jump to navigation

Semua tahanan ISA akan dibebaskan – Anwar October 10, 2008

Posted by nikmj in General, Politics.
Tags: , , , , ,
trackback

DSAI memberi jaminan bahawa semua tahanan ISA akan dibebaskan apabila kerajaan Pakatan Rakyat dapat mengambil alih tampuk pemerintahan negara nanti.Gesaan itu dibuat oleh DSAI semalam di hadapan puluhan ribu rakyat Kelantan di dalam ceramahnya bersama dengan beberapa Pemimpin PAS yang lain termasuk Tuan Guru MB Kelantan di Perkarangan Staium sempena Sambutan Eidulfitri PAS Kelantan..

Puluhan ribu rakyat kelantan membanjiri padang Dewan Majlis Perbandaran Kota Bharu di perkarangan Stadium untuk mendengar ceramah DSAI semalam.

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini sekali lagi membayangkan akan mengambil alih kuasa kerajaan Barisan Nasional (BN).

 

Katanya, walaupun tarikh 16 Sept tidak dicapai, Pakatan Rakyat tetap akan meneruskan usaha untuk menubuhkan kerajaan pusat.

 

Bagaimanapun, beliau tidak memberi butiran bagaimana pihaknya ingin mengambil alih kuasa itu.

 

“Siapa kata tak jadi 16 Sept? Kita dah ada jumlah (anggota Parlimen) yang cukup. Cuma nak uji kesabaran dan istiqamah kita, puluhan tahun kita boleh tunggu.

 

“16 Sept kita dah sedia, bukan olok-olok,” katanya dalam ceramah perdana Aidil Fitri di Padang Perdana di sini yang turut dihadiri Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat serta pemimpin-pimpinan Pas dan PKR Kelantan

Ihsan http://www.pinkturtle2.wordpress.com

Comments»

1. Pak Ulong - October 10, 2008

Memang betul 16 september ada. Tiap tiap tahun pasti ianya ada.
Maka tak salah lah jika DSAI maseh mengakui bahawa Pakatan Rakyat akan mengambil alih kuasa dari kerajaan yang sedia ada. Itu adalah cita cita politik DSAI. Jadi tidak harian lah jika DSAI akan mengelilingi Malaysia untuk menyatakan hal yang demikian. Kepada ahli keluarga tahanan ISA, saya menyeru pada anda semua jangan terlalu makan dengan kata kata manis DSAI dalah hal ISA. Anda terus kan perjuangan anda untuk membebaskan mereka dengan cara yang lain. Jangan mengharap buah yang maseh belum tahu bila ianya akan gugur. Mengharap pada orang politik untuk meperjuangkan maka saya kuatir satu hari nanti jawapan yang anda semua perolehi akan bersifatkan politik juga. Anda semuakan tahu orang politik di malaysia ini baik dari BN mau pun PR banyak bercakap atas kepentingan politik mereka sahaja. Matlamat mereka ialah untuk berkuasa dan membuat duit berjuta juta. Mereka akan kata sesedap yang mungkin dan berjanji bermacam macam untuk memperolehi sokong rakyat. Bila berkuasa macam macam dalih akan mereka beri. Kalau betul DSAI mahu mengapuskan ISA kenapa harus tunggu nak jadi PM. Mulakan ianya dari sekarang selaku ketua pembangkang .

2. joe Gunners - October 10, 2008

Orang tuo bernama anwar Ibrahim ni memang kemarok kuasa…tak habeh habeh citer nak jadi PM nak duduk putra jaya….tak leh ker hormat pada keputusan election PRU 12 yg menang adalah BN….PKR harap kan HINDRAFF and DAP jer yg tolong…orang melayu masih bersama UMNO…cuba lah teliti analisa pilihanraya tu….setakat menang 16 kerusi parlimen PKR dan rata rata yg menang tu non malay…jangan citer lah nak pimpin umat melayu….isu sedekah seks, babi di selangor, ahli majlis daerah di negeri selangor , penang dan perak yg dikuasai non-muslim , kuasa islam dalam pakatan yg semakin lemah , salah guna kuasa oleh PKR selangor dalam kontrak majlis daerah yg semakin menjadi dan pelbagai lagi isu rasuah dikalangan PKR sendiiri..ukur baju di badan sendiri lah ….16 tahun dalam UMNO apa DSAI buat????…mufti perak juga sokong ISA…tolong tengok video TV pas komen Mufti Perak berkenaan ISA

3. joe Gunners - October 10, 2008

SAY NO TO HINDRAFF!!…HAPUSKAN HINDRAFF

4. zeck - October 11, 2008

saya amat bersetuju dgn pendapat pak long…yang sebetulnya DSAI yang ingin sangat nak rasa jadi PM….

5. zeck - October 11, 2008

HAPUSKAN HINDRAFF..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • %d bloggers like this: