, seharusnya peminat semua pulaukan dia. produser pun jangan bagi job lansung kat dia, biar dia merempat. betina sundal tu pun sam. betina tak ada maruah. awal awal pagi tak tau balik rumah. tak belajar ugama ke? jangan ambik dia berlakun . suruh aje dia duduk kat lorong haji taib jual “bunga”. sesuai dengan perangai dia yang macam betina jalang atau lebih sesuai pompuan kampung jawa. for abby life must go on. buktikan kita bolih hidup tanpa dia. Yang penting besarkan anak anak sebaiknya. kalau abby balik kat dia balik abby lah orang paling bodoh dalam dunia ini.

81. jantan bebal - November 7, 2008

norman jantan bebal. kau ni kenapa lah bebal sangat. dah ada bini yang baik buat perangai. betina gatal macam tu yang kau gilakan. kalau dengan kau dia begitu mudah tak mustahil lah dengan orang lain pun dia akan mudah. nanti kau keluar pintu depan dia bawak jantan lain masuk pintu belakang. diatu baru nak mencipta nama. nak cari jalan mudah untuk popular. dia gunakan kau untuk tumpang glamour. kau pikir lah baik baik. kalau dah gila kan sangat bolih jugak tapi kau jual ajer betina tu lepas tu kau makan hasil lendir. senang kau tak payah berlakun lagi. duduk mengangkang makan hasil lendir. senang hidup kau. bodoh punya jantan.

82. baKal cikGu.. yg amat muda ~_^ - November 7, 2008

2 abby..org minat gle kat abby sjk die dlm elite ag..abby tbhkn hti mnmphi sgla dugaan ne ok..abby msh ag dlm pntg..jgn iktkn hti sgt t meroyan..org taw abby ne kuat kn smgt..dktkn dri dgn Allah dan mohon sgla petunjuk..moga kekhilafan dan kasih sayang abby pd anak2 akn menjadi senjata yang paling kuat untk mlwn memey n norman si buta tuli..ble hti lelaki suda jth cnta kli ke2 mmg sukar m’mkrkn kebaikan isterinyer..pd memey if u kawen ngn norman x mustahil norman akn wat u mcm die wat abby..abby 2 lebey cantekk dri u taw..memey u kn muda ag naper nk kaco laki orE..kemaruk sgt la u ne..bodo otak d lutut..wat norman yg rse dri die 2 ensem sgt..igtlah bkn kli ne je u wat abby cam 2..da bnyk kli..ingt kdgkala allah akan tarik semula klbhn yg u ada..bnyk2 la tgk cite pngajaran dlm astro n tibi 3 2..fikirlah what u give u’ll get back…
2 abby..kuatkn hti…setiap kesedihan abby kesedihan kmi jga..kmi setia ngn abby samaada abby jatuh or bangun..we always with u..kalo abby ditkdrkn b’cerai bina hdp bru..kuatkan smgt demi ank2.abby cantek n memiliki segalanya..mungkn abby d’tkdrkn untk lelaki yg lebey bek..sape taw kn..lupekn norman si gatai 2 ..sye syg abby jgn cedey ag k..kte doakn agr memey 2 trime pembalasan..nanti ank2 abby sume ble da bsr akn bg kesenangan pd abby..bkn pd normna..fight 4 your right..t ble mti ank2 abby 2 la harta yg ada untuk m’doakn kesejahteraan pd abby..biar aje norman 2..Allah ada melihat setiap perbuatan nya..kak abby maaf t’lalu emosi ble tgk ksdhn kak abby ne..adk ne muda ag..ayat pn tunggang t’balik..tpi adk rse la kn walaupn adk ne mda sebaya memey bajet cun 2..adk x nk laki org..meruntuhkn masjid ne b’dosa besau..bnyk la dosa yg perlu memey pikul ye..huhu..
kak abby ‘tangan yg m’hayun buaian bisa m’gegarkan dunia’..i luv u kak abby..abadi selamanya..

83. nikmj - November 7, 2008

Terkini dari Kosmo, Norman Hakim menafikan pernah berkahwin dengan memey… klik pautan ini untuk laporan tersebut https://nmjnh.wordpress.com/2008/11/07/norman-saya-tidak-pernah-bernikah-dengan-memey/

84. sis yus - November 7, 2008

Buat kaum wanita terutama Abby…. buat yang terbaik untuk diri n anak2.. wanita tidak lemah lebih2 lagi tuk lelaki bernafsu setan… Allah telah memakbulkan doa untuk orang yang teraniaya…. bangkit selepas kejadian ini dan tunjukkan bahawa Abby boleh berjaya dan Abby lau kawin lepas ni.. tayang je kat Norman tuu… bior dia jadi gila gitu…

85. resQ - November 7, 2008

sy pn lelaki gak..patut2 le..kalo awk xde anak bini wat keje xsenonoh 2kira ok gak xde sape nak marah tp ALLAH MAHA MENGETAHUI..dah memang sah xde tanggungjawab.. dh ade anak bini jaga leeee..dah jd mcm ni dh susah sgt nak selesaikan sy dh buntu..mudah2an drp kisah ini dapat kita sama2 jdkan iktibar..

86. oioioi - November 7, 2008

oi……… bragas tua…. ko pn mcm norman jgak ka? galakkn org cerai berai, dh tu kawen plak ngn pmpuan xder maruah….
lu ngn norman sma2 bodoh tahap cipan…………….

87. zyra alissa - November 7, 2008

aku sokong ko oioioi, bragas tua tu nma pun tua, merenyam sgt la tuh. elok ler ko ngn norman kongsi ler sorg skit memey (momok) tu….

88. zyra alissa - November 7, 2008

apsal gmbor katun aku sma ngn ko oioioi? emel ko sma ngn aku ker?

89. oioioi - November 7, 2008

mna sma la. tuh lain.

90. gedik - November 7, 2008

Eee…..nyampah btul aku baca statement mamat 2 dlm Harian Metro ari ni….mcm bagos2 je ……CAKAP TAK SERUPE BIKIN

91. nicedevil - November 7, 2008

hai..kak abby..suma yg terjadi ada hikmahnya..kak abby mesti kuat.&tabah…kak abby mesti teruskan hidup dan jaga anak2.. ingat kak abby…sepayah dan sesusah dalam menghadapi dugaan ada lagi yg teruk dr kak abby….
Tuk Norman,sedar lah diri tu..bawa2 la istigfar..ingat tuhan..carilah penyelesaian yg baik…fikirlah hati dan perasaan org lain..awak bukan sahaja lukakan ati kak abby malah seluruh keluarga anda termasuk juga anak2..
tuk memey..awak br jer nak msk dunia artis…saya rase awak patut cermin diri..awak tu masi muda..pikir la tuk masa depan..jauh lg perjalanan awak 2..masi sempat tuk awak nak berubah..baik awak pk balik..jgn sia2 hidup remaja..

92. saya sayang abby AND TAK NAK ABBY KEMBALI PADA NORMAN - November 7, 2008

kepada abby!!!!!!!!!
TOLONG MINTAK FASAKH DENGAN NORMAN!!!!!!!! DAYUS!!!!!!! SEORANG LELAKI ISLAM KALAU NAK KAHWIN DUA PUN,,,ATLEAST DIA AKAN CARI BINI YANG TUTUP AURAT,… JANTAN TU MEMANG DAH TAK GUNA.BANGANG SANGAT!!!! NAK BUAT LAKI LAGI KER ORANG YANG MEMPERMAINKAN AGAMA ALLAH NI? JANGAN PERCAYA CAKAP DIA.TERIMALAH HAKIKAT YANG DIA TU MATA KERANJANG DAN BUAYA DARAT. ABBY KAN DA ADA ANAK…TU PUN DA CUKUP.DIDIK MEREKA BAIK2..DOA BANYAK2 HARAP DANISH TAK IKUT JEJAK BAPAK DIA YANG SIAL TU.KALI KE DUA BOLEH BERLAKU LAGI,TAK MUSTAHIL UNTUK BERLAKU BUAT KALI KETIGA…WALLAHU…. NAUZUBILLAH KAHWIN NGAN PELAKON,,,HIDUP DALAM PENUH LAKONAN DAN DOSA!!!!!!!!!!!

93. Khai - November 7, 2008

Wei norman macam sial jer statement…… “Saya masih sayangkan abby konon….” Cakap senang ler…. masa Abby tu berpantang ada ko pedulik??? Busy konon…. tapi ada plak masa nak menggatal ngan betina syial sorang tuh…. Lagi klako bila baca statement ko yang kata minah memey tu sumber inspirasi ko…. Wei….ko kenal memey tu baru jer lagi dah lebih mengagung-agungkan dia pada bini ko si Abby tu…. Bini mana x sakit hati kalo laki dia macam perangai ko nih… Harap muka jer ensem konon…hidung kembang gak…kepala makin jendul jer (ada releven ke statement aku nih)… lantaklah aku dah bengang ngan lelaki perangai macam ko nih… Aku pun laki jugak…tapi x suka ler pulak aku bila ada lelaki macam ko nih…. Tambah plak tuh…nak buat solat hajat konon… masih nak berlakon baik…wei…time bulan pose boleh pulak tinggal serumah ngan pompuan gatal tuh???? baik ke benda nya???? Macam syialll jerk….
Bengang giler nih… Bila dah kantoi baru nak berlakon baik…Dulu masa Abby mintak cerai..bukan main meroyan lagi ko mintak rujuk..pastu janji x buat lagik…Alih-alih ko buat juga…. Macam Pan#$%$#% !!!! Dah lah Abby…jangan bagi muka lagik kat LELAKI PLAYBOY BIN KASANOVA tuh!!! Jangan maafkan dia…kalo ko terima dia lagi..lambat laun ko yang merana menanggung sengsara melayan karenah jantan syial itu….confirm dia akan buat lagik nanti…. Sbb anu dia tuh penuh dengan TUNGAU…. manjang gatal jerk…. Ish ish ish… banyak dosa aku ngutuk nih…. lantak lah….. Apapun AKU SOKONG ABBY CERAI… Hidup Abby!!! Jom kita bersatu memberi sokongan untuk Abby meneruskan hidupnya tanpa lelaki bedebah itu!!! hahahahah….. Sabarlah Abby… Allah sentiasa bersama orang yang sabar…..

94. gedik - November 7, 2008

Agaknye klau Abby jadi bercerailah…..tk sempat habis edah dh beratur lelaki isi borang permohonan utk jadi suaminye

95. ISTERI - November 7, 2008

sokong ngan khai….

kene la tu, dua2 miang…

aper2 pun abby banyak2 sabar…dia aper ada??? jap lg dia tak larat si memey ( meluat nak tulis nama perempuan nie ) mesti tggl kan dia…

masa tu la baru dia giler talak, baru buat ayat, demi anak2 konon…

96. ninie - November 8, 2008

norman mmg x sdar dr..x sggup bepisah konon.bleh bla la..
da terang la bersuluh yg dr 2 bersalah tp lg nk pertahankan dr..klu dr 2 btol2 b’tggung jwb.knape leh jd cmni..klu bdk cici 2 cantik sgt xpe la jgk..anak comey2 sggup la nk cr opmpuan lain.

97. tina - November 8, 2008

assalamualaikum..kpd semua pembaca wanita di blog ini

Berilah komen berdasarkan apa yg terbaik berlandaskan akal dan fikiran kita yg waras..dan bukan berdasarkan perasaan kewanitaan kita semata-mata….

“Memey”..mungkin insan yg paling malang yg terheret dalam dalema ini…kekeliruan dan terjerat dalam CINTA…

Siapala kita untuk merungkai makna “CINTA”

Benarla kata seperti dlm lirik lagu Yusri dan Apek dalam flim ‘LADY BOSS’

“CINTA MACAM SAMBAL BELACAN…..”

98. ANTI MEMEY N NORMAN - November 9, 2008

BAPAK MEMEY gadis murahan tu sokong dia nikah ngan NORMAN?????

Hmm…Biasalah… org kampung la katakan…. anak tu bukannya bagus sangat, x de pendidikan pun… dapat plak kahwin ngan artis yg kononnya glamer….mesti ler bukan main suka…
Artis ler katakan…. pastu kebiasaannya mentaliti pakcik-makcik kampung ni kan mesti ingat artis tu banyak duit…. padahal…hmmm no komen…
lagi satu memang ler kena terpaksa terima… yelah… dah anaknya ‘confirm’ dah kena tebuk tupai kan…… buatnya termengandung….. hmmm kalo x kahwin nanti…sapa plak nak di bin atau bintikan cucunya…. nak tak nak terima jelah menantu tu….
Tak kira la anak tu perampas laki org ke perampas binatang ke….. terima je lar…. Kalo x terima plak nanti lagi banyak susah nya…
Hambik je la laki x guna tuh….. PLAYBOY BIN KASANOVA a.k.a Nurhakim Zaidon Kemaluan Gatal……
Kalo perkahwinan tu dimulakan dengan perkara x baik… mesti xkan kekal lama punya….
Itu sekadar pendapat aku je la….. Hmmm no komen… nak terima..terima je lah pandangan aku nih….. X semestinya nak suruh korg setuju….
Lagi satu, bapak si memey gadis murahan ni…. betul ke orang kampung beri sokongan pakcik oit??? eh silap abang oit??? (bapak pun x malu perasan muda…abang konon…. wei.. Aznil yang glamer tu pun bahasakan diri dia Pak Nil…cesss) no komen…
Dia x tau padahal satu kampung mengumpat n mengutuk anak dia tuh…… depan je la buat2 baik…ye la…hidup berjiran la katakan…. belakang dia…. hmmmm a-z ngutuk jer kejanya….. Malulah sikit Bapak Memeynya….. Anak perempuan tuh dah ler banyak yg x betul…sebagai bapak..kena la tegur anak tuh…. Kalo x nanti jawab ler kat akhirat…tanggung ler dosa anak perempuan ko tuh…
..
BAPAK MEMEY X TAU MALU. BANGGA ANAK JADI PERAMPAS. X KISAH ANAK BUAT DOSA… BODOH PUNYA BAPAK…BADIGOL SOOT BIN KEPALA BANAR….

99. gedik - November 9, 2008

Memey bukan malang……umur dh 20 thn…tak kan tak reti nak pikir buruk baik, betul salah, dosa pahala kot….aku pn pernah lalui umur 20 thn gak……….dia mmg malang, kalau dia dipaksa untuk merosakkan perkahwinan org lain. Tapi kalau dh dinasihat dn diingatkn…….masih itu yg dikejar………MALANG PE KEJADAHNYE….

DAH LE 2…..YG SALAH TETAP SALAH….YG HARAM TETAP HARAM….YG DOSA TETAP DOSA…..YG PASTI YG BERSALAH WAJIB BETULKN KEADAAN…..MENGAKU…….MINTA MAAF……

NORMAN…..JGNLE BAGI ALASAN KT REPORTER KO TK BALIK RUMAH SEBAB BINI KO ASIK SERANG KO JE…..NAMPAK SGT KO LAKI X BTANGGUNGJWB TAU…..BIASALAH…KALAU DH BUAT SALAH, MESTILAH ISTERI MARAH….ISTERI YG SKRU ILANG JE YG GEMBIRA KALAU LAKI DIA BUAT HAL….KO TERIMA JE LA….DH MMG KO PUNCA MASAALAH KN….SENANGNYE KO JADI LAKI…..BINI MARAH JE TK BALIK…BINI MARAH X BLIK….CARI “BINI LAIN” UTK “SELAMATKN KO”…..PADAN PON KAPAL KO NK TERBALIK…..PATUTNYE….KO LAYAN JE ANGIN BINI KO 2…..KO ADAP DIA….DENGAR JE APA DIA NK KATA…..BIAR SAMPAI HABIS MARAH DIA…..KO KENE BAGI DIA PELUANG LEPASKN SEMUA KETIDAK PUASAN HATINYE….BARU DIA BOLEH STABIL….

.PAS 2…BILA DIA DH STABIL…..KO PUJUK DIA PELAN2…..REPAIR HATI DIA YG KO DH ROSAKKN 2 BAIK2…..BARU LE NAMENYE LAKI SEJATI……

KALAU KO TERUS2 BUAT PERANGAI LARI DR MASAALAH…..INILE JADINYE……SAMPAI BILE KO NK BIAR BINI KO 2 PENDAM RASA….AKU TAKUT BILA DH SMPAI MASA DIA TK BOLEH NK TAHAN….DIA MELETOP MCM GUNUNG BERAPI……MASA 2….MENYESAL PN X GUNE…..INGAT JIKA BERLAKU PERCERAIAN ITU NANTI……KO YG BERTANGGUNGJAWAB……BUKAN BINI KO…….KERANA KO PUNCA SEGALA MASAALAH….

100. vika belle - November 9, 2008

aku x ler benci dorg dua ne..tapi aku benci la perangai setan dorg..sepatutnya norman kena fkir..sesibuk2 mana pun..kena blek rumah..apesal nak lepak kat ofiz plak…aku heran la ngan norman ne..

kalo dh tau diri tu tak dpt jln kn tanggungjwb sebagai bapak,kenaper tak balek rumah..perbaiki la diri tu norman oyyyy…

aku pon 20 taun jugak mcm memey tu tpi apesal memey tu belagak nak melepak kat opizz…dh tau dh laki org kat situ..apesal tak balek rumah!!

stupid dumb dumb!

101. faatin - November 9, 2008

memey sundal

102. lyn.. - November 10, 2008

bismillah..moga2 ape yang bakal sy ktkn ini akan mbuka mata dan hati kpd semua insan2 yg mgikuti kisah norman,abby&memey ni..sy tidak mnyebelahi mane2 pihak..krn sy ada kisah tsendiri yang amat2 mnyerupai kisah mereka..sy pernah mlalui situasi spt abby&juga situasi memey..sy pernah btemu 1lelaki swaktu sy berumur 21thn..suami org..kami bkerja 1 pejabat..sy namakn sham..sham selalu bcerita ttg mslh rumatangganye..yg mane katanye isterinya panas baran,suka pukul,kuat mengamuk dan mcm2 lg..ceritanya yg selalu sy dgr akhirnya mbuatkn sy jatuh cinta&akhirnya kami bkahwin..tp selepas 3thn stlh kami dpt 2 org anak,sham mula jd kaki betina,setiap minggu tukar2 pompuan smpai dah dapat anak luar nikah…sy jadi panas hati bila dia balik saya tanya tp dia menafikan&sy pulak yang dikatakn dah tak bagus,tak baik dan tak sempurna..akhirnya sy menuntut fasakh setelah dia tak balik hampir setahun krn seronok sgt dgn betina lain..kesimpulannnya…masa dia asyik bcerita yg kononnya isterinya buruk perangai ada sebabnya…masa tu sham asyik bcinta dgn gro..sy pulak yang buta setuju jd isteri no 2..mane2 pompuan takkan sabar bila dapat suami mcm ni…tapi laki selalu kt isteri suka bising,mrunsingkan…tapi kena fikir juga kenapa pompuan jadi macam tu…
dalam situasi norman ni,terus-terang sy ktkn memey tak bersalah…sebabnya dia hanya mangsa dlm keadaan ni..dia jadi buta kerana cinta…tapi kalau dia yang seorang kuat,dia akan lepaskn norman…knp sy kata memey tak salah? sy dah bagitau knp sy jatuh cinta pd sham…yang salah dalam hal ni adalah abby dan norman sendiri…abby dengar gosip ttg norman…bila norman balik rumah abby bising2,marah2…norman jadi runsing…keluar tenangkan diri dan jadikan memey sbg kawan pd mulanya…dan memey seorg pompuan yg hati nye lembut dari simpati mungkin jd sayang…ksilapan yang ketara norman jadikn memey tlalu pnting shingga tak balik rumah…so norman dan abby pbaikilah kslpan masing2 dulu…memey hanyalh mangsa cinta…sy tau perasaan abby sbb sy pernah lalui keadaan tu dulu…nsht sy,kak abby kena ubah sdkt sikap dan cara kak abby bila berdepan dgn abg norman…
dan untuk memey,kalau kamu yakin dan kuat hati tinggalkan lah norman…kerana kalau esok lusa abby dan norman tetap bcerai dan kamu nikah dgn norman,kamu tetap akan dikatakn perampas dan meruntuhkan masjid org…sy pernah lalui semua ni…memang perit bila kita khilangan seorang yang kita cintai……….tapi adalah lebih perit bila orang menghina dan mjatuhkn maruah kita…..saya pernah jadi kamu,jadi saya faham perasaan kamu disaat ini………jadi untuk senua pbaca,tak perlu lah kita jadi hakim dalam kisah mereka ni…sebab kita tak tahu ape puncanya…kerana setiap yang terjadi pasti ada sesuatu………..

103. gerak khas - November 10, 2008

eee.. sakit hati betul tengok memey n norman tu. aku tengok memey bukannya cun sangat pun, muka tembam macam muka pau aje. lawa lagi abby tu. norman kau ni bengong betul lah. laki tak guna, lupa pengorbanan isteri kau tu.harap tuhan balas dekat kau.

104. mr.joseph ting - November 10, 2008

Lantak ko lah..dah namenye pun pelakon.memanglah hipokrit..
Tak payahlah korang sume ambik kisah hal diorang. sendiri tanggunglah..korang jaga hal masing2…

105. shaizwanira - November 10, 2008

to lyn..
sy x bape stuju ngan kate2 awk..even rapat camane skalipun ngan seseorg lelaki,kite ptt tau batasannye..lagik2 die dah tau yg norman 2 SUAMI ORG..kalo dah tau norman 2 byk sgt poblem,tugas ko sbagai kwn hanye utk nasihatkan die,bukan nye tmpat die MEMBUANG AIR.
ape2pon ttp slh MEMEY N NORMAN..
abby tak bsalah coz die angen sbb dpt tau yg laki die 2 ade scandal..mmg dah tggjwb seorg isteri la utk berprsaan cm2..

106. bungaros - November 10, 2008

semalam saya berjumpa rakan yang selalu lepak di starbuck area hartamas..lalu kami berborak berkenaan kisah abby n norman..tahu apa katanya dia dah tahu pasal ni lama dah coz norman n memey pernah datang ker sana waktu lebih kurang pukul 2.30am..n dia nampak tangan norman n memey berpegangan tangan di bawah meja..mungkin tindakan mereka hanya untuk mengelirukan mata public tapi tahu ker norman yang dia seorang yang sangat dikenali..cumanya pada masa tu rakan saya tu tidak mengenali memey sehinggalah kisah mereka keluar diakhbar…semalam di melodi saya dapat lihat air mata seorang lelaki tumpah untuk, kedua kalinya..tetapi dimana keinsafan yang ada pada lelaki bernama norman..dia menyatakan yang dia pandang pada sudut kemanusiaan..tetapi adakah dia memahani kata2nya itu….norman seorang pelakon yang cukup handal dengan mengeluarkan air mata lelakinya untuk meraih simpati…untuk abby teruskan hidup dgn membesarkan anak2..

107. huhu - November 10, 2008

utk lyn:

actually awak kate memey tak salah coz awak pernah jd macam dia perampas. awak amik laki org tak salah kan.. sebab tu kat memey tak salah.. awak dh rasa akibat and kesan awak amik laki org tapi still rasa tak bersalah? aper jenis manusia la awak nih. insaflaa.. nasihta la org yg sama mcm awak.. ni nak salah kan org lain… for you info: lelaki nih akan salah kan bini dia utk raih simpati. yg ko percaya wat per. ko la yg bodoh! aperla dh tahun 2008 la beb. nk simpati org check luar dalam jgn main radak jer nk jatuh cinta.. tapi tak sume laki sama. tp yg penting you check. kalo you check dulu then you takkan rasa mcm abby rasa. so jgn salahkan abby.. norman gatai.. memey gatai..

108. bb ucuk - November 10, 2008

2 lyn::.
sbnrnya klu kita kuat pndirian, kita takkan terlibat dlm kemelut ni. klu nak kata awk n memey adalah “mangsa keadaan”..pd sy itu cuma alasan nk menunjukan yg awak n memey tak bersalah. 4me klu kita dah tau dia tu suami org..kita sendiri yg patut jg batas pergaulan..salah klu smpai jatuh cinta dgn suami org..mmg salah.. so, muhasabah diri…….

109. Sebby - November 10, 2008

Aku setuju ngan korang huhu dan bb ucuk, memang memey yang salah, kalau ko tak bagi peluang noman tak rapat.
Maksiat tu 90% datang dari perempuan, Sbb tu Allah suruh kita tutp aurat dan batas segala perbuatan, pk2 kan laa..

110. gerak khas - November 10, 2008

aku tak setuju betul dengan lyn. kenapa plak memey tu tak salah! kalau dia dah tahu norman hidungn kembang tu laki orang buat ape pegi menyendel dekat norman. kau pun sama gatal macam memey dulu. PERAMPAS!

111. K.DIYANA - November 10, 2008

Salam, Norman adalah lebih baik difikirkan dan ditimbangkan pengorbanan Abby slama ini.. KESIAN LAH INSAN BERGELAR ISTERI MU ITU..

112. mashmelo - November 10, 2008

adalah satu perbuatan yang mementingkan diri sendiri klu ko refuse to let her go.. that is the only solution to lessen her burden and dissapointment.. u have been given a chance before this to change.. how do u expect to reconcile once more after u have committed the same mistake TWICE? kawen la dgn memey ye pasni. let see u akan bahagia ke x bila u dah menganiaya isteri setia u dan mengabaikan anak2.

p/s u x balik rumah sbb kerja ek? BANYAK betul drama or filem lakonan u. apesal i jarang tengok muka u kt tv ek? drama ape ni u wat smpai nak nengok anak bini pun xsempat?? cter la ckettt

113. bb ucuk - November 10, 2008

drama swasta la..dat y le kat tv xde.. tp tak sampai ending dah kena cekup..wakekeke..jahat nau aku..mintk maap lah ye…gurau je nihh..

114. SAYANG ABBY!! - November 10, 2008

KHAS BUAT NORMAN HAKIM.HARGAI APA YANG ADA DEPAN MATA.HARGAI PNGORBANAN SEORANG ISTERI.JANGAN KERANA NAFSU, ANDA BINASA.SAYA TAK SALAHKAN KEDUA-DUA PIHAK KERANA SAYA TAHU SAYA TAK LAYAK MNGHAKIMI SESIAPA, CUMA SAYA TERKILAN SEDIKIT DENGAN CARA NORMAN SELESAIKAN MASALAH.SEPATUTNYA NORMAN HAKIM SENDIRI BOLEH MEMBUKA MATA SIAPA YANG TERBAIK DALAM HIDUP.CUBA FIKIR MASA PANJANG N CUBA FIKIR ANAK-ANAK.TAK AKAN ADA ANAK-ANAK YANG INGIN KEHILANGAN IBU BAPA.WUJUDNYA IBU BARU BELUM TENTU DAPAT MEMBAHAGIAKAN ANAK-ANAK SENDIRI.BERFIKIRAN MATANGLAH SEDIKIT.MEMEY PADA PANDANGAN SAYA, TAK LAYAK UNTUK MENJADI SEORANG IBU.BUKAN KERANA BENCI, TETAPI JELAS TERPANCAR SIKAPNYA YANG DIA MEMANG TAK LAYAK.SUATU HARI NANTI NORMAN SENDIRI AKAN MENYESAL.PADA MASA ITU NORMAN NAK KEMBALI PADA ABBY PUN DAH TERLAMBAT,MENANGIS AIR MATA DARAH PUN TAK AKAN ADA RUANG UNTUK NORMAN.SAYA FAHAMI HATI SEORANG ISTERI DAN SEORANG IBU.BUAT ABBY, BANYAK2 KAN TAWAKAL.PERCAYA PADA KATA HATI.SAYA SENTIASA MENDOAKAN KEBAIKAN DAN TIADA SIAPA YANG PERLU MENGHALANG SETIAP TINDAKAN ABBY.ITU HAK ABBY DAN SAYA HORMATI KEPUTUSAN ABBY WALAUPUN IA AMAT MENYAKITKAN.TETAPI SAYA SENTIASA MENDOAKAN AGAR NORMAN HAKIM AKAN BERSAMA SEMULA DENGAN ABBY ABADI.KESERASIAN ANDA BERDUA ADA CUMA KERANA SILAP KABUR PANDANGAN MATA MEMBUAT MANUSIA MUDAH SESAT.ANDAI KATA PERPISAHAN JUA JALAN TERBAIK BUAT ANDA BERDUA..BERMAKNA TIADA MEMEY JUA DALAM HIDUP NORMAN KERNA ANDA SENDIRI MENGAKU TIADA HUBUNGAN DENGAN MEMEY.JIKA NORMAN YAKIN PEMINAT SENTIASA MENYOKONG ANDA, ANDA JUGA KENA MENYOKONG PEMINAT BAHAWA ANDA TAK AKAN BERSAMA SESIAPA.TERUTAMA MEMEY KERANA NORMAN SENDIRI MENGAKU TIADA HUBUNGAN DENGAN MEMEY.JANGAN BUAT PEMINAT TAK PERCAYA PADA KATA-KATA ANDA NORMAN..HARGAI PENGORBANAN ISTERI ANDA.SUSAH SENANG ANDA BERDUA SAHAJA YANG TAHU, DAN BAGI SAYA BUKAN MUDAH MENCIPTA BAHAGIA SEBEGITU LAMA.DAN BUKAN SENANG MENAIKKAN SEMULA TIANG YANG TELAH ROBOH.
HARGAI ABBY DAN ANAK-ANAK ANDA NORMAN.SUSAH SENANG ANDA, MEREKA SAHAJA YANG TAHU..MEMEY MASIH MUDA.MASIH BANYAK YANG DIA PERLU LALUI.JANGAN MEMBUAT KESILAPAN KEDUA..JIKA ANDA TINGGALKAN ABBY, TAK MUSTAHIL JUGA ANDA AKAN TINGGALKAN MEMEYKAN..DAN TAK MUSTAHIL JUGA MEMEY AKAN TINGGALKAN NORMAN…YELAH ORANG MUDA, DARAH MASIH PANAS, BILA DAH SEJUK NANTI HATI PUN BERUBAH..PETIK JARI JE BOLEH DAPAT, TAPI BUAT MEMEY, ANDAI KATA ANDA TIDAK BERSALAH, KENAPA BERSEMBUNYI???
KALAU ANDA NAK BERSIHKAN NAMA ANDA, BERDEPAN DENGAN ABBY DAN MEDIA..MALUNYA SAYA SEBAGAI WANITA KERANA SIKAP PEREMPUAN MUDA SEBEGINI..SEUMPAMA MEMEY MENCONTENG ARANG KE MUKA SETIAP WANITA MUDA DI MUKA BUMI INI..KERANA SIKAP ANDA, MALAH SEBAGAI ARTIS YANG MENJADI TONTONAN MASYARAKAT.FIKIRLAH SENDIRI MEMEY!!! ANDA TAK LAYAK DIHORMATI SEBAGAI ARTIS..

115. keluang - November 10, 2008

x baik jaga tepi ken orang..dosa pahala sendiri tanggung..huhuhu

116. ntah ape2 la - November 10, 2008

petikan dr kata2 Norman “Abby hadir dalam hidup saya sebagai pembakar semangat. Memey pula hadir sebagai penyelamat dalam kehidupan saya”. entah ape la yg si memey ni tau..blajar pun takat SPM je. ntah ape2 la si Norman nihh.

117. huhu - November 11, 2008

keluang nih cam poyo jer…
tak jaga tepi ken org p ar masjid.. watper lepak cni baca kes nih..
poyo nak mampus..
p terbang jauh,.. wat semak jer!

118. shaizwanira - November 11, 2008

keluang nie krabat2 memey erk? hak3..

119. huhu - November 11, 2008

aku pun rasa gitu hehehe… memey da’ keluang
kena sangat nih….

120. org simpati - November 11, 2008

kpd norman…buatlah pilihan yg terbaik…jgnlah pentingkan diri sendiri…fikirkan tentang anak2 yg msh kecil & memerlukan kasih syg norman…for memey jgn lah menggangu rumah tangga orang len…banyak lg leleki yg boleh dijadikan psgn hidup…usia memey masih muda…jgnlah mensia2 kannya…

121. chiliapi - November 11, 2008

KTE xde pe2 ngan memey klo xde pe2 xkn la nk pthan kn dia…ko 2 mmg pnipu la,da hti nk kwin 2 eee gram la aku ngan babi utan(memey norman) 2…x de spe da nk tgk mke ko rang 2 org ni blkon,BALIK KMPG TANAM JAGUNG LA,BLKON PN ORG XKN TGK PNYEEE…norman kte dia da xblk rmah slps kes khalawt ntah2 skrang tgh blan madu ngan si babi utan 2……..mntak2 ko rang akan d tmpa malapetaka yg amt dhasyat seksli smpai mkee memey xde spe yg knal sbb da jd momok,kuar ngan mke cantik pn org da xnk tngok////

122. mrs_a - November 11, 2008

salam…buat kak abby…tabahkan hati… . Allah Maha Mengetahui, Allah Maha Berkuasa…sayangi anak2..carilah rezeki untuk diri sendiri dan anak2.. moga2 diberkati rezeki yang dicari…amin.

Buat Norman … kalau betul kau sayang sangat kat kak abby dan anak2..apahal kau tak balik2..sampai kak abby cari kau, tunggu kau, kau boleh buat dek je…kalau dah sampai tahap kena tangkap khalwat.. tak perlu lah bagi alasan…kau tengah keje.. kalau tengah keje.. yang kau sembunyi dalam stor tu apahal.. kalau betul tak bersalah.. yang kau sembunyi tu apasal.. nampak sangat kau buat salah…bodoh betul le jawapan kau tu…sorri le aku tak mau tengok kau belakon lepas ni…

Buat memey… apasal pulak salahkan takdir.. yang kau menginayai diri sendiri tu apasal?..kau buat macam tu…macam kau tu tak de mak bapak.. kau ingat diorang tak malu ke.. dengan perangai buruk kau… kau ni memang jenis ‘lapar laki orang kot’…jenis betina jalang.. dengan laki orang pun kau nak sapu…boleh blah la…memang aku tak minat kau pun…

123. gedik - November 11, 2008

BETUL 2 HUHU ELOK PN KO HALAU KELUANG 2..NYEBOK JE….

124. Insan_Kerdil - November 12, 2008

Buat Memey…..

Mungkin kamu tau yang kamu telah tersilap langkah…tapi masih belum telambat. Kembalilah ke pangkal jalan. Tinggalkanlah landasan yang salah. Tinggalkan Norman. Biarlah dia kembali ke pangkuan keluarganya yang lebih memerlukannya. Mungkin, dengan itu…hati kamu akan lebih tenang, maruahmu tidak makin di jaja ke sana ke mari. Insaflah!! Sedarlah…….

Buat Norman,

Fikirlah semasak-masaknya….secara positive. memang sakit bila membaca tohmahan dan kutukan daripada manusia sekeliling…tetapi ingatlah bahawa kamu yang memulakan semua ini. Sedarlah dan kembalilah ke pangkuan isteri dan anak-anakmu yang merupakan amanah daripada ALLAH!! Pujuklah hati isteri dan anak-anakmu. memang pergaduhan akan berlaku..hati isteri mana yang suka suami curang…kamu bersabarlah!! Diam…kerana semua ini berpunca daripada kamu juga. Kalau kamu benar2 sayangkan rumahtangga kamu…mengalah dan mohon kemaafan mereka dan berubahlah!! Seorang isteri memang diciptakan untuk menghormati dan menyayangi suaminya…lambat laun hatinya akan terbuka semula tetapi kesabaran kamu yang akan menentukan sama ada kamu dapat menyelesaikan masalah ini.

Buat abby,

Harap dapat tabah mengharungi dugaan ini. Saya paham perasaan aku kerana saya juga seorang isteri dan seorang ibu. Lambat-laun norman akan sedar siapa yang terbaik untuknya…sekarang dia buta. Maaf saya katakan saya berpendapat, kalau abby masih mampu bersabar sedikit lagi demi mempertahankan kedudukan abby sebagai isteri dan masa depan anak2. Berilah satu lagi peluang kepada norman. Jika dia benar2 ikhlas, hati kamu akan terusik. Jika ditakdirkan kamu berdua masih ada peluang, cubalah memperbaiki keadaan. Anak-anak memerlukan kamu berdua. Orang lain hanya boleh berkata tetapi kamu sekeluarga yang merasai dan melaluinya. saya hanya mampu menyuarakan pendapat…terpulanglah kepada kalian!!

125. Noname - November 12, 2008

Adus…

Satu peluang lagi dude.. !!! 1 time bule terima.. 2nd time too much. Orang yang membenarkan kesilapan 2 kali berlaku ke atas dirinya adalah orang yang bodoh. Ni Zaman Millenium la dude.. kalau perempuan ade kerjaya, ada anak, divorced or widowed you can still survived. Even better than having a husband. Dah banyak berlaku dlm masyarakat kita.. Kalu dulu2 laki tondang sepak terajang bini bule tahan sbb anak, sbb tak de pendapatan sendiri, skang dah lain.. Ni nak terima balik.. isy.. Anak2 pon dah cerdik tak cam dulu.. kena ejek tak de ayah ibu.. skang zaman dah berubah.. kita ikut perubahan la dude.. tak paham2 gak manusia ni..

126. Insan_Kerdil - November 12, 2008

Terpulanglah kepada semua untuk memberi pendapat. Mungkin Noname tak setuju dengan pendapat saya. saya tak salahkan Noname. Itu pendapat saya. mungkin saya masih ikut adat lama dan fitrah manusia. Perubahan zaman saya akui…tapi akhirat sama. takde yang berubah….

127. cikminah - November 12, 2008

INI BERITA TERKINI TENTANG ABBY. NAMPAKNYA DI MEMANG KENA GILA MEROYAN. POMPUAN DALAM PANTANG MEMANG TAK BOLEH TERIMA TEKANAN, APATAH LAGI TEKANAN YANG MACAM ABBY TERIMA. INILAH KESANNYA. KESIANKAN…….?

Dengarnya… Artis cantik mula bercakap seorang diri
Oleh Normah Becok

BERDERAU darah Cik Normah apabila seorang rakan yang menghadiri sebuah anugerah baru-baru ternampak seorang artis bercakap seorang diri.

Menurut kawan Cik Normah, dua tiga orang rakannya yang lalu lalang depan artis itu beberapa kali ternampak artis ini terkumat-kamit seorang diri. Mereka perhatikan betul-betul kalau si artis bercakap menggunakan bluetooth. Apabila diamati, tidak ada p**a peralatan canggih di telinganya.

Lepas seorang demi seorang perhatikan dia untuk kepastian tetapi kata mereka gayanya bukan seperti bercakap di telefon. Nak kata bercakap dengan orang sekeliling pun tak juga sebab di sekitar artis itu memang ada orang tapi jarak mereka jauh.

Dalam duduk rancak bercerita, teman Cik Normah yang mulutnya macam murai pun menyampuk. Katanya patutlah ketika mereka sama-sama meniti laluan ke permaidani merah, dia ternampak artis itu berbicara seorang diri. Dia pun perhatikan juga orang di depan dan belakang si artis, tidak seorang pun yang menoleh kepadanya.

Cik Normah faham, dia sedang menghadapi masalah. Mungkin itu yang menyebabkan dia menghadapi gangguan mental. Kalau betullah, Cik Normah tumpang simpati. Barangkali dia memerlukan seseorang di sisi untuk berkongsi masalah dan menenangkannya.

Cik Normah bimbang perkara itu melarat. Lagipun artis itu masih lagi muda dan cantik. Kalau melarat nanti sia-sia saja hidup dia dan keluarganya. Cik Normah berharap pada keluarga terdekat artis itu, bawalah dia pergi berubat. Maklumlah apabila hidup dalam tekanan memang kita selalu melakukan tindakan di luar sedar.

128. JUN S. ALAM - November 12, 2008

DULU AKU SUKA TENGOK KO BERLAKUN TAPI SEKARANG BENNNNNNNCI SESANGAT TENGOK KO JANTAN SIAL NASIB AKU SAMA CAM ABBY. NASIB KITA LAH ABBY

129. menyampah - November 13, 2008

Tinggalkan si isteri sewaktu dia sedang hamilkan anak kau dan pada masa yg sama kau ade affair dgn wanita lain… kejam!! Perbuatan yg paling kejam! Baik kau quit from appearing on tv becoz orang semua menyampah tgk lelaki sekejam kau… orang akan hanya mengutuk dan mengkeji ko saje… sia2 aje… taubatlah!

130. asha - November 14, 2008

artis macam ni la…. kwin ceRai… popular ckit luPa diRi…. ingt la asal usul… ingat mak bapak… dah tua2 pun nak bg malu keluaRga lg… mana laH maruah anda sbg artis ni……

131. harap manusia didunia bertaubat - November 14, 2008

WEI Memey n Norman..ko ingat ko ni bakal lama idop ker..
ntah2 esok lusa kowang mati..padan muko..
xsompek ko betobat…sebenarnyer aku nak jer mencarut..tapi kang berdosa plak..beh baik tak yah…but*h la ko!!!
ak harap nak sgt ank ko dgn memey ter*ncat!!!!!!!!!!!!!!!!!
ko memey ak rase ko bukan manusia ah wei ko neh b*natang!!!
dok kat kolam jo lah!!!!
and ak rase ko x masuk U pon coz spm lingkup!!!!wakakakakakaka
ko dok umah jo lah sume cite ko kene gam!!!
klu takut dilambung ombak..jangan berumah di tepi pantai!!Si*l!!
ak pown x nak ckp lebih2 dgn korg coz korg ne bukan faham pown!!!
benci ah!!!
bla lah ko pompn sun*al!!
bencirit lah ko!!!!!!!!! norman and memey bodoh yg x masuk U 2!!!!

kepada abby jage anak2 baik2 jgn ikut perangai ayah ek
bagai kacang lupe kan kulit!!
selalu lah minta pertolongan dari ALLAH S.W.T..

132. pasrah - November 15, 2008

kepada Norman,tak teringat ke sewaktu….pengorbanan abby melahirkan anak dlm kereta… ko sendiri yang menyambut kelahiran anak ko…masa tu tak nampak ke pengorbanan isteri ko dan tak terlahir ke kasih sayang ko pada isteri ko yang sanggup mempertaruhkan nyawa demi melahirkan anak dari zuriat ko sendiri??tak bole ke ko mengimbas kembali kenangan manis & pengorbanan Abby selama bersama ko suatu ketika dulu??ko org bercinta gak kan…jgn la asyik memikirkan kemaruk dan seronoknya bercinta dgn betina lain..itu semua dugaan yg allah berikan pada ko semata utk ,menguji kesetiaan ko pada isteri & rumahtannga yg ko bina selama ini….ternyata ko seorang suami yang sgt lemah mengadapi dugaan & ujian dari Allah….

133. ann - November 15, 2008

NORMAN …ko jangan ingat muka dan batang hidung ko tu hendsom sangat ye..kalu bukan susah payah isteri ko tu…ko tak kan glamor macam ni tau.. klu benar ko akan berkawin dgn si betina sundal tu (MEMEY) minta tolonglah ..tak paya nak tunjuk glamor lagi dalam kaca tv tu…sebab semua orang dah tahu perbuatan ko tu KEJI daripada BINATANG. INSAF LAH SEBELUM KO DI INSAFKAN.

MEMEY…seronok sangat ke dengan laki orang….macam dah tak de jantan single kat luar tu yang ko nak kebas laki si ABBY tu. oi.. sedarlah diri tu sikit…ko tu bukannya lawa sangat kalau tak de makeup mungkin muka ko serupa beruk kat hutan tu.

ko tu pempuan jugak..suatu hari nanti ko akan berumah tangga dan akan beranak gak.. baru ko tahu sakitnya hati kalau laki ko di kebas orang lain. hei perempuan sundal kalaulah c bodoh norman tu akan berkahwin dgn ko.. ko jgn harap masyarakat akan suka kan ko atau jangan haraplah diri ko tu glamor macam si abby selepas berkawin laki si abby dan jangan ingat ko akan bahagia sampai mati. entah2 si norman kan dah biasa buat mcm ni..mungkin suatu hari nanti ko pun akan ditinggalkan dia jugak.. masa tu menangis darah pun tak guna tau..PERGI LAH MINTA MAAF KAT SI ABBY TU..PAS TU KO BALIK LAH KAMPUNG KO TU KEBASLAH LAKI SAPE PUN..SKRG NI KALAU DENGAR NAMA KO JE ..SAPE PUN TAK HERAN ..

134. memei yg "comel" - November 16, 2008

siannyer…aku xtau la nk ckp per…aku sndiri tgok video 2 pun mnglir airmate aku..stuju sgt ngn korg smua xcept certain of u yg sokong memek busuk n norman 2..2 kak abby,smoge tbhkn diri ngn dugaanNya..bsabo bnyk2,salu solat mtak ptnjk n ktenangan drNya…utamekn ank2..
heyy memei momok pisang!!!jg sket klakuan 2,laki org pon ko g kebas,ape dahh…malu rr..taik siot..ko 2 g jela balek kmpg tanam pisang bnyk2 dah kepingin sgt nk “pisang” laki org tu…

135. IRENA - November 16, 2008

‘Ketika di dalam kereta, Norman membuka cermin kereta tersebut sambil meminta maaf dan mencium tangan kami. Kata Norman macam mana dia nak balik rumah kalau Abby tak habis-habis menyerangnya. “Sekarang boleh tengok sendiri. Dia serang saya macam tu. Kata saya macam-macam. Macam mana saya nak balik,” luah Norman sambil menangis teresak-esak. Ada juga beberapa perkataan yang diluah Norman tetapi dia minta untuk tidak ditulis.’

NORMAN AKAN GUNAKAN KES ABBY SERANG DIA KAT LOKASI UNTUK BUKTIKAN YANG DIA BAIK DAN ABBY JAHAT…BIASALAH EGO DIA MEMANG TAK AKAN MENGAKU YANG DIA MEMANG SALAH…KESNYA DI SINI IALAH:-

1. KENAPA TAK BALIK RUMAH?
2. BINI SEDANG SARAT, TAPI SAMPAI HATI DIA SIMPAN EGO DAN HARGA DIRI DIA DAN SANGGUP BIARKAN ISTERI SIKSA SORANG2 SARAT KAT RUMAH DAN DALAM MASA SAMA MENJAGA ANAK2 YANG LAGI 2 ORANG TU SENDIRIAN? SUAMI DAN AYAH APA MACAM NI?
3. KALAU DIA KATA BALIK RUMAH ABBY ASYIK MEMBEBEL DAN MARAH2 AJA, SO KENAPA PILIH TINGGAL KAT OFFICE BERSAMA2 MEMEY??? KENAPA ADA TILAM DAN TOWEL BASAH KAT DALAM BILIK TU DAN BELAKANG KERUSI MEMEY PULAK TU? KENAPA TAK BALIK TINGGAL DENGAN ABANG DIA YANG SORANG TU? ITULAH ORANG KATA ….JANGAN DEKATI FITNAH, JADI BILA ORANG DH MULA MENGATA MENGUMPAT SALAH SENDIRILAH SEBAB SENDIRI YANG CARI PASAL…
4. KENAPA PILIH MEMEY (SI BUDAK MENTAH YANG KONONYA CANTIK WITH BRAIN) UNTUK CERITA MASALAH? KENAPA TAK CERITA MASALAH PADA ABANG ATAU KAWAN LELAKI?…SO COINCIDENT LA…..PANDAI CIPTA ALASAN…
5. SI MEMEY TU PULAK KENAPA KELUAR DARI RUMAH DARLING? KATA ADA MASALAH….SO SAYA BERANGGAPAN YANG MASALAHNYA IALAH…TAK DAPAT BEBAS SEBAB MAYBE DARLING OBJECT HUBUNGAN DGN NORMAN DAN KEEP MEMBEBEL JADI LEBIH KURANG SAMALAH JUGAK ALASAN DGN SI NORMAN…TAK TAHAN BEBELAN JADI KELUAR RUMAH…KALAU NAK TINGGAL SENDIRI PUN KENAPA PILIH OFFICE NORMAN?????? KENAPA TAK SEWA SENDIRI KAT LUAR??? BANYAK RUMAH SEWA KAT LUAR TU…JGN CKAP TAK MAMPU…DUIT LAKONAN TAKKAN HABIS DOK BERSERONOK KOT…ATAU SAYA RAYA MAYBE SEBAB KLAU DOK LUAR NANTI NORMAN NAK DATANG SUSAH ATAU BILA KENA TANGKAP MESTI TAKADA ALASAN NAK KASI KAN…KANTOI LA…TAPI KALAU DOK KAT OFFICE NORMAN SO BILA KENA TANGKAP MESTI ADA ALASAN NAK KASI…ALASANNYA IALAH….JENG JENG JENG…BARU LEPAS MEETING, SO BANYAK KERJA PENDING…BANYAK MASALAH NAK KENA SETTLE…ETC…TAPI BUKTI TIDAK BOLEH MENIDAKKAN…TILAM DAN TOWEL DAN JUGAK TUHAN JADI SAKSI…

TAPI SAYA PELIK LA SATU BENDA…SAYA PUN ORANG JOHOR…TAPI MASA TIME UMUR SAYA MCM MEMEY SUSAH UNTUK SAYA DILEPASKAN ENJOY MACAM TU AJA…BILA SAYA KEJE KAT KL NI PUN ..SAYA DISYARATKAN UNTUK TINGGAL DGN KAKAK SAYA….YELAH TAKUT TERJEBAT MACAM2 HAL…TAPI MAK BAPAK SI MEMEY NI PELIK LA JUGAK…KATA BAPAK MEMEY SETIAP HARI PAGI PETANG SIANG MALAM MEMEY DOK CAL MAK DIA…TAKKAN TAK TAHU KESUSAHAN ANAK DIA…KALAU MAK DAN BAPAK SAYA SIANG2 LAGI SIAP CARIKAN RUMAH UNTUK ANAK DIA…TAPI ENTAHLAH…MUNGKIN MAK BAPAK MODEN KOT…SETAKAT KEBAS LAKI ORANG SMALL MATTER…SETAKAT KENA TANGKAP KHALWAT SMALL MATTER…PALING2 SENANG KAHWIN…CEPAT DAPAT KAHWIN…

136. fislyana_88 - November 17, 2008

norman..norman…permata yang ada depan mata tak nak hargai…kaca jugak yang nak di kejar…jangan menyesal sudah..tak fikir ke anak2..mentang-mentang la dah terkenal..tue cume sementara la norman..

137. aku - November 18, 2008

satu jer aku nak cakap ngan jantan nih, norman sial norman sial norman memang jantan sial!!!

138. a an - November 19, 2008

g mampus la memey tu!!!perosak rumah tangga orang!sedarla cket norman!isteri ko dah cukup bagus & pakej untuk jadi sorang isteri!tapi ko nak gak kat betina tak sedar diri!tak matang!!bini ko tu lawa tp ko g cari betina yang kalo tak jadi artis memang bapok hudoh!harapkan makeup je 40 inci!dahla perangai buruk!!ilmu takde!mana lebihnya betina macam tu!!kalo ko nak sangat bni 2,paling tak cari yang lebih dari bni sekarang ni!rabun ke buta ko ni!

139. Xmen - November 20, 2008

Komen tu komen juga. Biasanya orang memang seronok mengata dan meluahkan seribu nasihat berguna kepada insan yang sedang dilanda masalah mcm norman dan memey. Inilah kehidupan bila menekan.. tekan terus, x hirau keadaan org lain. ingatlah esok kita x tau.. mana tau kita pula yg kene.. so, jangan keterlaluan menjatuhkan air muka orang. jadilah sederhana..

140. gedik - November 20, 2008

Xmen….ko x prasan ke?cuba ko prati betul2 rentetan peristiwa sebelum, semasa n selepas tangkapan, n statement2 yg dibuat oleh norman, memey, bapak memey, mak memey, n abby sendiri. dlm hal ni bkn norman n memey yg sdg dilanda masalah. Yg sdg dilanda masaalah ialah abby n anak2nya. norman laki curang n memey haiwan perosak ni sebenarnya pencetus masalah. Mrk create masalah buat abby n anak2nya….mrk dh bunuh jiwa insan2 yg x berdosa tau…

Bkn masy yg mnjatuhkn air muka norman n memey. Sbaliknya mrk dgn sukarela mnjatuhkn air muka/maruah sndri dgn mnjerumuskn diri mrk kedlm kancah yg x bermoral, x berperikemanusiaan, melanggar hukum agama, merosakkn keharmonian institusi kekeluargaan.

Bila masy meluahkn prasaan n pendapat yg menghentam 2 org ni….sebenarnya ada kebaikan. Mudahan org lain yg berangan2 nak ikut jejak 2 org ni akan berfikir 1 juta x sblm mrk proceed dgn angan2 jahat mereka 2.dpt mengurangkan gejala tak bermaruah 2…

141. mar - December 3, 2008

woi norman!!!!ko ne memang jantan tak tahu untung!!!dala bini berkorban semuanye untuk ko..kalau ko tahu ati bini ko lembut tapi kenape ko masih sanggup lukakan hati seorang ibu yang da melahirkan zuriat ko!!!konon tak boleh idup tanpe anak2 pergi mampusla…kak abby kalau kak abby pandai bagi anak2 dia pada dia baru ia tau sape sebenarnye lebih bermakne dan beri jantan 2 inspirasi dalam idup dia selama ne..lainla selama ne kak abby dok umah goyang kaki tunggu duit dia…dasar jantan tak tahu diri….selagi kak abby jaga anak2 dia,dia senang ati pergi menyundal dgan betine mgelemyam 2 sedangkan kak abby jaga anak2 dia berkrban tuk anak2.biar dia tegok betine yang bagi dia sumber inspirasi 2 boleh dak jaga anak2 dia sebaik mane kak abby jaga selame ne…

142. qiszeq - December 4, 2008

Tolong sikit lah norman! patutlah c Abby bt mcm tu kat engkau. Padan ngan muka engkau yg x handsome tu! kalau dah ada niat nak kawin lain, buatlah cara elok. atleast, c abby boleh terima dgn tenang. ni tak, sampai dah kena cekup baru nak gelabah sakan. Engkau cerai je c Abby tu. Jgn engkau seksa dia lg. Dah cukup apa yg kau bt ngan Abby. Ha, pergilah kawin ngan c Memey yg tak seberapa tu. Kita tengok sampai bila boleh TAHAN!
Utk pempuan x sedar diri tu (Memey), ingat ye apa yg kita bt (yg tak elok-ganggu rmh tangga org) akan ALLAH bayar CASH jugak nnt!

143. nikmj - December 4, 2008

Dengar khabar Memey dan Norman nak nikah sebelum AidilAdha… betul ke?

144. kolopis - December 4, 2008

besaklah….mcm2 terjadi kt dalam dunia ni..ada gi yg lbh teruk ….tp disebabkan abby n norman is a actor n actress..thats why la crita mreka mndapat pblisiti rite….huhuhu…whatever it is abby u have to face it ok…to norman smoga berbahagia la hendaknya….saya tak sabar sangat nak tengok kesudahan cerita 2 mangkuk hayun yang akan mendirikan rumah tangga ni….

145. blank.... - December 14, 2008

kalo ko syag abby, knape x berusaha nak mnafikan sume nie..knape si memey 2uh x leh bgi komen….sbb apew??tkut jwpan die laen drpd apew y ko ckp ke norman…. sume pnjelsan ko bleh menunjukkn y ko x sdaye upaya nafikan sume nie.. dan memey pula,klo ko adew maruah diri dan x nk roskkan umah tangga org, ko akn cube nafikn.. nmpk mcm ko ske jew deorg nak bercerai..insaf lar….org len kne tgkp khalwat klu x wat, deorg mlu n cbe nafikn…
normn ckp rayer kedua x dpt beraya ngan family coz dah start berlakon.. tbe2 ble wrtwan tnye agi, ko ckp ko mlawat mak n ayah ko sakit… mne 1 btol??

146. angah talib - January 11, 2009

agak2 ada ke org nak ambik depa berdua ni berlakon? tak berlakon pun orang dah jelek, inikan pula tayangan durasi sejam.

lantaklah.

147. Anti ISRAEL, MEMEK & NORMAN - January 20, 2009

kEPAL b*t*h Norman masih sayang bini! Memang P*k*M*k punya norman sama jer dengan memey! Aku dan kengkawan aku satu ofis dah sepakat boikot segalanya tentang depa dua nih! termasuk mana2 producer yg berani amik depa beranila tanggung rugi.
Memang betul2 makhluk tak sedar diri.. PENGKHIANAT AMANAH! Sama bangang dengan keluarga deorang. Pegi mampos! Pada norman nasihat aku lebih baik ko balik kampung tak pun dok kat felda bukak warung jual Kopi Jantan baru leh joint venture ngan org2 tua kutuk dalam felda mana nak berbini 4 tu.
Pada memek suhaiza pulak adalah lebih baik balik felda jaga lembu sama kerbau. Itu profession yang sesuai dgn kau sundal! Lagipun dah berapa lama ayam sama babi kt kandang yg family memek bela tak bagi makan? Boooooooooooo sama memek ngan norman SHAMELESS Bastard Moroonnnnn! STUPID DUMB & DUMberer AS*Hole Couple Of The Year 2008-2009 – Memek & Norman Fu*K As*Hole Couple!

148. Anti ISRAEL, MEMEK & NORMAN - January 20, 2009

Siapa cakap Norman hensem? Ptuih harkfhhh ptuih muka macam ba*i hutan adala…
Dulu dengan bini cukup dah jadi pembohong besar. Tapi rupanya semakin lama semakin kuat Pembohong Norman ngan memek. Masyarakat punnak diputarbelitkan. Cakap manis macam gampang anak haram ko norman! Aku kalau depa nilalu mau norman makan kasut aku ngan memey. Memang sial laa depa dua nih… buat kerja haram perangai dah telah gampang… err memek tu silap aribulan anak gampang apa? sebab mak & ayah dia tak ajar bab haq org jangan diambil. Bodoh selenga punya memek.
Amboi kemain tuu pg mahkamah pakai sedondon hitam putih. Aik memek sempat lagi ek tempah baju kat felda rm30 yeee… huhuhhu dasar perempuan murahan pegi mampos laa ko dua ekor! Anak haram tul tak mengaku salah… nak pakai peguam lak…. aku cabar laa peguam bodoh mana nak amik kes deorang memang aku tibai. Sure peguam periuk nasik nih… jangan pertahan org yang bersalah tak pasal sama bangang jer mcm kerbau dua ekor nih! Haram punya Norman ngan Memek!

149. Anti ISRAEL, MEMEK & NORMAN - January 20, 2009

ESPECIALLY YG MENYOKONG ATAU CUBA@ NAK MENYOKONG MEMEK & NORMAN LAHABAU.

1. MEMEK & NORMAN LAHANAT DAH DIBANNED/BOIKOT/DIPULAU/DIJAUHI sejauh2nya JIJIK MENGALAHKAN AIDS, KUSTA MAHUPUN NAJIS BABI DAN ANJING.

2. KESALAHAN :
1. BERKHALWAT/RINGAN2/BERZINA/MELAKUKAN PERSETUBUHAN HARAM & SEUMPAMANYA.
2. MENGABAIKAN TANGGUNGJAWAB PADA ISTERI DAN MASYARAKAT SERTA PEMINAT. DENGAN TUHAN LAGI LAAA JAUH TAH TAH KAFIR DAH APA.
3. MEMEK JUGA BERSALAH TAKKAN OTAK LETAK KAT LUBANG JUBUR TAK BOLEH FIKIR BAHAYA BERMAIN API MANCIS SEBAB BOLEH TERBAKAR IBARAT KECIL JD KAWAN BESAR JD LAWAN. CINTA BUTA? FUCK OFF LAAA MEMEY BUDAK UMUR 8 TAHUN PUN DAH PANDAI MELANCAP. CAKAP NK BG REASON LAIN KALI GUNA KEPALA HOTAK TU.
4. IBU BAPA MEMEK TERUS TERANG AKU CAKAP BETAPA BANGANG DAN BODOH. SAH SAH TIME JIMAK MAIN LIWAT TU YG DAPAT MEMEK NIH. PERANGAI MACAM NAJIS. NASIB TAK JULING JER MEMEK NIH. LAGI BAGI SOKONGAN BUKAN NAK TEGUR. BODOH PUNYA FAMILY MEMEK. DOK KAT FELDA BUAT PERANGAI MACAM AMERICAN BOLEH JALAN LAAAA. LAIN KALI KALAU DAH SAKAI TU SAKAI LAA JUGAK…. BODOOOO!

5. PADA YANG BAKAL MENYOKONG MEMEK NGAN NORMAN TERMASUK PEMINAT BAHALOL LAGI JAHILLIYAH TERMASUK BAKAL PEGUAMBELA KORANG PUN SAMA MACAM TAIK! NORMAN NGAN MEMEK MACAM KEPALA TAIK…

6. BOIKOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

150. Angel - February 24, 2009

Laki tak sedar diri bila dah senang sikit mulalah buat perangai pergorbanan yang dilakukan olrh si isteri dipandang sepi aje. Pulak tu ada ke patut orang yang bertahun tahun hidup bersama tak dijaga maruahnya tapi betina keparat yg baru jumpa ditatang bagai minyak yang penuh. Memang dasar lelaki keparat. Memang patutnya dah lama si Abby terajang mamat ni keluar.Macam SAMPAH!!!

151. MRS MEHDY - July 27, 2009

KHAS UNTUK PARA ISTERI : TIPS UNTUK MENYELAMATKAN RUMAHTANGGA ANDA DARIPADA GANGGUAN PEREMPUAN JALANG SEPERTI MEMEY SUHAIZA

1. Jika anda dapati suami anda mempunyai perhubungan luar , anda haruslah memaafkan suami anda dan menerimanya seadanya.Jika anda ada terfikir untuk menamatkan perhubungan anda sebagai suami -isteri , berfikirlah lagi . Jangan disebabkan keegoaan anda untuk tidak memaafkan suami anda , emosi anak-anak anda menderita disebabkan penceraian ibubapa mereka.Jangan sesekali mengalah dengan bertindak memohon cerai daripada suami . Jika anda berbuat begitu , anda sudah kalah . Sentiasalah memaafkan suami anda.Jadilah seperti Hillary Clinton , Wan Azizah Wan Ismail dan juga isteri kepada Datuk Chua Soi Lek.Suami anda juga manusia biasa , yang tidak pernah lari dari lakukan kesilapan .

2.Dalam masa yang sama , cari bukti mengenai perhubungan luar suami anda . Cari identiti si perempuan pengacau itu ( gambar , nama benar , dll .. ).Carilah sebanyak mungkin ekshibit yang boleh membuktikan wujudnya perselingkuhan di antara suami anda dan perempuan murah itu.Jika bukti sms semua telah terpadam , anda jangan bimbang . Ini kerana anda masih boleh dapatkan rekod panggilan/sms daripada service provider iaitu celcom/digi/maxis dll .. ( dalam hal ini anda hendaklah buat laporan polis dahulu )

3.Jika anda beragama Islam , pergilah ke bahagian penguatkuasa , anda boleh melaporkan kepada mereka bahawa ada pihak yang cuba mengganggu gugat rumahtanga anda.pihak yang berkenaan boleh didakwa dan dihukum penjara jika didapati bersalah ..

DAN , ANDA TAMPAR SAJA PEREMPUAN ITU KALAU BERPELUANG BERSEMUKA . JIKA DIA LAPORKAN PADA POLIS , ANDA JUGA BOLEH BUAT LAPORAN POLIS BAHAWA DIA MENGGANGGU RUMAHTANGGA ANDA !!! MALAH ANDALAH YANG LEBIH BERHAK KERANA ANDA MEMPUNYAI DOKUMEN PERKAHWINAN YANG SAH . SELAGI ANDA BELUM SAH BERCERAI , ANDA ANDALAH ISTERI YANG SAH DAN ANDA BERHAK UNTUK MENGHALANG PIHAK KETIGA DARIPADA MENGGANGGU PASANGAN ANDA .

152. rose - December 15, 2010

Aku dah cukup meluat dgn norman dan memey ni. Memey tak sedar diri tu siap dgn statement nak ‘kongsi kebahagian dgn orang luar ‘ konon tentang pertunangannya dgn norman. Apa.. memey ingat orang minat dan suka dgn diakah?. Nak muntah tgok muka memey tu adalah.! Ni penerbit2 drama dan filem pun tak faham2 kehendak masyarakat..Orang dah benci sakan dan muntah tgok muka memeh dan norman dalam tv…masih juga ada yang ditayangkan..Aku klu tgok je muka memeh dlm tv tu ..terus tukar channel atau tgok video lagi bagus. Semuga kerjaya Norman dan memey dlm seni akan terkubur sampai keakhir hayat mereka.Semuga norman hakim dan memey suhaiza akan hidup merempat dan tak dapat cari makan kerana ketulahan dengan Abby abadi..Ingat balasan terhadap pengkhianatan terhadap orang lain akan dapat balasan cash di dunia..Balasan di akhirat belum dikira lagi..! Kepada abby banyak2 bersabar..dan kalau ada jodoh lain laki pilihlah lelaki yang tak mcm norman.

153. mantoba - March 18, 2012

jika abby sudi kat aku best gak gerammm giler aku kat dia…

154. sharifa - October 25, 2012

wei! ingat la kat anak2 ko tu.. ntah ape masalah ko gdn abby tp jgn jadikan anak2 tu sbg mangsa keadaan.. ak pn dh kena byak dgn suami aku tu!! tggu masa je jantan tu..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • %d bloggers like this: