jump to navigation

Kisah Ku Yie janda si Najib April 4, 2009

Posted by nikmj in General, malaysiakini, Najib Razak, National, news, Politics.
Tags: , , , , ,
trackback

Perjalanan politik Najib sejak tahun 80-an merasa semacam tidak lengkap apabila media dan orang bercakap mengenai Najib. Persis ada kekosongan telah berlaku dalam autobiografi kehidupan Najib itu, apabila perkara ini dialpakan.

Apakah hakikat ini tidak diketahui oleh pengamal media atau pencatat sejarah politik berusia bawah 30-an ataupun ianya sengaja dilupakan? Kalau wartawan atau penulis muda lupa, apakah wartawan dan penulis veteran juga lupa mengenai hal ini?

Apa yang saya maksudkan itu ialah seorang insan bernama Puteri Zainah binti Iskandar, perempuan pertama yang bersama Najib membina kehidupan. Siapakah Puteri Zainah ini? Dia adalah wanita pertama yang berada di sisi Najib. Wanita pertama yang berada di kiri Najib atas pelamin yang kilau gemilau. Wanita pertama yang menjadi teman tidur Najib yang sah. Wanita pertama yang meyendukkan nasi ke pinggan Najib. Wanita pertama yang mengambil baju dan seluar Najib untuk ke pejabat.

Ke manakah wanita ini sekarang? Apakah ia boleh dilupakan bahawa beliau pernah wujud bersama perdana menteri baru itu? Apakah ianya boleh dilupakan begitu saja? Bolehkan setiap detik sejarah berlalu dihapuskan oleh perasaan kebencian?

Tidak…. wanita ini tidak boleh disunyikan seolah ia tidak pernah hidup bersama Najib. Betapa sejuta kali tidak suka sejarah ini tetap terpahat dalam benak rakyat. Betapa pun ada kuasa yang cuba menafikannya, namun sejarah dan biologi tidak boleh menafikan bahawa darah wanita ini ada dalam tubuh tiga orang anak perdana menteri itu; Mohd Nizar, 32, Puteri Norlisa, 28 dan Mohd Nasifuddin? Bolehkah dunia mengenepikan begitu saja?

Puteri Zainah masih hidup dan masih sihat. Cebisan kenangan indah dan buruk beliau dengan Najib masih terpampar di kepalanya. Dia juga berhak sebenarnya bercakap mengenai Najib. Dia masih waras untuk bercerita segala-gala dari malam pertama sehinggalah kemalam terakhir kehidupan rumah tangganya dengan Najib.

Sebelum si janda Rosmah Mansor menjelma dalam lataran hidup Najib, Puteri Zainah atau lebih dikenali dengan Ku Yie inilah yang mengikut Najib ke majlis-majlis kerajaan. Yang menemani Najib menziarahi rakyat di Pekan dan seluruh Pahang semasa Najib menjadi Menteri Besar Pahang dulu. Ku Yielah yang menjadi pujaan dan kesayangan Tun Puan Rahah. Ku Yielah yang lebih dikenali dan dimesrai rakyat Pahang berbanding dengan Rosmah.

Kenapa media melupai Ku Yie ini? Rasanya elok kalau media ikut sama bertandang ke rumah ke Yei Jalan Maktab, off Jalan Gurney, Kuala Lumpur untuk bertanya dan bercerita masa-masa indah bersama bekas suaminya itu yang kini menjadi perdana menteri.

Tinjaulah juga pendapat dan pandangannya. Selaminya juga perasaan hati kecilnya bagaimana setelah lelaki yang pernah hidup bersamanya dulu kini sudah bergelar sebagai perdana menteri. Coretlah juga perasaan gembira Ku Yie atas apa yang berlaku itu. Tidak salah rasanya, bahkan tinjauan itu melengkap dan menyempurnakan lagi autobiografi Najib.

Ku Yie tentu menyimpan sejuta cerita mengenai Najib termasuk cerita-cerita misteri yang terlarang untuk dibukukan. Elok juga kalau dicungkilkan bagaimana rumah tangga mereka yang dibina selama lebih 10 itu tiba-tiba runtuh dan hancur. Sedikit sebanyak dari kisah rumah tangga itu dapat sama-sama kita melihat kelemahan Najib dan juga kemampuannya dalam membina negara dan nusa.

Ihsan MSOMelayu

Comments»

1. Ok - April 7, 2009

C4 kang

2. aku suke - April 7, 2009

emmm…kesian kat ku yie..penah juga cri gambar2 die kat mane2 search..tp xpenah jumpe…xpah kenal pon sape ku yie.. pade usia mcm saye ni lagi la xknal sape ku yie..xpnah taw pon die dok kat jln gurney,,
xslh kalu tanye pendapat dr die tentang najib..kenape die trus dilupekan???

3. nina - April 29, 2009

heard bout ku yie long long time ago… my mum told me…
kalau d buka story ni, yg akan jatuh air muka adalah his current wife…

4. mns - May 23, 2009

Sape ade citer psl p’kembangan ku yie..pls info…

5. tanpaNama - July 1, 2009

ku yie lagi cantik dari rosmah mansor

6. Monteng - August 12, 2009

media patut keluarkan cerita Ku Yie dan tanya kejantanan Najib

7. BUDAK REMBAU - March 4, 2010

kalau tak pakai ilmu sihir manakan najib boleh jatuh hati kat si rosmah sigedempol tu Kalau nak takat rosmah tu kat kampung aku tak keluar belanja pun boleh nikah BERSEPAH……………

8. Kebenaran - March 25, 2010

ROSMAH GEMUK BENGKAK, SELAMBAK.

9. pro pas - April 4, 2010

bodoh juga pm kita pegi pilih janda dah tu gemok gendepoi

10. manje nan garang - April 8, 2010

aku cukup menyampah dengan kerbau pendek gedempol ni. janda tak sedar diri pui…….

11. MEK - May 10, 2010

BAK PO MU SOHOR….. KERANA PERANGAI DE SAMA DENGE RUPO.

12. SER LEE - December 22, 2010

Rosmah nie macam la hebat sgt bla keur kat tv.Muka dah la mcm mak lapir( 1 MALAYSIA )

13. 2010 in review « The Blog Of My Life - January 3, 2011

[...] Kisah Ku Yie janda si Najib April 2009 12 comments 4 [...]

14. md.arif - February 21, 2011

kisah ni da terhenti kenapa ta di ketengahkan lagi

15. jam - May 29, 2011

oooo rosmah puaka tu aku dah tgk kat yo top adik dia dok cerita makcik dia dok cerita………kalo barisan menang abisla malaysia ni…..selamatkan negara kita abg oooooiiii ….kapal selam tak leh tenglam .jet nak terbang ,tak de enjin…tantuya meltop nape polis yg kena tuduh….dan mcm2 lg….

16. Jenab - July 13, 2011

kenapa duk kutuk-kutuk orang ni? Dah jodoh mereka setakat tu. Apa …. mereka yang mengutuk tu perfect sangat ke? Mengata orang kerbau pendek, gemok la puaka la. Entah-entah kita dah tua esok lagi teruk kot. Mulut puaka lagi bahaya, menambahkan dosa je.
Cerita yang dah lama pun nak cungkil lagi. Ajal maut dan jodoh adalah ketentuan Allah. Banyak-banyak beristifar. Ambo skoloh skali dengen Tengku Putri Zainah.

17. micie - October 10, 2011

yeaa..rosmah mmg hebat habiskan duit !!
bg la abis trus !!
dasyat betul
dy la satu-satunya istri PM y byk interface

18. ckg mae - May 29, 2012

tlg jgn telampau menghina insan lain…kalu kita baik… doakan si dia agar mendapat rahmat tuhan seperti kita juga…..semoga hidup kita semua dunia akhirat diberkati….sama-sama dijauhi seksaan neraka..

19. adila kamal - October 18, 2012

yang sy tahu,ku yie seorang cikgu.. dan dia sekarang berada di kedah.. dan paling menyedihkan disebabkan najib tinggalkan dia, dia ada masalah psikiatri.. wallahualam..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Recent Comments

    fruit machines for s… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    Wallace on LIVE : Inkues kematian Teoh Be…
    SEO on Isu Manohara – Dokumen b…
    semut on Altantuya, C4, puaka, pembunuh…
    ibn wahab on Dr Asri dan fahaman Wahab…
    cincau on How TNB legally cheat Malaysia…
    first world genting… on RPK bongkar Surat Misteri SPRM…
    mengukir waktu on Ramalan nasib menerusi Tarikh…
    Oswaldo Beumer on What you should know about H1N…
    ahmed on Rahsia Surah Al-Kautsar
    what women want in m… on Isu Royalti Minyak Kelantan…
    fazal hatta on Balasan dunia kepada ‘ko…
    chatroulette on Kugan death widens the Gaps be…
    Pritapal Singh on Nissan Grand Livina 10000km ma…
    Toklang Cik on Sunnah Nabi Amalan Sehari…
  • Follow

    Get every new post delivered to your Inbox.

    %d bloggers like this: