jump to navigation

Isu dakwat pilihanraya : Nazri – Tiada tindakan akan diambil keatas mereka yang terlibat October 14, 2008

Posted by nikmj in General, National, news, Politics.
Tags: , , , , ,
trackback

Kenyataan dari Menteri diJabatan Perdana Menteri dari Parlimen semalam mengatakan tiada tindakan akan diambil keatas mereka yang membuat laporan polis palsu tentang isu dakwat hitam pilihanraya. 

Nazri also told Loh Gwo Burne (PKR – Kelana Jaya) that no action would be taken against those who had lodged police reports saying that indelible ink was being smuggled into the country during the last general election.

“This is because they have believed the rumours they heard were true,” he said. (TheStar)

Tengok tu, kan dulu kita orang dah kata, mesti isu dakwat hitam pilihanraya ni kerja orang-orang dalaman. Takkanlah Peguam Negara, Ketua Polis Negara, Pengerusi Pilihanraya begitu bengap sekali hinggakan fitnah dari mereka yang berkenaan pun tak boleh dikesan. Yang pasti ketiga-tiga mereka inilah yang telah membuat sidang media tentang pembatalan penggunaan dakwat hitam tersebut sebelum pilihanraya Mac 2008.

Ok lah, katakan semua mereka telah terpedaya oleh fitnah sipembuat laporan polis. Mengapa pula tiada tindakan diambil keatas mereka yang membuat laporan palsu?

Bukankah Akta Hasutan boleh dikenakan? Kalau siblogger penarikbeca dan kickdefella boleh ditahan, kenapa dipelapor itu tidak didedahkan identiti mereka? Kroni? Atau geng? Atau takut hilang kuasa?

Kerana kebangangan mereka terbabit, negara kerugian RM2.4juta yang digunakan untuk membeli 48,000 botol dakwat dari India. (Betul ke dakwat tersebut benar-benar telah dibeli, atau sekadar gimik? Hingga kini belum ada pendedahan sebenar isu ini)

Berikut adalah kenyataan dari mereka terbabit, si Rashid cakap, 

It was the Cabinet that did not approve the use of indelible ink.

Walaupun begitu, Pak Lah menafikan dan berkata,

Cabinet had merely made a “suggestion”

BERSIH dan NIEI telah pun membuat laporan polis keatas Pak Lah dan Rashid kerana pembatalan penggunaan dakwat tersebut. Tetapi hingga kini tiada apa-apa tindakan dari mereka yang berkuasa. 

Yang pasti, segala pembodohan pemimpin keatas rakyat kini terbongkar. Duit habis, habuk pun tarak !!!!

Untuk berita asal, klik pautan ini …

Comments»

No comments yet — be the first.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • %d bloggers like this: