jump to navigation

Mawi – Ekin hadir kursus kahwin diPutrajaya November 5, 2008

Posted by nikmj in Entertainment, Mawi, news.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

 

Mawi dan Ekin ketika menghadiri kursus pra perkahwinan di Masjid Putrajaya yang akan disiarkan di Saluran Astro Oasis. -foto Utusan

PUTRAJAYA: Kursus perkahwinan di Masjid Putrajaya mencatatkan ‘debaran’ pertama bakal pengantin Mawi dan teman wanitanya Ekin.

Bertempat di Masjid Putrajaya, pasangan yang sedang hangat bercinta itu dilihat sama-sama menghadiri kursus perkahwinan hampir satu hari bermula dari 8 pagi hingga 10.30 malam.


 

Sementelah pihak Astro telah mendapat hak eksklusif untuk membuat liputan khas perkahwinan anak didik istimewanya itu, ramai yang ternanti-nanti bagaimanakah bentuk buah tangan yang akan ditampilkan.

Yang pasti, rakaman kursus kahwin Juara Akademi Fantasia musim ketiga ini, akan disiarkan pada tiga hari berturut-turut dalam tiga bahagian bermula pada 17 Disember.

Sebagai penyiar rasmi majlis perkahwinan Mawi-Ekin yang dijadualkan berlangsung pada 20 Disember ini, di masjid di Johor Bharu, Astro begitu komited untuk memberi yang terbaik untuk tatapan peminat Mawi dan peminat Astro amnya.

Bermula dengan siaran langsung pengumuman khas Mawi mengenai tarikh pernikahannya pada 21 Oktober lalu bertempat di Palace of the Golden Horses, Seri Kembangan yang mana ke udara secara langsung di saluran Awani (Saluran 501), Astro telah menyusun banyak lagi program istimewa sempena majlis itu akan menyusul kemudian.

Antaranya majlis pernikahan, majlis resepsi, dokumentari khas kisah cinta Mawi-Ekin dan majlis resepsi istimewa.

Program-program ini disiarkan melalui tiga saluran iaitu Oasis, Ria serta Prima.

Mawi sendiri terlibat dalam perbincangan dan memberikan idea seperti penetapan tarikh serta konsep.

Difahamkan, krew Astro telah pun turun ke Kulai dan Johor Bahru baru-baru ini untuk membuat rakaman khas program pra-perkahwinan pasangan sensasi itu. Mereka sudah bertemu keluarga kedua-dua pihak untuk membuat rakaman dan wawancara eksklusif.

Program-program istimewa Astro sempena pernikahan Mawi-Ekin.

– 17 Disember 2008 (Rabu) – 9.30 malam Astro Oasis (Saluran 106) Kursus kahwin Mawi-Ekin (Bhg 1)

18 Disember 2008 (Khamis) – 9.30 malam Astro Oasis (Saluran 106) Kursus kahwin Mawi-Ekin (bahagian 2)

– 19 Disember 2008 (Jumaat) – 9.30 malam Astro Oasis (Saluran 106) Kursus kahwin Mawi-Ekin (bahagian 3)

– 20 Disember 2008 (Sabtu) – 11 pagi Astro Oasis (Saluran 106) Siaran langsung majlis pernikahan Mawi-Ekin

– 28 Disember 2008 (Ahad) – 11 pagi hingga 6 petang Astro Prima (Saluran 105) Siaran langsung majlis resepsi keluarga Mawi dari Felda Taib Andak, Johor Dokumentari kisah cinta Mawi-Ekin

– 11 Januari 2009 (Ahad) – 6 petang Astro Ria (Saluran 104) Dokumentari persiapan persandingan Mawi-Ekin

 

Comments»

1. MK_odie - November 5, 2008

sem0ga bahagia hendaknya
.
.
.
.
amin

2. ain - November 5, 2008

bestnyer…..
tahniah……

3. Ajah - November 5, 2008

semoga dipanjangkan jodoh dan berbahagia selalu




amin..amin… amin….

4. angelika - November 5, 2008

ape ni?
nk kwin pn heboh 1 mlaysia ke?
smpai nk tnjuk kad kwin pn msuk paper?
sape la ko 2 mawi..
dh la lpa dri..
mninggi dri lak..
aku bkn nk kta pe..
ko 2 org dok ckp ‘alim’ pn nk nunjuk2 cm2..
ank raja nk kwin pn xtnjuk cm2..
alahai malangnye sape yg sokong ko ni..
mayb diorg sume dh kna pukau..
bwk insaf2lh..

5. im a gurl - November 5, 2008

alamak ai ko ni mawi….
nk kawin pn 1 malaysia kecoh… bangga diri… da lar lupe diri…
ko jgn lupe, 1 masa dulu ko pnh kecewakan ati seseorang, x mustahil hdp ko akn bahagia dgn pmpuan ni….

lagi 1, ko kena ingat…. diri ko 2 sape sbnrner….
sedar2lar….

6. Ennairam - November 6, 2008

by the way..ada sesiapa tau tak diorang ni gi kursus kahwin kat Masjid Putrajaya under company ape ek? Cause I heard its only 1 whole day…(instead of 2 days) macam tempat2 lain….

7. taurus - November 6, 2008

kursus kwn pun nk hboh2 gak ke!

8. taurus - November 6, 2008

hai mawi,ekin macam tak sabar je nak kwin!ekin kapel ngan mawi baru pakai tudung,sebelum ini tudung entah ke mana…jangan nak pura2 pakai tudung le ekin…

9. alinN - November 6, 2008

tahniah mawi n ikin..I doakan smoga berbahagia hingga ke akhir hayat…amin..

10. ~Nurul~ - November 6, 2008

xsbar nak tgk mawi n ikin disatukan…

11. imah - November 6, 2008

aku tengok ekin ni macam dah lebih2 pulak. Sedarlah rata-rata org. diluar sana bila bercerita tentang ekin dg mawi semuanya pandang negativ . tak ada pun setakat ini yang positif. Harus ingat setiap kata itu adalah doa. Kalau semuanya dah memperkatakan yang tak baik tentang perampuan ini aku tak tahulah . naik takut pula aku mendengarnya.

12. Ompong; - November 7, 2008

Kang Mawi: Semoga anda dapat menyebut bait bait dalam akad NIKAH dgn lancar. Nnti bila kenduri jgn lupa jiran2.Lpas kawin jalan jalanlah ke umah jiran.Kalau x nnti di kata orang sombong pulak. Ojo kelalen sedulur mu nang Ayer Manis 2.Jengok2lh Waknya yg dah uzur tu. Semoga Hidup anda berdua berbahagia dan d berkati oleh Allah SWT.

13. MuTiaRa PutEh - November 7, 2008

Mawi+Ekin=Oklah tUe
KaMi DoAkAn yG tErBaiK jEr.
jAgA EkiN bEbAik yEr. JgN uLaNgi sEjaRaH duLu..

14. shaizwanira - November 7, 2008

aduyaiiii..nyampah tol aku ngan si nenek kbayan nie..xde ppuan len ke nak di buat bini?ko dh kene bomoh la 2 mawi oii..cube ko tanye sjarah ppuan nie,,huhuhuh..ko 2 kan kira alim ar gak,,tp..x kan la ko piley ppuan nie?aduyaiiii..ko nie mawi byk tpesong ar since pemes..n ko pk sket,ekin br skrg pemes..dulu,,name die pon ssah org nk sbot..die nak tumpang pemes ko la 2..amek cara mudah!eh ekin oi..jgn hipokrit dgn prubahan ko btudung..btudung smata2 utk mnambat atie mawi,,mawi 2 pon tolol…ppuann mcm nie nak jadikkan bini?pk la sket mawii..ppuan mcm nie ke yg arwah ayah ko suke?aku ase kalo arwah ayah ko ade lg,,die pun membantah..tp dsbbkan ko 2 memilih rupa dr budi pekerti,tserah ko la..idop ko,,harta ko,n diri ko..tp ingat,pminat ko ramai yg tak suka psl nie,n ramai yg doa kesusahan ko…aku arap khadiran ekin dlm diri ko..akan menjatuhkan ko dalam arena industri malaysia..n ko leh packing brg alik kulai..huhuhu..keje felda atau kmbali pd keje lame ko dulu 2..ha..time 2.ekin pun akan mule brubah atie..hahaha..

15. anie - November 7, 2008

aku ni bkn la minat sgt kt mawi ni… tp, bl pikir2,ssh gak jd artis ek… x bg th, nnt kt kawin senyap2.. bg th pun salah…
ini lah peminat fanatik dan sebalik nyer prangai….
heheheeeeee..
jgn mrh…!!!!

16. Noname - November 11, 2008

aku heran la.. nape si ekin tu suke sangat mekap tebal2 pas tu pakai contact lens kaler maler.. ingat lawa la tuh.. hai cik adik oii.. bukan suma mata bule pakai contact lens.. nanti jadik FREAK!!!
Eh,shaizwanira, mmg cam tu la ..selalu nice guy dapat bitch girl.. pelik tol.. tak bukak2 lagi mata si mawi ni.. setakat buat mak dia gelak, Raja Lawak pon bule..

17. fira - November 20, 2008

Salam,

Kite tak tau ape yg tersirat di hati mereka, kalu dah jodoh mrk, biarkan lah, doakan aje yg terbaik. rezeki manusia tak leh nak duga, Hanya Allah swt yg tau..Jgn la kita menghina manusia lain sedangkan kite sendiri tidak la PERFECT! Thx

18. crazy - November 29, 2008

buat mawi dan ekin tahniah atas perkawinan yang bakal berlangsung.tapi jangan lah terlalu taksub dengan perkawinan yang tahap A sangat..buat yang wajib jek..xrase membazir ker..kan boleh tlg yang lebih memerlukan kan lagi bgs..walau dapat suponser yang byk xyah tambah2kan membazir.ingat dari mane asal kita dulu.

19. pieqa_jay bee - November 29, 2008

selamat pengatin baru…
semoga b’bhgia 4ever…

20. aisyah_gig - December 10, 2008

hrp mawi dan ekin berbahagia selalu..yew

21. nur fazrena - December 11, 2008

semoga mawi n ekin bahagia ke ank cucu

22. edora - December 14, 2008

aku frust gila mawi ni kawin…..rasa masa tak selamat je…tapi aku doa yang baik2 je..siaran langsung tu…macamna juara…macam tu la juga akhirnya…harap yang terbaik dari Allah SWT

23. ryana - December 15, 2008

Susah jadi orang glamer…

24. syarmia - December 16, 2008

selamat berbahagia tuk mawi n ekin

25. HASIF - December 20, 2008

semoga berkekalan ke anak cucu

26. Nance - December 22, 2008

Mawi Ekin, Your Wedding of the year – nanti in one or 2 years Cerai of the year. Anyway Tahniah.

27. Babe - December 22, 2008

korang tu la yg bawak byk insaf septtnye… bkn nye artis tu kacau hdp korang pun..
korang yg septtnye sedar diri. mengata org je lebih..
mcm lah diri sendiri tu lebih baik dr diaorg tue.
aku ni tak mane pun suka kat 2 org tu pun tak mengata sal diaorg…
nak advise peminat mawi tp sendiri lg byk buat dose…..hahaha
Don’t judge a book by its cover and Learn from mistake.

28. twilightzozo - December 22, 2008

shaizwanira..ske ati mawi la dy nk kwen ngn sape pon,,yg ko skit ati sgt tu npe?? jelez ke..
kot ye pon ekin tu bomoh si mawi tu..bia je la..ko nk sebok wtpe..dy bkn kco idop ko pon,, ingt,,allah xkn mkbulkn doa ntok jatohkn org laen..doakn kesushn mawi..tah pape je..ckp cm xtau nk pikir..
bia je diorg tu..dy xkco kite pon.. bhgie ke..xke..bia dy yg tanggung..dy yg pilih..kalo dy dh decide pilih ekin,,mgkin lbih knl ekin dr public..stkat dgr2 gosip..pkir bueuk pdl ekin tu..ape yg kite dpt..bkn leh kye rye cm si mawi tu pon kn…
bia je la eyh..xyh nk skit2 ati..ina pon dh hgie skng..dh ade jodoh sndri..dh ade ank pon,,xyh la kecoh2..okeyh??

29. miss whatever_meera - December 23, 2008

2 u all,smoge bahgia hngge akhir hyt k!bia la dowg nk ckp ape pn,allah dh ttp kn ni rezeki u all..tahniah..yg kowg nk kutuk2 psgn ni wtpe???buang mase jerk…lbh baek amek wuduk,bentang sejadah,n solat taubat byk2…bwk2 ler insaf..korg dok kutuk2 cm la korg 2 bgs sgt…yg doakan 1 or 2 year becerai,silap2 ko yg cerai…sbgi ank kelahiran johor,meera support whtever mawi nekin buat aslkn bnd 2 baek….from me with love -meera-

30. fb - December 23, 2008

semoga kekal hingga akhir hayat mawi@ekin….. i love u so much muaaaahhhhhhh

31. NINA_SWEET. - January 4, 2009

askom….. selamat pengantin baru 2 mawi@ekin semoga bahgia hingga akhir hayat. I LOVE YOU….. NANTIKALAU ADA MASA LAPANG HANTAR IEH GAMBO SAYE.

DARIPADA:FAMILY &NINA

32. rin - January 9, 2009

salam…. moga kekal ke akhir hayat. tahniah

33. firman - April 2, 2009

Selamat menempuh hidup baru, kekal selamanya. Amin

Semoga menjadi kel;uarga sakinah mawadah warahmah

maenlah ke Bandung


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • %d bloggers like this: